Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+ LPG] Mułowaty silnik po wymianach filtrow itp.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

[B4 ABT+ LPG] Mułowaty silnik po wymianach filtrow itp.

Post autor: sobol_20 » 25 lip 2008, 01:25

Witam! Mam następujący problem. Auto jest strasznie zamulone.Tak jakby mu brakowało jeszcze czegoś myśle tu o mieszance powietrza(nie chce sugerować ale tak czuje). Pod górke to trojke trzeba wrzucać musowo i auto się nie zbiera tylko jedzie stałą prędkością.Na prostej drodze też nie ma rewelacji strasznie chodzi jak na ten silnik. Czasem mu coś odbije(bardzo rzadko), że czuć jednak te 90KM ale to naprawde rzadkość. Naprawdę jak na 2.0 chodzi jak polonez. Jest po wymianie świec na (NGK), kabli również na (NGK), filtra powietrza, uszczelki pod głowicą. Uszczelka wymieniana była ponieważ wyrzucało płyn ze zbiorniczka, zresztą po wymianie to samo. Kupiłem nowy korek tez to samo. Następna rzecz na przewodach jest przebicie tzn silnik pracuje w miarę równo ale widać iskry (już trzecie kable tym razem NGK i to samo). Naprawdę już nie wiem co robić. Panowie może to być źle ustawiony zapłon? Lub czy te problemy o których pisze wyżej mogą mieć jakiś wpływ na ta mułowatość? Dodam że auto jest na LPG Landi. Spalanie w granicach 12,5L/100km. Ewentualnie od czego zacząć by próbować wyeliminować tego muła. Jeśli coś jeszcze mam podać, jakieś dane itp proszę pisać. Proszę naprawdę o pomoc. Z góry bardzo dziękuje. Pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 lip 2008, 08:01

sobol_20, Po pierwsze musisz zlokalizować przyczynę i wyeliminować przebicia, po drugie sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu, po trzecie zmierz kompresję bo mimo wymiany uszczelki może się okazać, że masz np. pękniętą głowicę (nie sądzę, ale...). Po wymianie filtrów czasem konieczna jest regulacja instalacji LPG (zwłaszcza jeśli to jest I generacja).

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 25 lip 2008, 10:26

Głowica była mierzona na ciśnienie i wszystko z nią w porządku. Ale kompreche można sprawdzić. Gaz jest zwykły nie sekwencja. Można by go wyregulować aby zmniejszyć spalanie bo od nowości nie było nic ustawiane przy LPG. A na benzynie chodzi prawie tak samo jak na gazie-słabizna. Nie wiem być może już ten silnik wysłużył swoje i dlatego czy jest jakaś przyczyna jak sądzicie?

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 25 lip 2008, 10:38

Wątpię że silnik się wysłużył, chyba że ma ponad 300000 na blacie albo ktoś go całe życie niemiłosiernie katował. Coś napewno nie jest tak jak powinno. Najoczywistsze byłoby najpierw zlikwidować te przebicia z zapłonu. Jedź do elektryka żeby spojrzał na układ WN.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 lip 2008, 14:06

sobol_20,
Naprawdę jak na 2.0 chodzi jak polonez
- a czego Ty się spodziewasz? 90KM i 142 Nm niestety nie robi wrazenia na tej budzie :(

[ Dodano: 2008-07-25, 14:42 ]
Nie wiem być może już ten silnik wysłużył swoje i dlatego czy jest jakaś przyczyna jak sądzicie?
- to wyszło by przy pomiarze ciśnienia sprężania

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 26 lip 2008, 00:03

Panowie wiec sprawdze te przebicia co jest przyczyna i kompreche na tlokack wtedy napisze co i jak. A tak mniej wiecej ile powinno byc bar na kazdym tłoku? Jank narazie wielkie dzieki za pomoc.

[ Dodano: 2008-07-26, 18:29 ]
A moze to byc silniczek krokowy? Jest wogole w ABT?

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 26 lip 2008, 21:54

Oczywiście w ABT jest silnik krokowy ale... Przy krokowcu byłyby raczej nierowne wolne obroty i falowanie. Mi przy awarii silniczka krokowego gasł też strasznie na zimnym, a jak wywaliło błąd na kompa to wogóle nie dało się jeździć także raczej nie jest to powodem takiej awarii jak opisujesz u siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl