[ABT B4] odgłosy spod pokrywy paska rozrządu
[ABT B4] odgłosy spod pokrywy paska rozrządu
Witam
Na rozgrzanym silniku spod pokrywy paska rozrządu w dolnej części dochodzą dziwne odgłosy tak jakby to był jakieś łożysko tak jakby cos ocierało tylko ze słychać to dosyć delikatnie - co to może być ???
Sam silniczek chodzi bez zarzutu, przy jeździe w środku z opuszczonymi szybami nic nie słychać. Wykluczam alternator, pompę wody i wspomagania Pasek rozrządu jest cały i nie ma żadnych śladów otarć itp... Dźwięk ten wzmaga sie ze wzrostem temp do temp roboczej. Czy mam sie przejmować i cos z tym robić czy doczekać do wymiany paska rorządu za ok 45k.
Pozdrawiam
Na rozgrzanym silniku spod pokrywy paska rozrządu w dolnej części dochodzą dziwne odgłosy tak jakby to był jakieś łożysko tak jakby cos ocierało tylko ze słychać to dosyć delikatnie - co to może być ???
Sam silniczek chodzi bez zarzutu, przy jeździe w środku z opuszczonymi szybami nic nie słychać. Wykluczam alternator, pompę wody i wspomagania Pasek rozrządu jest cały i nie ma żadnych śladów otarć itp... Dźwięk ten wzmaga sie ze wzrostem temp do temp roboczej. Czy mam sie przejmować i cos z tym robić czy doczekać do wymiany paska rorządu za ok 45k.
Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I to jest prawidłowe podejście Audimaniaka <ok>STROKE pisze:OKI
Znajdę chwilkę czasu w tygodniu to spróbuje za to się zabrać
Tylko przy składaniu zwróć uwagę na odpowiednie ustawienie koła pasowego względem wału. Nie pamiętam już ale napewno jest albo przetłoczenie albo kołek ustalający.
Powodzenia.
Obcierać może pasek o obudowę - częsta "wada" schodzenia paska na przód rozrządu - wymienić dolne kółko rozrządu - pomaga. Widać, że pasek jest z przodu obrypany - strzępi się i pełno gumowych opiłków pod osłonką.
Zacierać się może rolka napinacza - pokręć nią nawet z zamontowanym paskiem - tyle da się pokręcić - zobacz czy nie ma wyczuwalnych oporów w jakimś miejscu i czy nie wyleciał z niej cały smar łożyska.
Kółko pasowe trzymają 4 śrubki imbus 6mm - jak nie możesz sobie dać rady z zablokowaniem silnika - zaciśnij zanim ściągniesz pasek alternatora w ręku blokując obracanie. Puścić muszą
Wszystko jednak najlepiej ocenisz jak ściągniesz dolną osłonkę - klucz 10 nakręteczka po prawej na górze, śrubka (najdłuższa) po lewej na górze, imbus 4 nad kołkiem rozrządu i po lewej na dole, na samym środku kluczem 13 odkręcisz ostatnią - osłonka luzem
Zacierać się może rolka napinacza - pokręć nią nawet z zamontowanym paskiem - tyle da się pokręcić - zobacz czy nie ma wyczuwalnych oporów w jakimś miejscu i czy nie wyleciał z niej cały smar łożyska.
Kółko pasowe trzymają 4 śrubki imbus 6mm - jak nie możesz sobie dać rady z zablokowaniem silnika - zaciśnij zanim ściągniesz pasek alternatora w ręku blokując obracanie. Puścić muszą
Wszystko jednak najlepiej ocenisz jak ściągniesz dolną osłonkę - klucz 10 nakręteczka po prawej na górze, śrubka (najdłuższa) po lewej na górze, imbus 4 nad kołkiem rozrządu i po lewej na dole, na samym środku kluczem 13 odkręcisz ostatnią - osłonka luzem
hej
Jeszce raz dzięki za podpowiedź:)
Pasek rozrządu jest ok. sprawdzałem nie ma żadnych przytarć itp.. Rolka napinacza jest wymieniona (skf) i troche smar z niej "wychodzi" ale raczej to nie ona. Przy wymianie rozrządu nie wymieniałem dolnego kołka możliwe ze to ono tak hałasuje Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.
Pozdrawiam
Jeszce raz dzięki za podpowiedź:)
Pasek rozrządu jest ok. sprawdzałem nie ma żadnych przytarć itp.. Rolka napinacza jest wymieniona (skf) i troche smar z niej "wychodzi" ale raczej to nie ona. Przy wymianie rozrządu nie wymieniałem dolnego kołka możliwe ze to ono tak hałasuje Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.
Pozdrawiam
kurde panowie a mi piszczy podmaską. odpale jak zimny, popiszczy to znaczy ja to tak nazywam ale słyszac jakby jakies łozysko padło. chodzi tak z 10 minut potem jak sie rozgrzeje troche to przestaje. wyfaje mi sie ze to jakies łozyska w alternatorze. ktoś wie co tam siedzi i gdzie to kupić ?? jakies wymiary tych łozysk bo zanim sie wezme za wymiane chciałbym juz miec komplet czesci do wymiany. audi 80 1,8 S końcówka roku 1991 90 km
dzieki za pomoc
dzieki za pomoc
Hej
Trochę nie miałem czasu tym się zajmować. Ale prysnąłem w dolną część obudowy silikon w sprayu i mówiąc szczerze po tym zabiegu przestało tak ocierać a ostatnio jak jeździłem to nic nie słyszałem pewnie dlatego, że jest już o wiele niższa temperatura Mój wniosek jest taki, że prawdopodobnie obudowa plastikowa się wypaczyła i w wyższych temp. plastik sie rozszerza i ociera.
Trochę nie miałem czasu tym się zajmować. Ale prysnąłem w dolną część obudowy silikon w sprayu i mówiąc szczerze po tym zabiegu przestało tak ocierać a ostatnio jak jeździłem to nic nie słyszałem pewnie dlatego, że jest już o wiele niższa temperatura Mój wniosek jest taki, że prawdopodobnie obudowa plastikowa się wypaczyła i w wyższych temp. plastik sie rozszerza i ociera.