Audi 80 poj. 1,6 TD rok 1991 .
Zrobiłem szlif bloku i wymieniłem same tłoki z pierścieniami. Panewki na wale i korbo wodach zostały te same. Przed wymianą tłoku ciśnienie było te same dlatego zostawiłem panewki. Obecnie na wolnych obrotach jest bardzo małe ciśnienie im wyższa temeratura tym zmniejsza się ciśnienie. Lampka się świeci i brzęczy. Przy dodaniu lekkiego gazu lampka gaśnie, a ciśnienie zwiększa się. Czujniki wymieniłem na nowe. Jaka może być przyczyna braku ciśnienia oleju silnika ? Proszę o pomoc .
Zyga .
Na przyszłość proszę pamiętać, że TAG ma być na początku tytułu wątku.
[80 B3 SB] Niskie ciśnienie oleju po małym remoncie.
[80 B3 SB] Niskie ciśnienie oleju po małym remoncie.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2008, 16:58 przez zyga12, łącznie zmieniany 2 razy.
czyli ciśnienie oleju miałeś takie niskie jak obecnie?zyga12 pisze:Przed wymianą tłoku ciśnienie było te same dlatego zostawiłem panewki.
Pierwsza to zużyta pompa oleju - zbyt duzy luz międzyzębny, luz osiowy między kołami zębatymi a pokrywą pompy, ewentualnie coś nie teges z zaworem przelewowym w pokrywie pompy.zyga12 pisze:Jaka może być przyczyna braku ciśnienia oleju silnika ?
Druga to zbyt duże luzy między panewkami a czopami wału korbowego.
Zakładając że magistrala olejowa jest drożna (olej i filtr oleju ok) to w pierwszym przypadku pomaga wymiana pompy oleju a w drugim szlif wałłu i wymiana panewek na nadwymiarowe.
Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja to sądzę że jak silnik nie był ruszany ro różnego rodzaju nagary, osady uszczelniały silnik. Do szlifu całość rozbierałeś i później myłeś z wiórów i brudu jednocześnie zmywając naturalne "uszczelniacze" i stąd to niskie ciśnienie.
Ale to tylko moja taka teoria. Poprostu raz rozebrałem silnik do wymiany tylko pierścieni po złożeniu było to samo niskie ciśnienie na wolnych.
Spróbuj wymienić pompe może coś pomoże ale, nie musi.
Ale to tylko moja taka teoria. Poprostu raz rozebrałem silnik do wymiany tylko pierścieni po złożeniu było to samo niskie ciśnienie na wolnych.
Spróbuj wymienić pompe może coś pomoże ale, nie musi.
ja jak kupiłem auto byłem nastawiony na remont bo jak się auto zagrzało to zaczynała sie świecić lampka od samrowania a auto mialo okolo 200 tys przebiegu więc coś mi nie grało bo w dieselku to mało więc zacząłem szykać może czujnik albo olej ....w końcu wymieniłem pompe oleju która po tych 200tys wygłądała jak zwłoki koszt orginalnej pompy to 200 pln fakt że sprowadzanej gdzieś z bielska b. ale warto było