Witam. Pomóżcie proszę informacją.
Czy w moim silniku (wtrysk wielopunktowy) pompa paliwa powinna się załączać wraz z zapłonem czy dopiero wtedy gdy zacznie kręcić rozrusznik. Z góry dzięki za info.
[80 B3 1.8S JN] zapłon a pompa paliwa
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Dzięki za odpowiedzi.
U mnie sprawa wygląda tak że po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy. Ale przy włączeniu zapłonu nie słychać nic, więc nie wiem czy ona się załącza na te kilka sekund . Pytam o to bo mam problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym razem gaśnie, dopiero za drugim w miarę łapie obroty . Nie wiem więc czy powinno być cokolwiek słychać przy zapłonie, czy może ta pompa wytwarza to ciśnienie paliwowe zupełnie bezgłośnie
U mnie sprawa wygląda tak że po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy. Ale przy włączeniu zapłonu nie słychać nic, więc nie wiem czy ona się załącza na te kilka sekund . Pytam o to bo mam problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym razem gaśnie, dopiero za drugim w miarę łapie obroty . Nie wiem więc czy powinno być cokolwiek słychać przy zapłonie, czy może ta pompa wytwarza to ciśnienie paliwowe zupełnie bezgłośnie
Witam,
walki z moim JN ciag dalszy myslalem ze juz wiem jak dokladnie dziala uklad zasilania pompy paliowej w JN ale sie mylilem...
Do tej pory zeby pompe uruchomic spinalem ja na krotko wczoraj postanowilem sprawdzic co i jak wpialem sie w pin w skrzynce odpowiadjaacy jednemu z wejsc przekaznika na ktory podawany jest masa aby zalaczyc cewke i uruchomic pompe, podlaczylem w/w pin wedlug zalozen Vagu pod pierwszy pin w module zaplonowym gdzie wytwarzana powinna byc masa podczas obrotow walu.
I teraz zaczynaja sie cyrki
Po przekreceniu zaplonu pompa zalacza sie na chwile i dobija cisnienie :-| krece silnikiem przekaznik sie zalacza ale cyka !!! tzn tak jak przeslony w apracie przesuwaja sie wzgledem hala tak jest dawana masa z modulu zaplonowego co za tym idzie przekaznik pompy caly czas sie rozlacza i zalacza silnik zaczyna detonowac ale w pewnym momencie spdaja mu lekko obroty jak to przy rozruchu i przekanik zalacza sie zadziej zalaczac wiec i pompa daje za malo paliwa i silnik gasnie
Czy tak powinno byc w KE-Jetronicu ?
Aby nie zabraklo paliwa w ukladzie na rozruch kiedy spadaja obroty jest zamontowany ten akumulator cisnienia miedzy filtrem paliwa a pompa aby z niego zasilic uruchamiany silnik ?
Jesli tak powinno byc to byc moze mam uszkodzony ten zbiorniczek dodatkowy...
HELP!!!!!!!
Ponizej zalaczam schemat polaczen JN-a
walki z moim JN ciag dalszy myslalem ze juz wiem jak dokladnie dziala uklad zasilania pompy paliowej w JN ale sie mylilem...
Do tej pory zeby pompe uruchomic spinalem ja na krotko wczoraj postanowilem sprawdzic co i jak wpialem sie w pin w skrzynce odpowiadjaacy jednemu z wejsc przekaznika na ktory podawany jest masa aby zalaczyc cewke i uruchomic pompe, podlaczylem w/w pin wedlug zalozen Vagu pod pierwszy pin w module zaplonowym gdzie wytwarzana powinna byc masa podczas obrotow walu.
I teraz zaczynaja sie cyrki
Po przekreceniu zaplonu pompa zalacza sie na chwile i dobija cisnienie :-| krece silnikiem przekaznik sie zalacza ale cyka !!! tzn tak jak przeslony w apracie przesuwaja sie wzgledem hala tak jest dawana masa z modulu zaplonowego co za tym idzie przekaznik pompy caly czas sie rozlacza i zalacza silnik zaczyna detonowac ale w pewnym momencie spdaja mu lekko obroty jak to przy rozruchu i przekanik zalacza sie zadziej zalaczac wiec i pompa daje za malo paliwa i silnik gasnie
Czy tak powinno byc w KE-Jetronicu ?
Aby nie zabraklo paliwa w ukladzie na rozruch kiedy spadaja obroty jest zamontowany ten akumulator cisnienia miedzy filtrem paliwa a pompa aby z niego zasilic uruchamiany silnik ?
Jesli tak powinno byc to byc moze mam uszkodzony ten zbiorniczek dodatkowy...
HELP!!!!!!!
Ponizej zalaczam schemat polaczen JN-a
Tzn ja wiem ze jest zalaczana po zakreceniu walem, ale wyglada to nastepujaco:
krecimy walem hal przekazuje sygnaly do modulu TSZ a w jeden z pinow w TSZ-cie jest wpieta pin przekaznika na ktory podawana jest masa 12V na takim przekazniku jest stale.
Ale w momencie kiedy krecimy walem hal nie ma stalego impulsu tylko jest stan np. 1,0 w momentach kiedy przeslona jest na preciw hala i kiedy jest wolna przestrzen na przeciw hala. Tym samym przekaznik nie dostaje caly czas masy tylko jest ona podawana z przerwami wiec pompa sie walacza i wylacza.
Czy w JN mogl wystepowac przekaznik zwloczny ? :shock:
krecimy walem hal przekazuje sygnaly do modulu TSZ a w jeden z pinow w TSZ-cie jest wpieta pin przekaznika na ktory podawana jest masa 12V na takim przekazniku jest stale.
Ale w momencie kiedy krecimy walem hal nie ma stalego impulsu tylko jest stan np. 1,0 w momentach kiedy przeslona jest na preciw hala i kiedy jest wolna przestrzen na przeciw hala. Tym samym przekaznik nie dostaje caly czas masy tylko jest ona podawana z przerwami wiec pompa sie walacza i wylacza.
Czy w JN mogl wystepowac przekaznik zwloczny ? :shock: