[80 B4 xx xx ?] Jaki to silnik?
czarekj, fakentycznie, otworzyłem serwisówkę i owy silnik występuje z tym że mnie się zawsze wydawało, że jest to jednostka z B3 bo nie raczyli opisać w jakich latach ten silnik był produkowany, ale przyznam się szczerze że nie spotkałem tego tworu na żywo w swoim życiu (bo nawet nie spodziewałem się go spotkać). Zwracam honor.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Ze jest to ABT nie podlega dyskusji. Natomiast ten silnik zostal stworzony do B4 - w B3 nigdy nie wystepowal - jest /o ile tam mozna powiedziec/ bratnim silnikiem 1.8 PM ktory byl podstawowa jednostka w B3. Jedyna roznica w tych motorach to srednice cylindrow i niewielkie w podzespolach. ABT jest duzo na drogach ale niestety jest to silnik bardzo nie ekonomiczny /moim skromnym zdaniem jeden z 2 najgorszych razem z 2.3/ - ma mniej koni niz ABK a pali wiecej... /na PB notabene/.
hmm wszystko jest dobrze podpiete, zakrecone itd ... po prostu akurat byl wymieniany olej
hmm pali 8L/100km przy mieszanej jezdzie, srednio 100-140kmh.
btw. Ojciec ostatnio kupil b4 combi 2.0 i kurde tez rano jak diesel chodzi ... te audi chyba po prostu juz tak maja, bo czytalem inny topic... xx osob ma ten problem i nikt nie moze sobie poradzic.
hmm nie wiem czy ten silnik jest taki zly jak mowicie... przez rok czasu byl wymieniany tylko przewod od nagrzewnicy, ostatnio wymieniony olej zostalo jeszcze do wymiany klocki z przodu , paseczki i 2 problemy ktore czesto tu sie pojawialy na forum czyli z rana chodzi jak diesel i szarpie na niskich obrotach, z tego co sie dowiedzialem to wystarczy sprawdzic na komputerku pompe wtryskowa i dobrze ustawic obroty, szarpanie powinno ustapic.
hmm pali 8L/100km przy mieszanej jezdzie, srednio 100-140kmh.
btw. Ojciec ostatnio kupil b4 combi 2.0 i kurde tez rano jak diesel chodzi ... te audi chyba po prostu juz tak maja, bo czytalem inny topic... xx osob ma ten problem i nikt nie moze sobie poradzic.
hmm nie wiem czy ten silnik jest taki zly jak mowicie... przez rok czasu byl wymieniany tylko przewod od nagrzewnicy, ostatnio wymieniony olej zostalo jeszcze do wymiany klocki z przodu , paseczki i 2 problemy ktore czesto tu sie pojawialy na forum czyli z rana chodzi jak diesel i szarpie na niskich obrotach, z tego co sie dowiedzialem to wystarczy sprawdzic na komputerku pompe wtryskowa i dobrze ustawic obroty, szarpanie powinno ustapic.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jaka pompa wtryskowa? To nie diesel . Stuk rano to mogą być popychacze, aczkolwiek jak czytałeś moje posty to niekoniecznie. A szarpanie na niskich obrotach to już trochę za mało danych do diagnozy. Obrotów w ABT się nie ustawia, tym steruje ECU. W komputerze pompy paliwa nie sprawdzisz. Coś Ci się pokręciłohAeS pisze:paseczki i 2 problemy ktore czesto tu sie pojawialy na forum czyli z rana chodzi jak diesel i szarpie na niskich obrotach, z tego co sie dowiedzialem to wystarczy sprawdzic na komputerku pompe wtryskowa i dobrze ustawic obroty, szarpanie powinno ustapic.
Odpalam silnik rano i po prostu chodzi jak diesel, nie slychac wyraznych stukow... ale skoro da sie z tym jezdzic wiec problemu nie ma
Teraz musze tylko naprawic to szarpanie, bo na miescie to czasami mozna sie niezle zdenerowowac jak sie nie wyczuje kiedy puscic noge z gazu, szarpnie ze huhu
moze ciut dokladniej opisze to szarpniecie... skrecasz zalozmy na 2gim biegu wciskasz gaz a samochod nie reaguje i po chwili szarpnie dosyc mocno, a jesli wyczuje moment kiedy ma szarpnac szybko puszczam noge z gazu i wciskam spowrotem i sie jedzie dalej, czasem w ciagu 10min zdarzy sie to 3razy a czasami w ciagu godziny raz, albo wcale... (zawsze ponizej 2tys obrotow). Przy 120kmh mam 3tys obrotow, nie wiem czy to ma jakies znaczenie?
Teraz musze tylko naprawic to szarpanie, bo na miescie to czasami mozna sie niezle zdenerowowac jak sie nie wyczuje kiedy puscic noge z gazu, szarpnie ze huhu
moze ciut dokladniej opisze to szarpniecie... skrecasz zalozmy na 2gim biegu wciskasz gaz a samochod nie reaguje i po chwili szarpnie dosyc mocno, a jesli wyczuje moment kiedy ma szarpnac szybko puszczam noge z gazu i wciskam spowrotem i sie jedzie dalej, czasem w ciagu 10min zdarzy sie to 3razy a czasami w ciagu godziny raz, albo wcale... (zawsze ponizej 2tys obrotow). Przy 120kmh mam 3tys obrotow, nie wiem czy to ma jakies znaczenie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
hAeS, a na bloku silnika sprawdzałeś? pierwsze trzy litery numeru to kod silnika. Poza tym sprawdź na naklejce w bagażniku we wnęce koła zapasowego. Tam powinien też być kod silnika. Na osłonie rozrządu również na naklejce. W papierach zdaje się też (przynajmniej w niemieckim briefie jest kod silnika). Ostatecznie możesz sprawdzić w ASO po numerze VIN co w danym autku powinno być na wyposażeniu (tyle, że to chyba kosztuje).