[80 B3 1.9E SD]Pisk z prawego koła...
[80 B3 1.9E SD]Pisk z prawego koła...
Witam!Ostatnio wymieniłem tarcze hamulcowe bo stare były już krzywe,klocków nie ruszałem bo sa praktycznie nowe.Problem jest taki że po wymianie słychać pulsacyjne piszczenie z lewego koła a jak wszystko jest zimne to takie tarcie jakby klocek nie odbijał czy coś w tym stylu...Przy hamowaniu nie ma bicia w kierownicy więc tarcze sa proste na bank.Przeczysciłem prowadnice zacisku i klocków,wyczysciłem te sruby do mocowania zacisku na wrzecionie i przesmarowałem je...Co może być powodem tego pulsacyjnego pisku?Koło grzeje sie od drugiego nieznacznie bardziej...
Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy <ok>yasio pisze:Witam!Ostatnio wymieniłem tarcze hamulcowe bo stare były już krzywe,klocków nie ruszałem bo sa praktycznie nowe.Problem jest taki że po wymianie słychać pulsacyjne piszczenie z lewego koła a jak wszystko jest zimne to takie tarcie jakby klocek nie odbijał czy coś w tym stylu...Przy hamowaniu nie ma bicia w kierownicy więc tarcze sa proste na bank.Przeczysciłem prowadnice zacisku i klocków,wyczysciłem te sruby do mocowania zacisku na wrzecionie i przesmarowałem je...Co może być powodem tego pulsacyjnego pisku?Koło grzeje sie od drugiego nieznacznie bardziej...
Pozdrawiam
yasio pisze:No ja mam dokładnie tak samo,jak kawałek jade to tylko słychac takie delikatne tarcie(słychac to jak się jedzie przy bandzie i odbija to dzwięk) a jak dłużej jade i się wszystko nagrzeje to pisk pulsacyjny,przy hamowaniu przestaje dopuki trzymam pedał hamulca a jak puszcze to znów...
miałem to samo 2 dni temu, jak jechałem to piszczało i tarło, delikatne naciśnięcie hamulca i... cisza, wykręciłem koło i sprawdziłem cały zacisk, osłonę tarczy(dotykała tarczy-powodowała denerwujące tarcie), bardzo mocno docisnąłem tarczę do piasty(jeśli tarcza jest stara to może krzywo siedzieć w piaście), i sprawdziłem klocek ścierny, okazało sie że też krzywo siedział, więc trochę wyrównałem. Efekt? Cichutko.
A więc
Przeguby sa w idealnym stanie,zawieszenie kontroluje co jakiś czas...Tarcze made by HART ale jakby były krzywe to by trzepało kierownicą przy hamowaniu a nic takiego nie czuje..Łożysko chyba by chuczało a nie piszczało do tego pulsacyjnie wiec raczej jest oka..Cos mi sie zdaje że może mieć racje "swietny 82" dlatego jeszcze dzis postaram się to sprawdzić... O efektach napewno poinformuje..AvantMan pisze:Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy
Jeśli tarcza jest choć troch krzywa to tego nie wyczujesz na kierownicy a to własnie morze być przyczyna tego pisku... Co do łożysk to mogą piszczeć jeśli są już mocno zatarte... <ok>yasio pisze:A więcPrzeguby sa w idealnym stanie,zawieszenie kontroluje co jakiś czas...Tarcze made by HART ale jakby były krzywe to by trzepało kierownicą przy hamowaniu a nic takiego nie czuje..Łożysko chyba by chuczało a nie piszczało do tego pulsacyjnie wiec raczej jest oka..Cos mi sie zdaje że może mieć racje "swietny 82" dlatego jeszcze dzis postaram się to sprawdzić... O efektach napewno poinformuje..AvantMan pisze:Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
- Lokalizacja: Kielce
Dziś wykreciłem koło,zdemontowałem cały zacisk no i wyczysciłem piaste,tarcze w tym mijscu gdzie siada na piaste i odgiełem osłone na tarcze bo był kawałek który stykał się z tarczą zobaczymy czy to cos da dziś już nie testowałem bo musiałem posiedziec przy mojej drugiej sympati czyli Golfie MK1... :lol: :roll:
[ Dodano: 2008-08-09, 14:46 ]
No i jak narazie nic nie słychać żeby coś piszczało fakt faktem nie jeździłem dłużej jak 30min i nie zabardzo zdążyło wszystko się nagrzać ale chyba to odginanie i czyszczenie(do tego popsikałem wszystko WD-40) pomogło...
[ Dodano: 2008-08-09, 14:46 ]
No i jak narazie nic nie słychać żeby coś piszczało fakt faktem nie jeździłem dłużej jak 30min i nie zabardzo zdążyło wszystko się nagrzać ale chyba to odginanie i czyszczenie(do tego popsikałem wszystko WD-40) pomogło...
Mam ten sam problem, mialczy mi kolo, przy nacisnieciu hamulca przestaje i pozniej znowu to samo. Klocki i tarcze nowe, wydaje mi sie ten tlok co dociska klocki nie odbija, rozebralem hamulec i zauwazylem ze rozwalila sie ta guma na nim. Przeczyscilem to na szybko bez rozbierania, nawalilem samaru zeby mial lzej i na 1 dzien ucichlo, pozniej to samo Pochytalem nowa gume z uszczelka i chcialbym to wyczyscic - ten tlok i prowadnice - porzadnie, bo troche to opieczone. Jak wyjac ten cylinder?
Pablo_SC
kolego najpierw obij sobie młotkiem warge na zewnętrzu tarczy.a odnośnie gumy na tłoku trzeba ścisnąć wężyk z płynem hamulcowym i wypchać cały tłok ,założyć gumę i włożyć tłok.nie wiem jak w b3 ale w b4 przednie tłoki się wciska a w tylnych kołach trzeba jednocześnie wciskać i wkręcać.na koniec odpowietrzyć hamulec
Robiłem to już w wielu autach te właśnie piszczenie albo takie które znika przy skręcaniu.Wiec tak wyciągacie klocki później w miejsca gdzie znajdują się bolce dokręcające zacisk (takie w gumie 2sztuki) czyścicie to papierkiem do połysku i smarujecie dośc dobrze smarem miedzianym.Przed tą operacją czyścimy dokładnie wszystko np:drucianką lub papierkiem ,przecieramy klocki hamulcowe papierem żeby zlikwidowac nierówności zakładamy i cieszymy się cichą jazdą