Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] zapłon a pompa paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sj78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 lip 2008, 18:08

[80 B3 1.8S JN] zapłon a pompa paliwa

Post autor: sj78 » 24 lip 2008, 20:23

Witam. Pomóżcie proszę informacją.
Czy w moim silniku (wtrysk wielopunktowy) pompa paliwa powinna się załączać wraz z zapłonem czy dopiero wtedy gdy zacznie kręcić rozrusznik. Z góry dzięki za info.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 24 lip 2008, 20:56

powinna włączyć sie wraz z przekręcieniem kluczyka na jakieś 3 do 5 sekund i wyłączyć się jak nabije ciśnienie. po uruchomieniu silnika powinna działać non stop

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 lip 2008, 20:58

killer0123 pisze:powinna włączyć sie wraz z przekręcieniem kluczyka na jakieś 3 do 5 sekund i wyłączyć się jak nabije ciśnienie. po uruchomieniu silnika powinna działać non stop
Zgadza się tylko z tą różnicą, że zaczyna już pracować jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem.

sj78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 lip 2008, 18:08

Post autor: sj78 » 24 lip 2008, 22:24

Dzięki za odpowiedzi.
U mnie sprawa wygląda tak że po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy. Ale przy włączeniu zapłonu nie słychać nic, więc nie wiem czy ona się załącza na te kilka sekund :-(. Pytam o to bo mam problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym razem gaśnie, dopiero za drugim w miarę łapie obroty :-( . Nie wiem więc czy powinno być cokolwiek słychać przy zapłonie, czy może ta pompa wytwarza to ciśnienie paliwowe zupełnie bezgłośnie :-/

Awatar użytkownika
putolw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 13 cze 2008, 17:48
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: putolw » 24 lip 2008, 22:42

Jak miałem Audi z silnikiem JN miałem podobnie, wymieniłem filtr i pomogło, a z tym słyszeniem pompki to różnie bywa, chyba że jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga słucha pompki, bo siedząc w aucie trudno usłyszeć przy rozruchu odgłos pompki.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 03 gru 2008, 00:45

Witam,
walki z moim JN ciag dalszy myslalem ze juz wiem jak dokladnie dziala uklad zasilania pompy paliowej w JN ale sie mylilem...
Do tej pory zeby pompe uruchomic spinalem ja na krotko wczoraj postanowilem sprawdzic co i jak wpialem sie w pin w skrzynce odpowiadjaacy jednemu z wejsc przekaznika na ktory podawany jest masa aby zalaczyc cewke i uruchomic pompe, podlaczylem w/w pin wedlug zalozen Vagu pod pierwszy pin w module zaplonowym gdzie wytwarzana powinna byc masa podczas obrotow walu.
I teraz zaczynaja sie cyrki :|
Po przekreceniu zaplonu pompa zalacza sie na chwile i dobija cisnienie :-| krece silnikiem przekaznik sie zalacza ale cyka !!! tzn tak jak przeslony w apracie przesuwaja sie wzgledem hala tak jest dawana masa z modulu zaplonowego co za tym idzie przekaznik pompy caly czas sie rozlacza i zalacza silnik zaczyna detonowac ale w pewnym momencie spdaja mu lekko obroty jak to przy rozruchu i przekanik zalacza sie zadziej zalaczac wiec i pompa daje za malo paliwa i silnik gasnie :-(
Czy tak powinno byc w KE-Jetronicu ?
Aby nie zabraklo paliwa w ukladzie na rozruch kiedy spadaja obroty jest zamontowany ten akumulator cisnienia miedzy filtrem paliwa a pompa aby z niego zasilic uruchamiany silnik ?
Jesli tak powinno byc to byc moze mam uszkodzony ten zbiorniczek dodatkowy...
HELP!!!!!!!
Ponizej zalaczam schemat polaczen JN-a

Obrazek
Obrazek

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 03 gru 2008, 23:53

witam w JN pompa paliwa pracuje dopiero po obroceniu sie walu nie po wlaczeniu zaplonu gdy wlaczysz rozruch i przestaniesz krecic zanim silnik zaskoczy pompa przez chwile powinna pracowac by dobic paliwa

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 06 gru 2008, 00:34

Tzn ja wiem ze jest zalaczana po zakreceniu walem, ale wyglada to nastepujaco:
krecimy walem hal przekazuje sygnaly do modulu TSZ a w jeden z pinow w TSZ-cie jest wpieta pin przekaznika na ktory podawana jest masa 12V na takim przekazniku jest stale.
Ale w momencie kiedy krecimy walem hal nie ma stalego impulsu tylko jest stan np. 1,0 w momentach kiedy przeslona jest na preciw hala i kiedy jest wolna przestrzen na przeciw hala. Tym samym przekaznik nie dostaje caly czas masy tylko jest ona podawana z przerwami wiec pompa sie walacza i wylacza.
Czy w JN mogl wystepowac przekaznik zwloczny ? :shock:

jarmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:25
Lokalizacja: Bór Zapilski

Post autor: jarmer » 16 kwie 2009, 21:06

witam , myśle że jest walnięty przekażnik. Masa z modułu oczywiście płynie w sposób przerywany gdyż uruchamia między innymi cewke jednak prąd na pompke musi płynąć w sposób ciągły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl