Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 2.0 ABK + gaz] co to za czujnik?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bako305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:34

[audi 80 2.0 ABK + gaz] co to za czujnik?

Post autor: bako305 » 25 lip 2008, 16:57

zaznaczylem na niebiesko czujnik do ktorego dochodzi waz gorny lewy
rog

Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lip 2008, 18:47

Zawór zbiornika z węglem aktywnym przez który są zasysane opary paliwa.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Re: [audi 80 2.0 ABK + gaz] co to za czujnik?

Post autor: szantis » 25 lip 2008, 19:04

bako305 pisze:zaznaczylem na niebiesko czujnik do ktorego dochodzi waz gorny lewy
rog

[url=http://images30.fotosik.pl/255/91efd919b56f0836med.jpg]Obrazek[/URL]
No widzę ,że kolega sobie przyhamowuje jednostkę :)...tym filtrem :mrgreen:

bako305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:34

Post autor: bako305 » 25 lip 2008, 23:33

dzieki za info :-) WLASNIE tak sie zastanawialem do czego to sluzy, a mozecie mi powiedziec jakie sa obajwy jak sie zuzyje ten zawor z weglem aktywowanym , jesli to wogole mozliwe

fotka skrojona z forum hehe nie mam na stanie aparatu wiec zapozyczylem :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 lip 2008, 09:31

Jeżeli zawór zawiesi sie w pozycji otwartej to mogą byc niestabilne wolne obroty. Na Próbe możesz ścisnąć przewodzik od tego zaworka do kolektora by to ewentualnie wyeliminować.

bako305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:34

Post autor: bako305 » 26 lip 2008, 13:50

ok dzieki czarek bo osobiscie mam problem z wolnymi obrotami zawieszaja sie na 1100 po dluzszej chwili spadna - (nic nie faluje) , ogolnie wszystko jak nie pomylem to powymienialem tylko tego zaworka z weglem nie ruszalem bo nic na forum o nim nie znalazlem jeszcze raz dzieki zobaczymy i sie przekonamy

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 lip 2008, 19:09

Musisz ustawić poprawnie zapłon.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 26 lip 2008, 20:57

szantis, to jest akurat mój silnik i mi chodzi bardzo dobrze na tym filtrze jest oczywiscie odizolowany od kolektora osłoną
sory ze nic nie wniosłem

bako305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:34

Post autor: bako305 » 26 lip 2008, 23:22

wilu8 spoko nic nie szkodzi ;-)
czrekj zastanawiam sie czy kolo zebate przy rozrzadzie zaznaczylem na niebiesko moze byc w innym polozeniu niz jest na foto (sadze ze owe kolo jest od zaplonu) i skorygowac to aparatem zaplonowym czy jest to mozliwe Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lip 2008, 08:49

Przepraszam, ale ja jestem człowiek starej daty i dawnej szkoły. Niestety niewiele rozumiem ze zdań w których nie ma kropek i przecinków.
Pewnie chodzi Ci o to czy da się skorygować aparatem zapłonowym przestawienie koła od wałka pomocniczego. Jeżeli tak, to sie da. Jeżeli nie ustawisz zapłonu raz a dobrze (z kołem w odpowiedniej pozycji jak na rysunku) to będziesz miał zawsze tego typu dylematy przy wymianie paska od rozrządu.
Niestey ktoś kiedyś z lenistwa nie ustawił odpowiednio koła i teraz może być źle ustawiony zapłon. Podkreslam, że może, ale nie musi, ale jeżeli ktoś w taki sposób przyłożył się do rozrządu to o zapłonie zupełnie zapomniał lub ustawił go na oko.

bako305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:34

Post autor: bako305 » 27 lip 2008, 09:23

ciezka sprawa zrozumiec tekst
nade wszystko dzieki tylko o to mi chodzilo czy mozna skorygowac czy tez nie ;-)

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 27 lip 2008, 22:42

wilu8 pisze:szantis, to jest akurat mój silnik i mi chodzi bardzo dobrze na tym filtrze jest oczywiscie odizolowany od kolektora osłoną
sory ze nic nie wniosłem
Prawdę mówiąc ABK jest dosyć "gorącym " silnikiem i jeśli chciałbyś się przybliżyć do serii nawet(w tym wykonaniu) do musiałbyś ten filierek całkowicie odizolować termicznie . Czyli przegroda od fartucha błotnika do maski. W ym wykonaniu zbliżasz się do ABT :-( Testowałem podobne rozwiązanie...skończyło się wkładką K&N w oryginalnym dolocie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl