Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 SB] Niskie ciśnienie oleju po małym remoncie.

ODPOWIEDZ
zyga12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2008, 16:22

[80 B3 SB] Niskie ciśnienie oleju po małym remoncie.

Post autor: zyga12 » 21 lip 2008, 16:42

Audi 80 poj. 1,6 TD rok 1991 .
Zrobiłem szlif bloku i wymieniłem same tłoki z pierścieniami. Panewki na wale i korbo wodach zostały te same. Przed wymianą tłoku ciśnienie było te same dlatego zostawiłem panewki. Obecnie na wolnych obrotach jest bardzo małe ciśnienie im wyższa temeratura tym zmniejsza się ciśnienie. Lampka się świeci i brzęczy. Przy dodaniu lekkiego gazu lampka gaśnie, a ciśnienie zwiększa się. Czujniki wymieniłem na nowe. Jaka może być przyczyna braku ciśnienia oleju silnika ? Proszę o pomoc .
Zyga .


Na przyszłość proszę pamiętać, że TAG ma być na początku tytułu wątku.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2008, 16:58 przez zyga12, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lip 2008, 16:46

Moze pompa olejowa nie wyrabia? A no i sprawdz czy masz odpowiednia ilosc oleju w układzie. Przedmuchów nigdzie nie masz? I popraw temat bo troche źle go zatytułowałeś <ok>

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 22 lip 2008, 19:41

zyga12 pisze:Przed wymianą tłoku ciśnienie było te same dlatego zostawiłem panewki.
czyli ciśnienie oleju miałeś takie niskie jak obecnie?
zyga12 pisze:Jaka może być przyczyna braku ciśnienia oleju silnika ?
Pierwsza to zużyta pompa oleju - zbyt duzy luz międzyzębny, luz osiowy między kołami zębatymi a pokrywą pompy, ewentualnie coś nie teges z zaworem przelewowym w pokrywie pompy.
Druga to zbyt duże luzy między panewkami a czopami wału korbowego.
Zakładając że magistrala olejowa jest drożna (olej i filtr oleju ok) to w pierwszym przypadku pomaga wymiana pompy oleju a w drugim szlif wałłu i wymiana panewek na nadwymiarowe.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 lip 2008, 20:01

Ja to sądzę że jak silnik nie był ruszany ro różnego rodzaju nagary, osady uszczelniały silnik. Do szlifu całość rozbierałeś i później myłeś z wiórów i brudu jednocześnie zmywając naturalne "uszczelniacze" i stąd to niskie ciśnienie.
Ale to tylko moja taka teoria. Poprostu raz rozebrałem silnik do wymiany tylko pierścieni po złożeniu było to samo niskie ciśnienie na wolnych.
Spróbuj wymienić pompe może coś pomoże ale, nie musi.

Margol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:59
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Margol » 27 lip 2008, 13:24

ja jak kupiłem auto byłem nastawiony na remont bo jak się auto zagrzało to zaczynała sie świecić lampka od samrowania a auto mialo okolo 200 tys przebiegu więc coś mi nie grało bo w dieselku to mało więc zacząłem szykać może czujnik albo olej ....w końcu wymieniłem pompe oleju która po tych 200tys wygłądała jak zwłoki koszt orginalnej pompy to 200 pln fakt że sprowadzanej gdzieś z bielska b. ale warto było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl