[AAH] Silnik - problem z cylindrem - objawy...
- kamilus107
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
- Lokalizacja: Radom
- kamilus107
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
- Lokalizacja: Radom
Zmęczyłem trochę pana z serwisu Audi i wg. informacji jakie mi podał potwierdzam że w głowicach są zaworki regulujące ciśnienie (w obu silnikach - 2.6 i 2.8) Cena ori zaworka w salonie to 55 zł brutto Numer katalogowy - 078 103363P. Nowe zaworki już zamówione, mam nadzieje że problem z stukającym popychaczem po wymianie zniknie <ok>
- kamilus107
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
- Lokalizacja: Radom
czy chodzi o to co jest na 18 i 19 stronie poniższej instrukcji :?:
http://www.centrum.audi80.pl/index.php? ... info&id=35
http://www.centrum.audi80.pl/index.php? ... info&id=35
wprawdzie są to rysunki poglądowe ale po pierwsze w innym miejscu są te zaworki a po drugie zupełnie inaczej wygladają. te z instrukcji mniejsze są :roll:
mam rozumieć że ten zaworek reguluje ciśnienie oleju w głowicy i jeżeli jest zblokowany ciśnienie jest za duże, popychacze nie mają luzu i zawory się nie domykają i stąd ewentualny brak kompreji :?:
mam rozumieć że ten zaworek reguluje ciśnienie oleju w głowicy i jeżeli jest zblokowany ciśnienie jest za duże, popychacze nie mają luzu i zawory się nie domykają i stąd ewentualny brak kompreji :?:
Przed chwilą odebrałem z salonu zaworki - są malutkie i troszkę inne niż montowane fabrycznie (są na zwykły klucz a nie na torxa) W czasie produkcji zmienił się numer tego zaworka i minimalnie zmieniła się konstrukcja (ponoć są mniej awaryjne)
Jeśli chodzi o brak kompresji to wydaje mi się że ten zaworek nie może być tego przyczyną. Jest bardzo mały i ma w sobie strasznie małą szczelinę przez którą leci olej. Wydaje mi się że nadmiar oleju nie jest tego przyczyną ale są tylko moje gdybania i mogę się mylić.
Ja zakupiłem zaworki z innego powodu niż brak kompresji. U mnie zaworek pracuje poprawnie w czasie jazdy (kiedy zwiększa się ciśnienie oleju) a nie otwiera się na wolnych obrotach przez co na ostatnim cylindrze prawej głowicy (stojąc przodem przed maską a lewa siedząc w aucie) stukają popychacze (z powodu małej ilości oleju)elmer pisze:mam rozumieć że ten zaworek reguluje ciśnienie oleju w głowicy i jeżeli jest zblokowany ciśnienie jest za duże, popychacze nie mają luzu i zawory się nie domykają i stąd ewentualny brak kompreji :?:
Jeśli chodzi o brak kompresji to wydaje mi się że ten zaworek nie może być tego przyczyną. Jest bardzo mały i ma w sobie strasznie małą szczelinę przez którą leci olej. Wydaje mi się że nadmiar oleju nie jest tego przyczyną ale są tylko moje gdybania i mogę się mylić.
ponczo tak w ogóle to na jakim jeździsz oleju?
jeszcze nie rozebrałem silnika ale już się zastanawiam czym zalać :?:
półsyntetyk czy mineralny :?:
np. MOTUL 4000 Motion 15W-40 Standards: ACEA A3/B3 - API SL/CF
Freigaben: VW 505 00 (501 01 Performance), Mercedes Benz 229.1
a może
Castrol GTX 15W-40 High Mileage * Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
* Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00 - ale tu brak normy 501 01 :!:
jeszcze nie rozebrałem silnika ale już się zastanawiam czym zalać :?:
półsyntetyk czy mineralny :?:
np. MOTUL 4000 Motion 15W-40 Standards: ACEA A3/B3 - API SL/CF
Freigaben: VW 505 00 (501 01 Performance), Mercedes Benz 229.1
a może
Castrol GTX 15W-40 High Mileage * Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
* Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00 - ale tu brak normy 501 01 :!:
Motor mam zalany półsyntetykiem - Motul 6100 Synergie+ 10W-40elmer pisze:ponczo tak w ogóle to na jakim jeździsz oleju?
http://www.allegro.pl/item403749703_mot ... inal_.html
Jestem zadowolony
Dziś po pracy zabieram się za wymianę zaworków olejowych w głowicach... zobaczymy czy będzie jakaś poprawa :roll:
też już wyszukałem te normy
w/g instrukcji
można zastosować 10W 40 i 15W 40 przy czym ten drugi jest odporniejszy przy wyższych temp. Skoro 20 lat temu silniki były projektowane pod olej mineralny nasuwa się pytanie po co stosować półsyntetyk skoro aktualne oleje mineralne sporo przewyższają normy jakościowe z tamtych lat :?:
w/g instrukcji
można zastosować 10W 40 i 15W 40 przy czym ten drugi jest odporniejszy przy wyższych temp. Skoro 20 lat temu silniki były projektowane pod olej mineralny nasuwa się pytanie po co stosować półsyntetyk skoro aktualne oleje mineralne sporo przewyższają normy jakościowe z tamtych lat :?:
Jeśli chcesz dbać o swój motor to lej mu lepszy olej Jakbym miał mniejszy przebieg to pewnie jeszcze jeździłbym na syntetyku a że mam już troszkę nalatane to leje półsyntetyk Nic złego się nie dzieje a silnik na pewno lepiej zalać półsyntetykiem niż mineralnym...elmer pisze:Skoro 20 lat temu silniki były projektowane pod olej mineralny nasuwa się pytanie po co stosować półsyntetyk skoro aktualne oleje mineralne sporo przewyższają normy jakościowe z tamtych lat :?: