Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.9E SD]Pisk z prawego koła...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

[80 B3 1.9E SD]Pisk z prawego koła...

Post autor: yasio » 02 sie 2008, 16:08

Witam!Ostatnio wymieniłem tarcze hamulcowe bo stare były już krzywe,klocków nie ruszałem bo sa praktycznie nowe.Problem jest taki że po wymianie słychać pulsacyjne piszczenie z lewego koła a jak wszystko jest zimne to takie tarcie jakby klocek nie odbijał czy coś w tym stylu...Przy hamowaniu nie ma bicia w kierownicy więc tarcze sa proste na bank.Przeczysciłem prowadnice zacisku i klocków,wyczysciłem te sruby do mocowania zacisku na wrzecionie i przesmarowałem je...Co może być powodem tego pulsacyjnego pisku?Koło grzeje sie od drugiego nieznacznie bardziej...

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 02 sie 2008, 16:35

Ja mam podobną sytuację. Tylko, że u mnie przy dłuższej jeździe piszczy - po przyhamowaniu przestaje i za chwilkę znowu piszczy. Strasznie jest to denerwujące na dłuższych trasach.
PS. Klocki mam wymienione na nowe.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 02 sie 2008, 17:05

No ja mam dokładnie tak samo,jak kawałek jade to tylko słychac takie delikatne tarcie(słychac to jak się jedzie przy bandzie i odbija to dzwięk) a jak dłużej jade i się wszystko nagrzeje to pisk pulsacyjny,przy hamowaniu przestaje dopuki trzymam pedał hamulca a jak puszcze to znów...

Awatar użytkownika
AvantMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 306
Rejestracja: 03 maja 2008, 18:34
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: AvantMan » 02 sie 2008, 17:44

yasio pisze:Witam!Ostatnio wymieniłem tarcze hamulcowe bo stare były już krzywe,klocków nie ruszałem bo sa praktycznie nowe.Problem jest taki że po wymianie słychać pulsacyjne piszczenie z lewego koła a jak wszystko jest zimne to takie tarcie jakby klocek nie odbijał czy coś w tym stylu...Przy hamowaniu nie ma bicia w kierownicy więc tarcze sa proste na bank.Przeczysciłem prowadnice zacisku i klocków,wyczysciłem te sruby do mocowania zacisku na wrzecionie i przesmarowałem je...Co może być powodem tego pulsacyjnego pisku?Koło grzeje sie od drugiego nieznacznie bardziej...
Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy <ok>

Pozdrawiam <piwo>

noorbi

Post autor: noorbi » 02 sie 2008, 21:12

yasio, Bastek, a może klocki made by Taiwan ?

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 03 sie 2008, 00:17

yasio pisze:No ja mam dokładnie tak samo,jak kawałek jade to tylko słychac takie delikatne tarcie(słychac to jak się jedzie przy bandzie i odbija to dzwięk) a jak dłużej jade i się wszystko nagrzeje to pisk pulsacyjny,przy hamowaniu przestaje dopuki trzymam pedał hamulca a jak puszcze to znów...

miałem to samo 2 dni temu, jak jechałem to piszczało i tarło, delikatne naciśnięcie hamulca i... cisza, wykręciłem koło i sprawdziłem cały zacisk, osłonę tarczy(dotykała tarczy-powodowała denerwujące tarcie), bardzo mocno docisnąłem tarczę do piasty(jeśli tarcza jest stara to może krzywo siedzieć w piaście), i sprawdziłem klocek ścierny, okazało sie że też krzywo siedział, więc trochę wyrównałem. Efekt? Cichutko.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 03 sie 2008, 08:07

A więc
AvantMan pisze:Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy
Przeguby sa w idealnym stanie,zawieszenie kontroluje co jakiś czas...Tarcze made by HART ale jakby były krzywe to by trzepało kierownicą przy hamowaniu a nic takiego nie czuje..Łożysko chyba by chuczało a nie piszczało do tego pulsacyjnie wiec raczej jest oka..Cos mi sie zdaje że może mieć racje "swietny 82" dlatego jeszcze dzis postaram się to sprawdzić...;) O efektach napewno poinformuje..;)

Awatar użytkownika
AvantMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 306
Rejestracja: 03 maja 2008, 18:34
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: AvantMan » 03 sie 2008, 10:55

yasio pisze:A więc
AvantMan pisze:Według mnie to albo łożysko jest do wymiany albo kupiłeś słabej jakości tarczę i ci się troszkę skrzywiła powiec jakiej firmy ta tarcza? albo przegub masz walnięty sprawdz czy masz osłony gumowe na przegubie całe bo jeśli są pęknięte to mógł się przegub uszkodzić i dla tego tak piszczy
Przeguby sa w idealnym stanie,zawieszenie kontroluje co jakiś czas...Tarcze made by HART ale jakby były krzywe to by trzepało kierownicą przy hamowaniu a nic takiego nie czuje..Łożysko chyba by chuczało a nie piszczało do tego pulsacyjnie wiec raczej jest oka..Cos mi sie zdaje że może mieć racje "swietny 82" dlatego jeszcze dzis postaram się to sprawdzić...;) O efektach napewno poinformuje..;)
Jeśli tarcza jest choć troch krzywa to tego nie wyczujesz na kierownicy a to własnie morze być przyczyna tego pisku... Co do łożysk to mogą piszczeć jeśli są już mocno zatarte... <ok>

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 03 sie 2008, 11:38

Miałem podobną sytuacje w moim aucie. Spowodowane było to niedokładnym wyczyszczeniem piast podczas montowania tarcz do samochodu. Polecam stalową szczotkę drucianą montowaną do wiertarki i to powinno rozwiązać problem. Powodzenia

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 03 sie 2008, 11:54

Według mnie to wina tarczy jak napisałeś "made by Hart". Skoro piszczenie zaczęło się po wymianie tarcz to dlaczego np przegub czy łożysko ma powodować piszczenie? Trzeba było dołożyć do np. tarcz Brembo i podejrzewam że miałbyś spokój.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 04 sie 2008, 16:14

Dziś wykreciłem koło,zdemontowałem cały zacisk no i wyczysciłem piaste,tarcze w tym mijscu gdzie siada na piaste i odgiełem osłone na tarcze bo był kawałek który stykał się z tarczą zobaczymy czy to cos da dziś już nie testowałem bo musiałem posiedziec przy mojej drugiej sympati czyli Golfie MK1... :lol: :roll:

[ Dodano: 2008-08-09, 14:46 ]
No i jak narazie nic nie słychać żeby coś piszczało fakt faktem nie jeździłem dłużej jak 30min i nie zabardzo zdążyło wszystko się nagrzać ale chyba to odginanie i czyszczenie(do tego popsikałem wszystko WD-40) pomogło...

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 08 wrz 2008, 20:21

Mam ten sam problem, mialczy mi kolo, przy nacisnieciu hamulca przestaje i pozniej znowu to samo. Klocki i tarcze nowe, wydaje mi sie ten tlok co dociska klocki nie odbija, rozebralem hamulec i zauwazylem ze rozwalila sie ta guma na nim. Przeczyscilem to na szybko bez rozbierania, nawalilem samaru zeby mial lzej i na 1 dzien ucichlo, pozniej to samo :/ Pochytalem nowa gume z uszczelka i chcialbym to wyczyscic - ten tlok i prowadnice - porzadnie, bo troche to opieczone. Jak wyjac ten cylinder?

0gawel01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2008, 20:48
Lokalizacja: Jasło

Pablo_SC

Post autor: 0gawel01 » 13 wrz 2008, 08:31

kolego najpierw obij sobie młotkiem warge na zewnętrzu tarczy.a odnośnie gumy na tłoku trzeba ścisnąć wężyk z płynem hamulcowym i wypchać cały tłok ,założyć gumę i włożyć tłok.nie wiem jak w b3 ale w b4 przednie tłoki się wciska a w tylnych kołach trzeba jednocześnie wciskać i wkręcać.na koniec odpowietrzyć hamulec

sybo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 15 lis 2007, 12:45
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: sybo » 19 wrz 2008, 17:55

klocki sa z twardeko tworzywa i ci piszcza jak sie rozgrzeja a jak sa zimne piszczy ??

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 19 wrz 2008, 21:27

Robiłem to już w wielu autach te właśnie piszczenie albo takie które znika przy skręcaniu.Wiec tak wyciągacie klocki później w miejsca gdzie znajdują się bolce dokręcające zacisk (takie w gumie 2sztuki) czyścicie to papierkiem do połysku i smarujecie dośc dobrze smarem miedzianym.Przed tą operacją czyścimy dokładnie wszystko np:drucianką lub papierkiem ,przecieramy klocki hamulcowe papierem żeby zlikwidowac nierówności zakładamy i cieszymy się cichą jazdą ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl