Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant 1.9 TDI] Ściąga

ODPOWIEDZ
szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

[B4 Avant 1.9 TDI] Ściąga

Post autor: szkodnik » 14 mar 2007, 01:23

Witam!

Od kilku dni zauważyłem ze podczas hamowania auto ucieka mi w lewa lub prawa strone! Ponadto słysze dość istotny stukot ze strony pasażera, wogóle podczas jazdy musze trzymać pewna reką kierownice bo mnie sciaga. Biore pod uwage 3 rzeczy ktore moga byc juz do wymiany!!!

albo Łączniki stabilizatorów lub ewentualnie Końcówki drążków kierowniczych chyba ze juz w ostateczności wahacze

Co wy o tym sadzicie !??? Moze jakaś porada ??? Warto to robić samemu czy lepiej oddać do warsztatu???

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 10:24 przez szkodnik, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 mar 2007, 08:38

Jeżeli cie ściąga całyczas podczas jazdy to sprawdź opony moze któraś sie odkształciła i pojedź na zbierzność

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 14 mar 2007, 13:50

Moze masz źle wywazone koła. Zmieniales koła na letnie ? przy zmianie wywazali Ci ?

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[80 B4]

Post autor: Gienek » 14 mar 2007, 14:06

Mam podobny problem.
Jak kupiłem samochód to mnie lekko ściągało na prawo. Na dodatek jazdę na wprost mogłem utrzymac tylko wtedy gdy kierownica była lekko skręcona w lewo. Gdy była w położeniu neutralnym dosyć szybko opuściłbym jezdnię na prawej linii drzew.

Podjechałem do warsztatu cieszącego się dobrą opinią w kwestii zawieszeń. Panowie popatrzyli, przeprowadzili badanie, wymienili tulejki w górnych saniach i górne mocowania amortyzatorów.

Pomogło, ale nie do końca. Po odbiorze samochodu zmieniłem koła na letnie (były wyważane).

Ściąganie w dalszym ciągu występuje, co prawda znacznie mniejsze i w lewo.
Podjechałem ponownie z reklamacją. Sprawdzili geometrię, wszystko ustawili jak należy, trzech mechaników wykonało jazdę próbną. Nie mogli zaprzeczyć, że coś jest na rzeczy.
Wjechali na kanał, przyjrzeli się ponownie i stwierdzili, że tulejki wachacza są już miękkie. Ale dopóki defekt nie jest bardzo uciążliwy to nie warto tego wymieniać.

Uciążliwy bardzo nie jest. Ale wydałem 480 zł i nie jest idealnie. A może wymienili części których wymieniać nie było trzeba?

Jak już rozwiążesz problem do napisz co to było w Twoim przypadku.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 mar 2007, 17:48

W/g twojego opisu wszystko wskazywałoby na zmieniającą sie zbieżność podczas hamowania( nadmierne luzy podczas obciążeń powodują przemieszczanie się elementów zawieszenia) stawiałbym na tylje wahaczy bądź sanek. Ewentualnie na luzy na końcówkach. W ostatecznośći jeśli masz bardzo rozregulowana geometrie też autko się będzie tak zachowywać. Gienek co do twojego problemu to jeśli faktycznie geometria jest w 100% prawidłowa to zamien koła stronami sprawdź czy koła się kręcą jednakowo lekko i ciśnienie w ogumieniu.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[80 B4]

Post autor: Gienek » 15 mar 2007, 14:21

Do Kokolino
Ciśnienie sprawdzone przy wymianie kół.
Ale faktycznie prawe koło obraca się ze znacznie większym oporem niż lewe. Zwróciłem na to uwagę mechanikom, ale nie uznali tego za istotne.
Z czego może wynikać większy opór toczenia?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [80 B4]

Post autor: Kokolino » 15 mar 2007, 14:51

Gienek pisze:Do Kokolino
Ciśnienie sprawdzone przy wymianie kół.
Ale faktycznie prawe koło obraca się ze znacznie większym oporem niż lewe. Zwróciłem na to uwagę mechanikom, ale nie uznali tego za istotne.
Z czego może wynikać większy opór toczenia?
to mi przykro ale nie trafiłeś na mechaników tylko na jakichś pseudomechaników, bo jeżeli opór w toczeniu w jednym z kół jest jest wyraźnie wyczuwalny niż jest na drugim kole tej samej osi to auto będzie ściągać bo są większe opory toczenia. Przyczyna może być np. nieodbijający tłoczek i w efekcie tarcie cały czas klocków po przejechaniu paruset metrów wszystko się nagrzewa i tarcia są jeszcze większe i jeszcze bardziej koło hamuje i wtedy ciągnie jak dibli na jedną stronę. A problem zgłaszany u mechanika powinien być dokładnie sprawdzony.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 15 mar 2007, 15:46

Dzięki, jak się czegoś dowiem to dam znać.

Awatar użytkownika
fredee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:11
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: fredee » 17 mar 2007, 07:24

Ja bym polecał sprawdzenie sworznia wachacza... oprócz audi mam jeszczemondeo i jeździło po całej drodze dopóki nie wymieniłem sworzni. trzeba podnieść samochód i poszarpać kołem prawo-lewo.. albo jeszcze lepiej zdjąć koło i poszarpać za tarczę prawo-lewo.
pozdrawiam.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 19 mar 2007, 14:37

To akurat było sprawdzane i nie wzbudziło podejrzeń mechaników.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 21 mar 2007, 13:49

Witam... ja tez mam podobny problem - zresztą juz tu na FORUM koledzy.. jeśli tak moge określic, pomogli mi sie rozeznac w temacie.
- Jazda nie jest zagrożeniem ale denerwuje nie co taki stan !
..... Odwiedziłem stacje diagnostyczną, zreferowałem swoje uwagi dotyczące zwieszenia, po czym w bardzo szybkim tempie dwoch znawców przedmiotu zdiagnozowali i wydali orzeczenie...:
niemal że wszystkie elementy gumowe, jak i gumowo-metalowe mające związek z zawieszeniem ( po za oponami ) są do wymiany!
Mam pytanie: Czy we własnym zakresie w warunkach domowych możliwa jest wymiana poduszki amortyzatora przedniego ( ta górna z łożyskiem) ? - zawsze byłoby to troche taniej...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 14:23

Jeżeli masz ściągacze sprężyn zawieszenia, kilka kluczy i choć trochę pojęcia o mechanice to mozesz zabrać się do roboty sam.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 21 mar 2007, 14:39

Oooo... - dzięki :)
- rozumiem że wymiany tej poduszki razem z łożyskiem dokonuje sie do spodu nadkola po wcześniejszym ściśnięciu spręzyny... - a amortyzator tez wymontować trzeba do tej czynnośći?
- a moze znasz jakiś inny sposób aby uporac sie ze spreżyną - ja zdaje sobie sprawe ze sprezyny bywaja klopotliwe

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 22 mar 2007, 11:08

A ja zarzuciłem temat. Dolegliwość nie jest silna, do korekty toru jazdy wystarczy jeden palec na kierownicy. W przyszłym sezonie letnim na felgach pojawią się nowe buty i wtedy się zastanowię czy dalej szukać przyczyny. A może już nie będzie potrzeby szukać przyczyny?
Mam taką nadzieję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl