[ B4 2.0 ABT]Nowy rozrząd Teraz strasznie SZARPIE..
[ B4 2.0 ABT]Nowy rozrząd Teraz strasznie SZARPIE..
Ok już wiem kosztem czego mam mocniejsze auto.. . porażka jak sie jedzie na wolnych obrotach na każdym biegu nie ważne czy 1 czy 5 na każdym tak samo jak sie jedzie powoli to ślinik strasznie szarpie... ;/ Nic sie nie grzeje po prostu silnik szarpie jak by chciał wyskoczyć, na jałowym biegu tego nie czuć w ogóle, Czy to może być wina przestawienia o jeden ząbek paska w którąś stronę??
Ostatnio zmieniony 02 sie 2008, 13:42 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.
Przestawienie o jeden ząbek rozrządu to już duża zmiana dla silnika. Niektóre silniki z takim przestawieniem całkiem nie odpalają, a inne chodzą bardzo kulawo, co daje się od razu zauważyć. Ustaw ponownie rozrząd i zapłon zgodnie z instrukcją zamieszczoną w dziale download. Dla pewności opisz jak to robiliście bo być może metodyka jest z B3 i tu może być pies pogrzebany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
Prawdopodobnie źle ustawiłeś zapłon (tzn przeskoczył Ci jeden ząbek na kole napedzającym aparat zapłonowy)
Prawdopodobnie wał korbowy i zawory są zsynchronizowane prawidłowo (jeśli tam popełnił byś błąd to chodził by bardzo źle a nie tylko szarpał)
Ustaw wał korbowy na "0" (okienko w skrzyni biegów lub znak na kole pasowym wału) dla przyzwoitości sprawdź czy wałek rozrządu jest ustawiony na "znaku"
Nastepnie ściągnij kopułkę aparatu zap. - powinien byc na znaku, no powiedzmy w pobliżu.
Jeśli różnica jest możliwa do skorygowania na aparacie to możesz to zrobić kręcąc aparatem w odpowiednia stronę - jeśli nie, musisz przestawić koło na pasku rozrządu.
W pozycji "0" silnik powinien pracować równo - może być mułowaty ale powinien chodzić równo.
Nastepnie ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu - chyba to było 6* jak masz LPG to nawet 7*
i powinno być ok.
Prawdopodobnie wał korbowy i zawory są zsynchronizowane prawidłowo (jeśli tam popełnił byś błąd to chodził by bardzo źle a nie tylko szarpał)
Ustaw wał korbowy na "0" (okienko w skrzyni biegów lub znak na kole pasowym wału) dla przyzwoitości sprawdź czy wałek rozrządu jest ustawiony na "znaku"
Nastepnie ściągnij kopułkę aparatu zap. - powinien byc na znaku, no powiedzmy w pobliżu.
Jeśli różnica jest możliwa do skorygowania na aparacie to możesz to zrobić kręcąc aparatem w odpowiednia stronę - jeśli nie, musisz przestawić koło na pasku rozrządu.
W pozycji "0" silnik powinien pracować równo - może być mułowaty ale powinien chodzić równo.
Nastepnie ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu - chyba to było 6* jak masz LPG to nawet 7*
i powinno być ok.