Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 xx xx ?] Jaki to silnik?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 21 lip 2008, 00:07

czarekj, fakentycznie, otworzyłem serwisówkę i owy silnik występuje z tym że mnie się zawsze wydawało, że jest to jednostka z B3 bo nie raczyli opisać w jakich latach ten silnik był produkowany, ale przyznam się szczerze że nie spotkałem tego tworu na żywo w swoim życiu (bo nawet nie spodziewałem się go spotkać). Zwracam honor.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 21 lip 2008, 04:13

Ze jest to ABT nie podlega dyskusji. Natomiast ten silnik zostal stworzony do B4 - w B3 nigdy nie wystepowal - jest /o ile tam mozna powiedziec/ bratnim silnikiem 1.8 PM ktory byl podstawowa jednostka w B3. Jedyna roznica w tych motorach to srednice cylindrow i niewielkie w podzespolach. ABT jest duzo na drogach ale niestety jest to silnik bardzo nie ekonomiczny /moim skromnym zdaniem jeden z 2 najgorszych razem z 2.3/ - ma mniej koni niz ABK a pali wiecej... /na PB notabene/.

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 07:55

hmm wszystko jest dobrze podpiete, zakrecone itd ... po prostu akurat byl wymieniany olej ;)
hmm pali 8L/100km przy mieszanej jezdzie, srednio 100-140kmh.

btw. Ojciec ostatnio kupil b4 combi 2.0 i kurde tez rano jak diesel chodzi ... te audi chyba po prostu juz tak maja, bo czytalem inny topic... xx osob ma ten problem i nikt nie moze sobie poradzic.

hmm nie wiem czy ten silnik jest taki zly jak mowicie... przez rok czasu byl wymieniany tylko przewod od nagrzewnicy, ostatnio wymieniony olej zostalo jeszcze do wymiany klocki z przodu , paseczki i 2 problemy ktore czesto tu sie pojawialy na forum czyli z rana chodzi jak diesel i szarpie na niskich obrotach, z tego co sie dowiedzialem to wystarczy sprawdzic na komputerku pompe wtryskowa i dobrze ustawic obroty, szarpanie powinno ustapic.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 08:04

hAeS pisze:paseczki i 2 problemy ktore czesto tu sie pojawialy na forum czyli z rana chodzi jak diesel i szarpie na niskich obrotach, z tego co sie dowiedzialem to wystarczy sprawdzic na komputerku pompe wtryskowa i dobrze ustawic obroty, szarpanie powinno ustapic.
Jaka pompa wtryskowa? To nie diesel :-) . Stuk rano to mogą być popychacze, aczkolwiek jak czytałeś moje posty to niekoniecznie. A szarpanie na niskich obrotach to już trochę za mało danych do diagnozy. Obrotów w ABT się nie ustawia, tym steruje ECU. W komputerze pompy paliwa nie sprawdzisz. Coś Ci się pokręciło :-/

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 08:09

hmm wiec dostalem zle info :x :P

Stukow za bardzo nie slychac tylko chodzi jak dieselek, z tydzien temu sasiadowi poszly popychacze to strasznie bylo slychac stukanie co kilka sek... u mnie tego nie ma.
Dlugo da sie jezdzic z tym ze rano tak dieselkowo chodzi? czy to jest b.pilne do naprawy?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 08:36

Hmmm. Co masz na myśli pisząc "chodzi jak diesel"? Ja myślałem, że chodzi o stuk.
hAeS pisze:Dlugo da sie jezdzic z tym ze rano tak dieselkowo chodzi?
Jeśli chodzi o stukanie to ja już jeżdżę 3 rok (ok. 60 tys.) :-) .

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 08:42

Odpalam silnik rano i po prostu chodzi jak diesel, nie slychac wyraznych stukow... ale skoro da sie z tym jezdzic wiec problemu nie ma :)
Teraz musze tylko naprawic to szarpanie, bo na miescie to czasami mozna sie niezle zdenerowowac jak sie nie wyczuje kiedy puscic noge z gazu, szarpnie ze huhu :)

moze ciut dokladniej opisze to szarpniecie... skrecasz zalozmy na 2gim biegu wciskasz gaz a samochod nie reaguje i po chwili szarpnie dosyc mocno, a jesli wyczuje moment kiedy ma szarpnac szybko puszczam noge z gazu i wciskam spowrotem i sie jedzie dalej, czasem w ciagu 10min zdarzy sie to 3razy a czasami w ciagu godziny raz, albo wcale... (zawsze ponizej 2tys obrotow). Przy 120kmh mam 3tys obrotow, nie wiem czy to ma jakies znaczenie?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 10:05

Mam wrażenie, że te szarpnięcia to wypadanie zapłonu. Nie jestem pewien bo trudno to wywnioskować z opisu. Przydałoby się podpiąć VAG-a oraz sprawdzić sondę lambda.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 lip 2008, 11:15

Albo ABT 90KM albo 1.6 na jednopunkcie(widziałem takie tylko jedno u znajomego,to jest 2gie może) <ok>

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 11:55

yh to ja juz nie wiem jaki to silnik, za miesiac bede go rejestrowal w PL wiec musze sie dowiedziec na 100% co to za silnik :/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 12:03

hAeS, a na bloku silnika sprawdzałeś? pierwsze trzy litery numeru to kod silnika. Poza tym sprawdź na naklejce w bagażniku we wnęce koła zapasowego. Tam powinien też być kod silnika. Na osłonie rozrządu również na naklejce. W papierach zdaje się też (przynajmniej w niemieckim briefie jest kod silnika). Ostatecznie możesz sprawdzić w ASO po numerze VIN co w danym autku powinno być na wyposażeniu (tyle, że to chyba kosztuje).

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lip 2008, 12:08

Jeśli to B4 to na 100% jest to silnik ABT. Mam taki sam w swoim autku :mrgreen:

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 12:13

na 100% B4, wieczorkiem sprawdze te naklejki itp a teraz lece do pracy, dzieki :)

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 21 lip 2008, 12:45

Na bloku z prawej strony stojąc przodem do auta zapewne wybite jest ABT :mrgreen:

hAeS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 15:36

Post autor: hAeS » 21 lip 2008, 22:27

8C-ABTK
= 2.0 (90 koni) ?
Taki silniczek mam :)

dzieki wielke

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl