Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Wskaźnik poziomu paliwa

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3] Wskaźnik poziomu paliwa

Post autor: Motostacja pl » 30 lip 2008, 23:49

Witam

Każdy wie jak to jest z tymi naszymi wskaźnikami. Poziom paliwa tak naprawdę możliwy jest do sprawdzenia dopiero jakieś 3 minuty po przekręceniu kluczyka. Ostatnio zauważyłem że w niektórych autach poziom paliwa jest widoczny cały czas i tak sobie pomyślałem czy coś takiego było by możliwe i u nas. W związku z tym mam kilka pytań:

1. W jaki sposób włączany jest wskaźnik, to znaczy czy po przez dostarczenie na przykład tylko masy, czy jest to jakoś bardziej skomplikowane.

2. Czy dałoby tak przerobić licznik (na przykład po przez dostarczenie tej masy albo plusa bez udziału stacyjki) aby wskaźnik działał cały czas?

3. Jakie byłyby przeciwwskazania, na przykład czy nie szkodziłoby to całemu układowi: szybsze zużycie się, przegrzewanie, spalenie itp.

4 I co o tym ogólnie myślicie?

Generalnie mi nie jest to w ogóle potrzebne bo zawsze i tak wiem ile mam paliwa, ale może ktoś inny z tego skorzysta.

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 31 lip 2008, 08:35

Pomysł niezły ale myślę że jak zatankuje sobie do pełna to walałbym żeby nikt o tym nie wiedział bo bardzo szybko mógłbym się ów paliwa pozbyć, takie są moje przeciwwskazania.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 31 lip 2008, 10:33

fakt gocci :mrgreen: chyba że centralny zamyka Ci klapkę wlewu paliwa jak mi :lol:

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 31 lip 2008, 11:50

o ile dobrze pamiętam to zaraz nad nadkolem idą wężyki paliwowe a tam dostęp jest bardzo szybki :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 lip 2008, 12:05

Oj nie mówmy ja kraść paliwo z naszych niuniek. Ja znam jeszcze szybszy sposób, ale przecież nie będę pomagał potencjalnemu złodziejowi.

A co do samego zagrożenia spowodowanego tym że ktoś zobaczy ile mamy paliwa to uważam że jest to bardzo, bardzo marginalne zagrożenie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sie 2008, 23:24

to czy wskaźnik będzie pokazywał cały czas czy po chwili ile mam paliwa nawet mi nie przeszkadza.wkurza mnie za to fakt że wskazówka strasznie chodzi podczas jazdy zwłaszcza widać to blisko rezerwy.gdy wchodzimy w zakręt to raz wskazówka pokazuje mniej paliwa raz wiecej gdzy ostro przybutujemy to znów wskazówka spada na dół a jak staniemy w miejscu to podnosi sie troche do góry...ja bym to chętnie zmienił ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 sie 2008, 23:48

hudy pisze:to czy wskaźnik będzie pokazywał cały czas czy po chwili ile mam paliwa nawet mi nie przeszkadza.wkurza mnie za to fakt że wskazówka strasznie chodzi podczas jazdy zwłaszcza widać to blisko rezerwy.gdy wchodzimy w zakręt to raz wskazówka pokazuje mniej paliwa raz wiecej gdzy ostro przybutujemy to znów wskazówka spada na dół a jak staniemy w miejscu to podnosi sie troche do góry...ja bym to chętnie zmienił ;-)
Szczerze powiem ja tego u siebie jakoś nie zauważyłem. Ale pewnie dla tego że mam B3 a tutaj zbiornik jest ustawiony nie na płasko jak w B4 tylko pionowo.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 03 sie 2008, 00:02

Ja osobiście nie widzę sensu grzebania w zegarach tylko po to żeby zaoszczędzić 3 minuty na to żeby wskazówka wskazała mniej więcej prawidłowy poziom paliwa. Ale faktem jest to, iż np. w maluchu wskazówka pokazuje poziom paliwa zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce i poziom znamy po sekundzie, a w Audi po sporo dłuższym czasie, dziwne że włochom taki patent się udał 30 lat temu, a Niemcy tyle lat później nie mogli tego zgapić od fiata.

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 03 sie 2008, 11:47

benek77 pisze:Ja osobiście nie widzę sensu grzebania w zegarach tylko po to żeby zaoszczędzić 3 minuty na to żeby wskazówka wskazała mniej więcej prawidłowy poziom paliwa. Ale faktem jest to, iż np. w maluchu wskazówka pokazuje poziom paliwa zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce i poziom znamy po sekundzie, a w Audi po sporo dłuższym czasie, dziwne że włochom taki patent się udał 30 lat temu, a Niemcy tyle lat później nie mogli tego zgapić od fiata.
Gdybyś tak miał jak w fiacie to wskaźnik przy 3/4 paliwa miał wielkie skoki, w bardziej wypasionych furach tylko i wyłącznie stosuje sie takie wskaźniki jak w audi, merc, porsche itd., gdyby to był badziew to już dawno by to zmienili. Moim skromnym zdaniem to nie wada tylko zaleta. Zauważ, że takie auta jak francuzy włochy mają takie wskaźniki, a jak siedzisz w motoryzacji to wiesz co to za chłam, to coś o tym świadczy, nawet w fordzie jest tak że paliwo pokazuje z opóźnieniem tylko że tam znowu wskazówka ciągle pokazuje stan paliwa w zbiorniku.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sie 2008, 12:14

nie wiem ale z tego co ja pamietam to nawet w polonezie wskaźnik pokazywał prawie odrazu stan paliwa i nie było żadnych dziwnych skoków jak w audi.wskazówka tylko lekko się przechylała w jedną lub w drugą strone podczas ostrych zakrętów...

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 03 sie 2008, 12:15

mody86 pisze: w bardziej wypasionych furach tylko i wyłącznie stosuje sie takie wskaźniki jak w audi, merc, porsche itd.,
Co do mercedesa to akurat jest troche inaczej :-P Mam jeszcze 190tke i tam zaraz po przekreceniu kluczyka wskazowka wskakuje na wlasciwy poziom

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 03 sie 2008, 12:21

tylko że nie zmienia się jego poziom jak w fiacie ta wskazówka nie lata bo tym blacie jak głupia. A co do audi to nie zauważyłem żeby wskazówka miała taki duży wychył, może jak przy rezerwie jest to może ale nie wiem dokładnie bo staram się nie jeździć do zera. A co do poloneza to podziwiam bo ja przechodziłem przez ten temat i jak miałem połowę w baku to na winklach czasem do ćwiartki wskakiwało.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sie 2008, 18:11

u mnie w poldku wskazówka aż tak bardzo nie skakała tylko przy większych zakrętach i co ważne odrazu wskakiwała na właściwy poziom a w audi jak się wychyli na zakrecie to niestety trzeba troche długo czekaż aż spowrotem wróci na właściwy poziom.a przy rezerwie jest niestety tak że jak ostro przycisne to jak wskazówka jest na początku rezerwy to spada do połowy lub nawet poniżej a jak zatrzymamy samochód to wskazówka idzie troche do góry...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 sie 2008, 21:44

w polo 1.0 mojego ojca z 97 roku tez wskazówka wędruje na swoje miejsce po przekręceniu kluczyka na zapłon, ale przecież jak na razie nikt nie pomógł Koledze Labiel ta dyskusją jak jest w innych autach...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 sie 2008, 20:25

W 80 do wskaźnika dochodzi stałe napięcie o niezmiennej wartości (dzięki stabilizatorowi umieszczonemu w zegarach) oraz masa, która uprzednio napotyka na swej drodze czujnik poziomu pływaka w baku. Działa to w ten sposób, że w zależności od poziomu paliwa spirala (która jest umieszczona wewnątrz wskaźnika) nagrzewa się mniej lub bardziej Od wartości temperatury spirali, zależy kąt wychylenia wskazówki (dzięki prawu rozszerzalności cieplnej).
Ale jak zapewne wiesz, jeśli prąd jest niski, to nagrzewanie się półprzewodnika trwa dłużej. Dlatego tak długo wskazówka wędruje na właściwą pozycję. Oczywiście jest sposób żeby uruchomić stałe wskazania poziomu paliwa, ale bez zastosowania drugiego stabilizatora rozłączenie tej funkcji z funkcją wskaźnika temperatury cieczy jest niemośliwe. Prostym sposobem jest jednak uniezależnienie 2 wspomnianych wskaźników od napięcia pojawiającego się po stacyjce. Wystarczy doprowadzić stałe napięcie 12V do stabilizatora. Nie pamiętam dokładnie schematu płyty licznika, ale nic poza tym nie trzeba byłoby robić.

Pytanie brzmi: czy uważasz że jest to tak ważne, by grzebać w zegarach i eksploatować niepotrzebnie akumulator? Chcąc nie chcąc będzie musiał nagrzewać spiralę cały czas, a wierz mi że nagrzewa się do takiego stopnia, że kiedyś poparzyłem palucha :-)

Decyzja należy do Ciebie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl