[2.0 ABT] Wycięty katalizator - problemy z wydechem
[2.0 ABT] Wycięty katalizator - problemy z wydechem
Mam taki dylemat, może ktoś będzie w stanie pomóc:
W Audi jest wycięty katalizator, wstawiona rura trochę cieńsza od reszty wydechu i złącze na środkowym tłumiku jest nieszczelne (czuć nawet ręką) w skutek czego samochód bardzo głośno chodzi.
Ale problem polega na tym że wydech chodzi jak w starym traktorze (pierdzi, strzela).
Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Silnik chodzi równo!, obroty nie szaleją - 900-1100obr/min, spalanie około 7l/100km.
Co to może być? - sonda lambda? Jak w ogóle można sondę wykręcić (jest w kolektorze wydechowym) robił to ktoś sam?
Może ma ktoś jakieś pomysły? Auto stoi i nie wiem za bardzo co robić.
W Audi jest wycięty katalizator, wstawiona rura trochę cieńsza od reszty wydechu i złącze na środkowym tłumiku jest nieszczelne (czuć nawet ręką) w skutek czego samochód bardzo głośno chodzi.
Ale problem polega na tym że wydech chodzi jak w starym traktorze (pierdzi, strzela).
Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Silnik chodzi równo!, obroty nie szaleją - 900-1100obr/min, spalanie około 7l/100km.
Co to może być? - sonda lambda? Jak w ogóle można sondę wykręcić (jest w kolektorze wydechowym) robił to ktoś sam?
Może ma ktoś jakieś pomysły? Auto stoi i nie wiem za bardzo co robić.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:44 przez Partner, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uszczelnij wydech zamiast tego kata co wyciąłeś wstaw tłumik bądź strumienicę (ja jednak jestem za katalizatorem) powinno pomóc z tym pierdzeniem..Partner pisze:Ale problem polega na tym że wydech chodzi jak w starym traktorze (pierdzi, strzela).
Tak to może być sonda lambda i można bez problemu ją wykręcić. Najłatwiej ją sprawdzić poprostu ją odłączając jak będzie dobrze to znaczy że do wymiany.Partner pisze:Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Ale tego to nie kumam .. <hmm>Partner pisze:Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Silnik chodzi równo!, obroty nie szaleją - 900-1100obr/min, spalanie około 7l/100km.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2008, 10:21 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
u mnie to "troszke" to było 20/100. Są juz w sprzedaży pierwsze tłumiki współzamienne dla audi B3/B4 zamiast oryginalnego katalizatora. Polecam takie rozwiązanie.
allegro np".>>
http://moto.allegro.pl/item410765657_au ... lumik.html
albo
http://moto.allegro.pl/item411355544_no ... agwar.html
allegro np".>>
http://moto.allegro.pl/item410765657_au ... lumik.html
albo
http://moto.allegro.pl/item411355544_no ... agwar.html
Ostatnio zmieniony 04 sie 2008, 18:33 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 3 razy.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Taka zwężka zatyka wydech i silnik przy okazji,wytnij to i wrzuć to na co cię stać:albo strumiennice,albo zamiennik katalizatora,albo kawałek rury byle o
[ Dodano: 2008-08-05, 15:06 ]
Sorki w robocie mam młyn spokojnie napisać nic nie dadzą
Jak wyżej jeśli rura byle o takiej średnicy jak wydech nie mniejszej.Jak zrobisz porządek z wydechem to możesz się brać za temat sondy o ile będzie trzeba <ok>
[ Dodano: 2008-08-05, 15:06 ]
Sorki w robocie mam młyn spokojnie napisać nic nie dadzą
Jak wyżej jeśli rura byle o takiej średnicy jak wydech nie mniejszej.Jak zrobisz porządek z wydechem to możesz się brać za temat sondy o ile będzie trzeba <ok>
Wstawiłem tzw strumienice zamiast tej rurki, czego to tak hałasuje?
Poodpinałem kabelki od sondy by sprawdzić czy to ona mi psuje życie. Jak to zrobiłem w ogóle się jechać nie dało, musiałem gazu dodawać po troszeczku, bo jak dawałem więcej to zaczynał szarpać.
A z sondą było już o wiele lepiej, ale też szarpie jak wciskam szybko pedał gazu.
Czyli sonde mam sprawną. I te obroty - zakres w którym falują to 950-980 obr/min. lub 900-930 obr/min. Nie wiem, może to jest norma? Może świece trzeba wymienić?
Poodpinałem kabelki od sondy by sprawdzić czy to ona mi psuje życie. Jak to zrobiłem w ogóle się jechać nie dało, musiałem gazu dodawać po troszeczku, bo jak dawałem więcej to zaczynał szarpać.
A z sondą było już o wiele lepiej, ale też szarpie jak wciskam szybko pedał gazu.
Czyli sonde mam sprawną. I te obroty - zakres w którym falują to 950-980 obr/min. lub 900-930 obr/min. Nie wiem, może to jest norma? Może świece trzeba wymienić?
Nie wiem co to za mechanik wspawywał Ci taką "zwężkę" ale jak podasz nam jego adres to Cię pomścimy.Partner pisze:A może problem polega na tym że zamiast katalizatora została wspawana rura o średnicy o 1/3 mniejsza od reszty wydechu, czyli o sporo mniejszej średnicy, w skutek czego spaliny nie przelatują tak jak trzeba??? Czy to wogóle jest możliwe?
Ja w swoim aucie wymontowałem katalizator i wstawiłem w jego miejsce dedykowany tłumik o średnicy przelotu równej pozostałej części wydechu i jest super.
Ważne jest by tłumik posiadał wewnatrz watę wygłuszającą.
Taka "zwężka" powoduje odbicia fal akustycznych i zakłócenia przepływu spalin co może skutkować rezonansami akustycznymi i nierónomiernością charakterystyk mocy i momentu silnika. To nie jest tak, że konstruktor projektuje tłumik i jego usytuowanie gdzie mu wygodniej. Tu wszystko ma swoje uzasadnienie.
Witam kolego, ja zajmuje się katalizatorami,
wstaw tłumik zamiast katalizatora na średnicy taka jaka jest czyli coś miedzy fi 55mm a 50mm,
zmień złącze elastyczne, po prostu uszczelnij wydech. Sprawdź sondę u kogoś na komputerze ja trzeba to wymień i powinno być ok, na pewno zlikwidujesz hałas jak dalej będzie szarpać to pisz
pozdrawiam, zapraszam do kupna tłumików lub strumienic zamiast katalizatorów oraz oczywiście katalizatorów, oto link do aukcji: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=9277775
wstaw tłumik zamiast katalizatora na średnicy taka jaka jest czyli coś miedzy fi 55mm a 50mm,
zmień złącze elastyczne, po prostu uszczelnij wydech. Sprawdź sondę u kogoś na komputerze ja trzeba to wymień i powinno być ok, na pewno zlikwidujesz hałas jak dalej będzie szarpać to pisz
pozdrawiam, zapraszam do kupna tłumików lub strumienic zamiast katalizatorów oraz oczywiście katalizatorów, oto link do aukcji: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=9277775
witam
też mam problem z wydechem,wszystkie tłumiki mam oryginalne
audi,wywalony katalizator (została puszka po nim)
przy dodawaniu gazu słychać co prawda taki metaliczny dźwięk
ale akurat to mi nie przeszkadza.
natomiast dźwięk jaki wydobywa się z końcówki ostatniego tłumika to tragedia
parska,pryka,pluje jak by się miał zaraz rozje###
dzieje sie tak na Pb jak i Lpg
poza tym ostro leje wodą z rury spalanie
gazu ponad 20lpg wachy tez pewnie ponad normę , silnik równo pracuje
w środku spoko,stojąc przed talala,za autem TRAGEDIA
też mam problem z wydechem,wszystkie tłumiki mam oryginalne
audi,wywalony katalizator (została puszka po nim)
przy dodawaniu gazu słychać co prawda taki metaliczny dźwięk
ale akurat to mi nie przeszkadza.
natomiast dźwięk jaki wydobywa się z końcówki ostatniego tłumika to tragedia
parska,pryka,pluje jak by się miał zaraz rozje###
dzieje sie tak na Pb jak i Lpg
poza tym ostro leje wodą z rury spalanie
gazu ponad 20lpg wachy tez pewnie ponad normę , silnik równo pracuje
w środku spoko,stojąc przed talala,za autem TRAGEDIA