Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Temp silnika.

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

[1.9TDI 1Z] Temp silnika.

Post autor: przemko1982 » 23 lip 2008, 08:14

Mam pytanie : posiadam B4 Avant 1.9 TDI z 1992 roku i mój wskaznik temp.silnika nie pokazuje nigdy wiecej niz 50 stopni.Ostatnio zrobilem 1500 km do Niemiec i wskaznik pokazywal jak zawsze ale z niunia nic zlego sie nie dzialo-nie grzala sie,wentylatory sie nie wlaczaly(wiem ze sa sprawne).I teraz pytanie:czy to termostat czy oszukuje mnie wskaznik bo wiem ze w B4 wskazniki lubia klamac(ten od poziomu paliwa kłamie)?Prosze o wszelkie uwagi.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 15:19 przez przemko1982, łącznie zmieniany 1 raz.

rekin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 lip 2008, 13:20
Lokalizacja: mazury

Post autor: rekin » 23 lip 2008, 09:05

Termostat do wymiany...

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 23 lip 2008, 10:20

przemko1982, jak Ci kłamie od paliwa też to wymień w liczniku ten rezystorek czy jak to się tam nazywa dokładnie,jeśli nic nie pomoże to dopiero termostat.Auto nie dogrzane więcej pali <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 23 lip 2008, 12:50

Nie sugeruj sie wskaznikiem na blacie ... sprawdz VAG iem temp. w bloku 01 [engine] grupa 000 w polu 7 - wartosc powinna oscylowac ok. 65 - co daje 90 *C

Pozdr

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 23 lip 2008, 14:05

po mojemu termostat jest do wymiany :-D

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 23 lip 2008, 15:25

mozesz wyciągnąćtermostat i na oko zobaczyć czy gumowa uszczelka jest w porządku i spróbować wrzucić do gotującej wody
mysle że to będzie najszubciej i bez żadnych kosztów ( jesli sie uda) <ok>

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 23 lip 2008, 17:10

Na 99% termostat też tak miałem zaraz po kupnie auta. Nagrzewał się max do 60°C i to w dłuższej trasie (100km) po wymianie temp prawie 90°C, no chyba że stoję w dużych korkach to wtedy podnosi się trochę ponad 90°C.

furiosan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 cze 2008, 22:57

Post autor: furiosan » 25 lip 2008, 08:31

mialem dokladnie to samo :)
Nowy termostat i piekne 90 na liczniku :)
Mechaniki mowil przy tym ze to napewno nie termostat i nie ma po co go wymieniac ale wymieni mi skoro sie uparlem :) - sie pozniej zdziwil i przestal glupio gadac

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

Post autor: przemko1982 » 25 lip 2008, 09:26

Koledzy dziekuje za rady!Napiszcie jeszcze jak dokładnie podejsc do wymiany termostatu w B4 TDI.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 25 lip 2008, 20:48

patrz na węże vod płynu chłodzącego po prawej stronie stojąc przed autem a dokładnie w prawym dolnym rogu silnika dochodzi gruby wąż i tam jest dekielik zakręcony na 2 śrubki odkręcasz wymieniasz i po sprawie.

dodam tylko że najlepiej to robic na kanale albo na jakiś podjazdach

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 lip 2008, 22:36

a jest tu już jakiś korek żeby spuścić płyn? czy tak jak w b3 po odkręceniu termostatu leci...

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 27 lip 2008, 23:23

leci po odkreceniu termostatu, a wczesniej część zleci po ściągnieciu węża z obudowy temorstatu. żeby ją zdjąć jest troche gimnastyki bo jedna śruba jest schowana ale idzie zrobic ;-) dobry klucz i bedzie gitara.

ja tez wymienialem i o dziwo miałem jeszcze oryginał :roll: mechanik sie lekko zdziwił ale w koncu po 13-stu latach należał sie niuni nowy :-P

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 30 lip 2008, 11:17

przerabiałem to. prawdopodobnie to termostat choć jeżeli to nie pomoże to proponuje sprawdzić czujnik temperatury oraz rezystorek w liczniku.

tadeuszob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:35
Lokalizacja: okolice Torunia

Post autor: tadeuszob » 06 sie 2008, 09:50

witam najpierw sprawdza sie weze na goracym pracujacym silniku gorny waz idacy do chlodnicy musi byc goracy dolny przy termostacie najwyzej lekko cieply, jezeli dolny ma ta sama temperature co gorny termostat do wymiany.

ST38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2007, 16:21

Post autor: ST38 » 21 wrz 2008, 17:34

Kolego tadeuszob jesteś troszkę w błędzie, bo termostat jest dwuobwodowy i nie wiadomo czy pierwszy obieg działa prawidłowo. Sprawdzając tą metodą, możemy obadać tylko drugi obieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl