[B4 ABT 90 koni]strasznie puka prawa stona i trzepie kierown
[B4 ABT 90 koni]strasznie puka prawa stona i trzepie kierown
witam mam pytanie w mojej `audi strasznie tlucze sie prwa strona niewiem co jest grane bylem juz u mechanika i na trzepakach na dignostyce i nic! w sobote bede sciagal kolo i patrzyl.Ale mam pytanie co to moze byc- jade z predkoscia 110 120 naciskam na hamulec i strasznie mi kierownica trzepie co to moze byc???prosze pomozcie.Aha a sprawdzalem koncowki z kanalu ale jeden mechanik powiedzil ze najlepiej sprawdzic luzy przy sciagnietym kole prawda???
jak tylko przy hamowaniu to mogą to być tarcze, mam podobnie przy większych prędkościach tylko trzepie kierownicą, poniżej 80 nic nie czuć, pewnie zagrzały się i jakaś kałuża je za szybko zestudziła i się wykrzywioły i to może być przyczyna,
można podnieść samochód na lewarku i pokręcić kołem i zobaczysz czy nie obciera w jakimś miejscu, a najlepiej ściągnąć i zawieść do tokarza on powie czy to to
można podnieść samochód na lewarku i pokręcić kołem i zobaczysz czy nie obciera w jakimś miejscu, a najlepiej ściągnąć i zawieść do tokarza on powie czy to to
jak to sprawdzałeś?sylwian87 pisze: tarcze sie kreca normalnie
Twoje objawy wskazują na powichrowane tarcze. Radziłbym je dobrze sprawdzić. To odnośnie drgań kierownicy.
ja uważam to za głupi pomysł, bo przetoczenie kosztuje grosze.sylwian87 pisze:ale jak np bym mial krzywe tarcze to mozna z tym jezdzic?
Jeśli idzie o stuki to możliwości jest bardzo dużo. Wywalone łożyska amorków, tulejki wachacza, sworznie...itp...itp...
Mam to samo i jeżdze już dłuższy czas. Wymieniłem tuleje wachaczy - nie pomogło , klocki hamulcowe - nie pomogło . Luzów brak oprócz łożysk amortyzatora które wymienię za tydzień . Podejżewam jeszcze opony Michelin Pilot HX które pod względem bicia mają złą opinie lub tarcze hamulcowe chociaż na oko wyglądają na proste. Sprawdziłem to podnosząc przód samochodu i na włączonym silniku z prędkością około 90 km/h patrzyłem prostopadle na tarcze ale bicia nie zauważyłem. Felgi mam z przodu raczej proste i dobrze wyważone ale z tyłu już kwalifikują się do prostowania. Jeżeli zrobię to co powyżej i nie pomorze to nie mam już pomysłu.
sylwian powiem Ci tak
miałem takie bicie że przy hamowaniu ze 110 120 chciało wyrwać kierownicę z rąk.
Przetoczyłem tarcze i jest rewelacja <ok> czaem zdarzy sie na zakręcie lekkie drganie ale to końcówka drążka przekładni (info w 100 % potwierdzone u mechaników u mnie na serwisie) podsumowując : jeżeli kiera drży tylko przy hamowaniu to na 95 % tarcze.
Oki rozpisałem się więc kończę pozdrówki i przetocz tarcze albo kup nowe( tyle że możesz je szybciutko pokrzywić więc jak jest "mięsa" na nich na tyle to tocz)
miałem takie bicie że przy hamowaniu ze 110 120 chciało wyrwać kierownicę z rąk.
Przetoczyłem tarcze i jest rewelacja <ok> czaem zdarzy sie na zakręcie lekkie drganie ale to końcówka drążka przekładni (info w 100 % potwierdzone u mechaników u mnie na serwisie) podsumowując : jeżeli kiera drży tylko przy hamowaniu to na 95 % tarcze.
Oki rozpisałem się więc kończę pozdrówki i przetocz tarcze albo kup nowe( tyle że możesz je szybciutko pokrzywić więc jak jest "mięsa" na nich na tyle to tocz)
drżenie podczas Hamowania sie zgadzam że tarcze i niewyważone koła ale nie zapominajcie o oponach może którac mieć uszkodzoną siatkę a wyważenie w takim przypadku nic nie daje ale to wtedy trzesie jak sie jedzie a nie tylko jak hamuje. Co do stuków to wg mnie 90% łożysko amora pod warunkiem ze to taki głuchy stukot przy jeździe po małych dziurach po woli...
w sobote bede wszystko wiedzial to wam powiem co to bylo mam nadzieje ze mechanik zlokalizuje mi ta usterke ale ten stukot slychac jak zjade z kraweznika slychac puk rusze szybcie na skreconych kolach tzn odbiej(jak ruszam) szybko kiedrownica slysze puk jade powoli slysze tez stukanie i jak jade z ok 60 km/h to jak wieksza nierownosc to tez slysze i co to moze byc?to lozysko na amorze?