Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI]Piszczenie w okolicy alternatora

Kris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:31

[B4 1.9TDI]Piszczenie w okolicy alternatora

Post autor: Kris » 13 mar 2007, 20:13

Siema! mam dziwny problem. Piszczy mi w okolicy silnika, a dokładnie alternatora. Myślałem ze to może od rozrzadu ale wymiłem cały komplet łącznie z napinaczem i piszczy dalej. Wymieniłem też napinacz alternatora i dalej mnie to wkurza bo piszczy.
A Najgorsze z tego wszystkiego ze to trwa dosłownie z 5 min i mu przechodzi. Silnik jest ciepły i już jest oki, a gdy tylko jest zimny zaczyna znowu swoje piszczenie. Czyżby był to alternator tj łożyska czy może też coś innego?
Pozdrawiam!! Czekam na odpowiedzi!!
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 19:09 przez Kris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 20:28

u mnie jest to samo i stawiam na paski klinowy i wielorowkowy, i jeszcze powiesz ze bardziej piszczy jak jest wilgotno



A TAK WOGÓLE TO POPRAW TEMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 mar 2007, 21:04

naciagnij pasek klinowy :-)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 21:12

mrx1983 pisze:naciagnij pasek klinowy :-)
Ja mam naciagniete i to nic nie zmieniło

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 21:14

Wiem, że to co napiszę jest niemetodyczne i niezgodne z wszelkimi prawidłami sztuki, ale kiedyś podpatrzyłem starego mechanika co on robi w takiej sytuacji. Zgadniecie? Otóż na wewnetrzną powierzchnie paska naniósł kilka kropli oleju silnikowego z bagnetu. Otworzyłem oczy ze zdumienia a on mówi, że na skutek działania oleju guma pęcznieje, staje się bardziej lepka i nie ślizga sie po kółku. Moje zdziwienie było tym wieksze, że piszczenie ustało. Przemyślalem, sprawe i stwierdziłem że zbytnie napinanie paska może spowodowac uszkodzenie łożysk a tych kilka kropel aż tak bardzo nie zaszkodzi. Nawet kilka kropel naniosłem na swój pasek i jest ok. Dziwne, ale działa.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 mar 2007, 21:14

wilu8 pisze:
mrx1983 pisze:naciagnij pasek klinowy :-)
Ja mam naciagniete i to nic nie zmieniło
to wymien,guma po jakims czasie parcieje i sie do niczego nie nadaje,zanim zalozysz nowy pasek,przemuj wszystkie kola benzyna ekstrakcyjna zeby odtluscic

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 13 mar 2007, 21:17

czarekj pisze:Wiem, że to co napiszę jest niemetodyczne i niezgodne z wszelkimi prawidłami sztuki, ale kiedyś podpatrzyłem starego mechanika co on robi w takiej sytuacji. Zgadniecie? Otóż na wewnetrzną powierzchnie paska naniósł kilka kropli oleju silnikowego z bagnetu. Otworzyłem oczy ze zdumienia a on mówi, że na skutek działania oleju guma pęcznieje, staje się bardziej lepka i nie ślizga sie po kółku. Moje zdziwienie było tym wieksze, że piszczenie ustało. Przemyślalem, sprawe i stwierdziłem że zbytnie napinanie paska może spowodowac uszkodzenie łożysk a tych kilka kropel aż tak bardzo nie zaszkodzi. Nawet kilka kropel naniosłem na swój pasek i jest ok. Dziwne, ale działa.
Hmmmm to jest myśl którą tak defakto każdy może spróbować, bo w zasadzie miałem to samo, ale jakoś samo przeszło. Cały pasek czy tylko kawałek ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 21:26

Ja posmarowalem pasek równomiernie na całości nasączona szmatką z olejem. Ilość była symboliczna, tylko tyle aby palcem dało sie wyczuć. Za dużo to według mnie też niezdrowo.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 13 mar 2007, 21:32

Wymiana paska pomoze na 100% , tez to robilem u siebie 2 tyg temu :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 21:37

W sumie masz rację, tylko często jest tak że kupuje sie w sklepie stary pasek, który leżał gdzieś na nasłoneczninej półce i mimo tego że jest nowy można go od razu do kosza wrzucić. Jeżeli guma stwardnieje i wyschnie od starości to pasek będzie Ci piszczał nawet po 10000 km.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 mar 2007, 22:01

W golfie raz na jakis czas robiłem to samo o czym pisze czarek i było ok.

Mi przychodzi do głowy jeszcze siadając pompa wodna. Dzwiek czasami jest podobny, potrafi piszczeć. Jeśli jesteś pewien, ze dzwiek dobiega z alternatora, to ok - nie ma problemu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 22:19

Widzę, że nie tylko ja tak eksperymentuję. Ważne że działa mimo że niezgodne z teorią.

junkers51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 24 gru 2006, 16:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: junkers51 » 13 mar 2007, 22:56

Czarekj dobrze pisze, u mnie bylo podobnie i mechanik powiedzial mi ze te kola po ktorych idzie pasek sa juz wyslizgane, u mnie pomaga jak raz na jakis czas psikne wd-40 , pozdrownienia

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 22:58

Wd-40 tez zawiera substancje smarujące, więc cos w tym jednak jest, że to działa.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 mar 2007, 23:14

zasada dzialania pasaka jest taka ze pasek w tych otworach bierze bokami a nie rdzeniem,i tak powinno byc..jezeli psaek zaczal sie slizgac i slychac pisk tzn ze guma juz sie przypalila i nie spelnia swoich wlasciwosci...smarujac nawet niewielka iloscia faktycznie przestaje piszczec,ale co z tego skoro pasek dalej sie slizga,tylko go nie slychac i nie spelnia swojej funkcji,takie jest moje zdanie,ale moze sie myle,wkoncu sie nie znam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl