Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Silnik - problem z cylindrem - objawy...

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 21 lip 2008, 11:05


ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 lip 2008, 11:29

Rozmawiałem z osobą (z forum AKP) która wymieniała te zaworki (a jednak one są :mrgreen: ) w 2.8 AAH. Koszt ori zaworku około 80 zł w serwisie. Biorę się za szukanie informacji czy taki zaworek występuje w silniku ABC.

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 21 lip 2008, 12:40

To napisz jak cos bedziesz wiedział <piwo>

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 lip 2008, 15:35

Zmęczyłem trochę pana z serwisu Audi i wg. informacji jakie mi podał potwierdzam że w głowicach są zaworki regulujące ciśnienie (w obu silnikach - 2.6 i 2.8) Cena ori zaworka w salonie to 55 zł brutto ;-) Numer katalogowy - 078 103363P. Nowe zaworki już zamówione, mam nadzieje że problem z stukającym popychaczem po wymianie zniknie <ok>

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 21 lip 2008, 16:41

No czyli się nie myliłem ze jest cos takiego. One tez mogą własnie powodować ze za bardzo sie pompuja hydrostaty, zawory sie nie domykaja i jest brak kompresji. <ok>

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 21 lip 2008, 22:18

czy chodzi o to co jest na 18 i 19 stronie poniższej instrukcji :?:

http://www.centrum.audi80.pl/index.php? ... info&id=35

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 lip 2008, 23:15

Elmer ETKA pokazuje ten zaworek z przodu głowicy: Obrazek
Prawdopodobnie to jest ten zaworek ze strony 19 - pierwszy rysunek od góry. Zastanawiam się tylko dlaczego na rysunku w książce jest on w tylnej części głowicy a wg ETKI w przedniej :roll:

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 22 lip 2008, 11:52

wprawdzie są to rysunki poglądowe ale po pierwsze w innym miejscu są te zaworki a po drugie zupełnie inaczej wygladają. te z instrukcji mniejsze są :roll:

mam rozumieć że ten zaworek reguluje ciśnienie oleju w głowicy i jeżeli jest zblokowany ciśnienie jest za duże, popychacze nie mają luzu i zawory się nie domykają i stąd ewentualny brak kompreji :?:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 22 lip 2008, 13:31

Przed chwilą odebrałem z salonu zaworki - są malutkie i troszkę inne niż montowane fabrycznie (są na zwykły klucz a nie na torxa) W czasie produkcji zmienił się numer tego zaworka i minimalnie zmieniła się konstrukcja (ponoć są mniej awaryjne)
elmer pisze:mam rozumieć że ten zaworek reguluje ciśnienie oleju w głowicy i jeżeli jest zblokowany ciśnienie jest za duże, popychacze nie mają luzu i zawory się nie domykają i stąd ewentualny brak kompreji :?:
Ja zakupiłem zaworki z innego powodu niż brak kompresji. U mnie zaworek pracuje poprawnie w czasie jazdy (kiedy zwiększa się ciśnienie oleju) a nie otwiera się na wolnych obrotach przez co na ostatnim cylindrze prawej głowicy (stojąc przodem przed maską a lewa siedząc w aucie) stukają popychacze (z powodu małej ilości oleju)
Jeśli chodzi o brak kompresji to wydaje mi się że ten zaworek nie może być tego przyczyną. Jest bardzo mały i ma w sobie strasznie małą szczelinę przez którą leci olej. Wydaje mi się że nadmiar oleju nie jest tego przyczyną ale są tylko moje gdybania i mogę się mylić.

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 26 lip 2008, 11:48

ponczo tak w ogóle to na jakim jeździsz oleju?

jeszcze nie rozebrałem silnika ale już się zastanawiam czym zalać :?:

półsyntetyk czy mineralny :?:

np. MOTUL 4000 Motion 15W-40 Standards: ACEA A3/B3 - API SL/CF
Freigaben: VW 505 00 (501 01 Performance), Mercedes Benz 229.1

a może

Castrol GTX 15W-40 High Mileage * Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3

* Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00 - ale tu brak normy 501 01 :!:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 lip 2008, 12:01

elmer pisze:ponczo tak w ogóle to na jakim jeździsz oleju?
Motor mam zalany półsyntetykiem - Motul 6100 Synergie+ 10W-40
http://www.allegro.pl/item403749703_mot ... inal_.html
Jestem zadowolony ;-)
Dziś po pracy zabieram się za wymianę zaworków olejowych w głowicach... zobaczymy czy będzie jakaś poprawa :roll:

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 26 lip 2008, 12:17

wszystko pięknie ładnie ale ten olej nie ma normy 501 01 :roll:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 lip 2008, 12:33

elmer nie wiem czy dobrze rozumuje...
Motul - STANDARDY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00-505.00, MB 229.3

Normy i specyfikacje:
VW504 00 (pokrywa normy: 500 00, 501 00, 501 01, 502 00, 503 00, 503 01)
VW507 00 (pokrywa normy: 505 00, 505 01, 506 00, *506 01)
Więc chyba jest ok :?: ;-)

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 26 lip 2008, 13:06

też już wyszukałem te normy :-P

w/g instrukcji
Obrazek
można zastosować 10W 40 i 15W 40 przy czym ten drugi jest odporniejszy przy wyższych temp. Skoro 20 lat temu silniki były projektowane pod olej mineralny nasuwa się pytanie po co stosować półsyntetyk skoro aktualne oleje mineralne sporo przewyższają normy jakościowe z tamtych lat :?:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 lip 2008, 13:17

elmer pisze:Skoro 20 lat temu silniki były projektowane pod olej mineralny nasuwa się pytanie po co stosować półsyntetyk skoro aktualne oleje mineralne sporo przewyższają normy jakościowe z tamtych lat :?:
Jeśli chcesz dbać o swój motor to lej mu lepszy olej ;-) Jakbym miał mniejszy przebieg to pewnie jeszcze jeździłbym na syntetyku a że mam już troszkę nalatane to leje półsyntetyk ;-) Nic złego się nie dzieje a silnik na pewno lepiej zalać półsyntetykiem niż mineralnym...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl