Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABT]Nowy rozrząd Teraz strasznie SZARPIE..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[ B4 2.0 ABT]Nowy rozrząd Teraz strasznie SZARPIE..

Post autor: MaXuS » 02 sie 2008, 02:37

Ok już wiem kosztem czego mam mocniejsze auto.. . porażka jak sie jedzie na wolnych obrotach na każdym biegu nie ważne czy 1 czy 5 na każdym tak samo jak sie jedzie powoli to ślinik strasznie szarpie... ;/ Nic sie nie grzeje po prostu silnik szarpie jak by chciał wyskoczyć, na jałowym biegu tego nie czuć w ogóle, Czy to może być wina przestawienia o jeden ząbek paska w którąś stronę??
Ostatnio zmieniony 02 sie 2008, 13:42 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 sie 2008, 07:02

Przestawienie o jeden ząbek rozrządu to już duża zmiana dla silnika. Niektóre silniki z takim przestawieniem całkiem nie odpalają, a inne chodzą bardzo kulawo, co daje się od razu zauważyć. Ustaw ponownie rozrząd i zapłon zgodnie z instrukcją zamieszczoną w dziale download. Dla pewności opisz jak to robiliście bo być może metodyka jest z B3 i tu może być pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 02 sie 2008, 07:47

Metodyka z B3 czyli??? To inaczej jest w B4 i w B3? no ja mam niby B4 ale ta jedną z pierwszych.

mirusm1_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29

Post autor: mirusm1_audi » 08 sie 2008, 12:15

Prawdopodobnie źle ustawiłeś zapłon (tzn przeskoczył Ci jeden ząbek na kole napedzającym aparat zapłonowy)

Prawdopodobnie wał korbowy i zawory są zsynchronizowane prawidłowo (jeśli tam popełnił byś błąd to chodził by bardzo źle a nie tylko szarpał)

Ustaw wał korbowy na "0" (okienko w skrzyni biegów lub znak na kole pasowym wału) dla przyzwoitości sprawdź czy wałek rozrządu jest ustawiony na "znaku"

Nastepnie ściągnij kopułkę aparatu zap. - powinien byc na znaku, no powiedzmy w pobliżu.
Jeśli różnica jest możliwa do skorygowania na aparacie to możesz to zrobić kręcąc aparatem w odpowiednia stronę - jeśli nie, musisz przestawić koło na pasku rozrządu.
W pozycji "0" silnik powinien pracować równo - może być mułowaty ale powinien chodzić równo.

Nastepnie ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu - chyba to było 6* jak masz LPG to nawet 7*
i powinno być ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl