Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT B4] odgłosy spod pokrywy paska rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

[ABT B4] odgłosy spod pokrywy paska rozrządu

Post autor: STROKE » 03 sie 2008, 17:51

Witam

Na rozgrzanym silniku spod pokrywy paska rozrządu w dolnej części dochodzą dziwne odgłosy tak jakby to był jakieś łożysko tak jakby cos ocierało tylko ze słychać to dosyć delikatnie - co to może być ???
Sam silniczek chodzi bez zarzutu, przy jeździe w środku z opuszczonymi szybami nic nie słychać. Wykluczam alternator, pompę wody i wspomagania Pasek rozrządu jest cały i nie ma żadnych śladów otarć itp... Dźwięk ten wzmaga sie ze wzrostem temp do temp roboczej. Czy mam sie przejmować i cos z tym robić czy doczekać do wymiany paska rorządu za ok 45k.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2008, 17:59

Dla świętego spokoju ścągnij obudowę rozrządu i zobacz czy przypadkiem coś o nią nie ociera. Czasami się zdarza że osłona paska deformuje sie i któreś koło lekko o nią ociera.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 03 sie 2008, 18:03

Hej Dzieki za odp :-)

Górną sciagałem i ona nie ma wpływu dolnej niestety chyba we własnym zakresie nie sciagnę

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2008, 18:06

Dasz radę. Sciągnij elektrowentylator, pozrzucaj paski i odkręć koło pasowe z wału bodajże cztery śruby na torx tylko nie pamiętam na jaki. Ściągniek koło i bez problemu zdejmujesz osłone.
Dla chącego nic trudnego <ok>

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 03 sie 2008, 18:12

OKI ;-)

Znajdę chwilkę czasu w tygodniu to spróbuje za to się zabrać

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2008, 18:24

STROKE pisze:OKI

Znajdę chwilkę czasu w tygodniu to spróbuje za to się zabrać
I to jest prawidłowe podejście Audimaniaka <ok>
Tylko przy składaniu zwróć uwagę na odpowiednie ustawienie koła pasowego względem wału. Nie pamiętam już ale napewno jest albo przetłoczenie albo kołek ustalający.
Powodzenia.

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 03 sie 2008, 23:22

Obcierać może pasek o obudowę - częsta "wada" schodzenia paska na przód rozrządu - wymienić dolne kółko rozrządu - pomaga. Widać, że pasek jest z przodu obrypany - strzępi się i pełno gumowych opiłków pod osłonką.
Zacierać się może rolka napinacza - pokręć nią nawet z zamontowanym paskiem - tyle da się pokręcić - zobacz czy nie ma wyczuwalnych oporów w jakimś miejscu i czy nie wyleciał z niej cały smar łożyska.

Kółko pasowe trzymają 4 śrubki imbus 6mm - jak nie możesz sobie dać rady z zablokowaniem silnika - zaciśnij zanim ściągniesz pasek alternatora w ręku blokując obracanie. Puścić muszą :)

Wszystko jednak najlepiej ocenisz jak ściągniesz dolną osłonkę - klucz 10 nakręteczka po prawej na górze, śrubka (najdłuższa) po lewej na górze, imbus 4 nad kołkiem rozrządu i po lewej na dole, na samym środku kluczem 13 odkręcisz ostatnią - osłonka luzem :)

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 04 sie 2008, 09:51

hej

Jeszce raz dzięki za podpowiedź:)

Pasek rozrządu jest ok. sprawdzałem nie ma żadnych przytarć itp.. Rolka napinacza jest wymieniona (skf) i troche smar z niej "wychodzi" ale raczej to nie ona. Przy wymianie rozrządu nie wymieniałem dolnego kołka możliwe ze to ono tak hałasuje Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.


Pozdrawiam

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 08 lis 2008, 15:58

kurde panowie a mi piszczy podmaską. odpale jak zimny, popiszczy to znaczy ja to tak nazywam ale słyszac jakby jakies łozysko padło. chodzi tak z 10 minut potem jak sie rozgrzeje troche to przestaje. wyfaje mi sie ze to jakies łozyska w alternatorze. ktoś wie co tam siedzi i gdzie to kupić ?? jakies wymiary tych łozysk bo zanim sie wezme za wymiane chciałbym juz miec komplet czesci do wymiany. audi 80 1,8 S końcówka roku 1991 90 km

dzieki za pomoc

rutekau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2008, 16:32
Lokalizacja: mazuryi

Post autor: rutekau » 08 lis 2008, 18:00

ja mam podobnie tylko umnie jag by cos obcieralo ale w zakresie obrotow 1000 a 1100 i niewiem co to moze byc a to zaczelo sie po wymianie rozrzodu ale kupel ma tak samo w kalibrze i mechanik powiedzal ze tak musi byc

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 18 lis 2008, 17:16

STROKE pisze:Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.
STROKE, i co, doszedłeś co jest powodem tego dzwięku? Mam to samo. :-x

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 18 lis 2008, 19:21

Hej


Trochę nie miałem czasu tym się zajmować. Ale prysnąłem w dolną część obudowy silikon w sprayu i mówiąc szczerze po tym zabiegu przestało tak ocierać a ostatnio jak jeździłem to nic nie słyszałem pewnie dlatego, że jest już o wiele niższa temperatura Mój wniosek jest taki, że prawdopodobnie obudowa plastikowa się wypaczyła i w wyższych temp. plastik sie rozszerza i ociera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl