Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG]Problem z przegrzewającym się silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

[B4 NG]Problem z przegrzewającym się silnikiem

Post autor: Krycha » 03 sie 2008, 23:35

Witam, koledzy mam problem z temperaturą w moim silniku. Otóż gdy jeżdżę w dłuższe trasy lub nawet po mieście wolno to bardzo często, praktycznie co chwila załącza mi się wentylator bo temp. sięga 95-100C. Wiem że NG grzeją się bardzo, ale mój to chyba wyjątkowo. Dodam, że mam tylko jedną wielką chłodnice i nie mam tej małej dodatkowej która jest zaraz za atrapą. Panowie i teraz moje pytanie czy można coś zrobić by auto tak się nie grzało? Termostat mam sprawdzony i działa na 100%. Mam ta dodatkową małą chłodniczkę ale musiałbym zmieniać tą wielką która będzie miała wejście na tą małą, bo do tej co mam teraz nie da rady jej podłączyć.

Aha i czy zalanie układu lepszym płynem chłodniczym może coś dać?

Czekam na jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 sie 2008, 14:35

Mam to samo,w moim 90 quattro 2.3ng dokładnie to samo.Podobno dolny czujnik temperatury cieczy przy bloku masz dwa.Ale nie sprawdziłem bo czujniki leża(oba dolny+górny) nie mam kiedy wrzucić <osohozi>

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 04 sie 2008, 17:20

w moim NG nawet z tą dodatkową chłodnicą też miałem takie temperatury - w słoneczny dzień w korku do 103st.C. U mnie pomagało włączenie klimy bo wtedy wentylator na chłodnicy cały czas chodzi na I biegu i silnik nie grzeje się ponad 98st.C.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 05 sie 2008, 14:52

Zmienie oba czujniki,wypłucze układ chłodzenia pod ciśnieniem(planuje zrzucić głowice i zrobić na cacy zimą,termostat niby ok ale zmienie na wszelki wypadek) i jak nie pomoże to wywale seryjną chłodnice założe wydajniejszą i olewam <ok>

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 sie 2008, 19:29

A jaką tą wydajniejszą chłodnice wsadzisz do NG?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 06 sie 2008, 23:34

Audi A6 chcesz sprzedac ta mala chlodnice?Ja w swoim NG nie mam problemu z tem. szukam malej chlodnicy bo mi sie rozleciala :-/

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 sie 2008, 08:43

Pogadam z Koraszewskim on "męczył" w sporcie latami 90,S2,zarówno w wyścigach górskich jak i w rajdach.Pewnie ma gotowe rozwiązanie.Myśle o chłodnicy o podobnych gabarytach(szerokość,wysokość) ale grubszej czy jak kto woli pojemniejszej,zobaczymy może kwestie doprowadzenia i (chwytów powietrza,kierownic powietrza) poprawie.Jak znajde skuteczne rozwiązanie dam znać ;-)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 08 sie 2008, 16:13

Marcin26, Zależy ile dasz? :mrgreen:
luk_OP_Q89, Daj znać jak coś.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 08 sie 2008, 17:18

Wskaźniki temp. w B3/B4 mają to do siebie, że lubią się zawieszać i nie pokazywać nic, lub po prostu przekłamywać.....
Skoro wentylator Ci się włącza, woda/płyn nie gotuje i nie wywala go to olał bym sprawę....

AndrzejRU

Post autor: AndrzejRU » 08 sie 2008, 18:27

AUDI_A6 pisze:Aha i czy zalanie układu lepszym płynem chłodniczym może coś dać?
to zależy, raz daje, raz nie.
ważny jest stan chłodnicy też

ale dobrze wymienić płyn chłodniczy, na koncentrat a nie cokolwiek + woda ;)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 sie 2008, 18:20

AndrzejRU, Chłodnice mam nową z DE oryginalną.


Na dniach zmienię stary płyn na nowy koncentrat. Przeczyszczę cały układ i zobaczymy czy to coś da.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 11 sie 2008, 17:13

ja mam też problem tylko odwrotny...mi sie auto bardzo wolno grzeje, nawet w upał temperatura się nie podnosi na wskaźniku a wentylator włancza się bardzo późno ( wiadomo 90 stopni ) czy to będzie wina termostatu? czy czegoś innego... jak coś prosze o szybką odpowiedz z góry dzięki

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 12 sie 2008, 03:03

Wiatrak się zawsze włącza przy 90st, to norma. Polecam sprawdzić termostaty, wydatek niewielki a może dużo pomóc.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 12 sie 2008, 10:20

swiety82 pisze:Wiatrak się zawsze włącza przy 90st, to norma. Polecam sprawdzić termostaty, wydatek niewielki a może dużo pomóc.

dzięki bardzo mam nadzieję żę pomoże też myśle że to termostat ale chciałem jakieśpotwierdzenie dostać dzięki

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 sie 2008, 16:52

Myszon 90-ok <ok> wskazniki a konkretnie ich wskazania mają charakter poglądowy,czyli to nie labolatorium mogą podawać nie dokładne wartości.Ale to nie wskażnik włącza wentylator w 2.3 NG motor się grzeje i tyle.A skoro wentylator b.często się włącza to dobrze nie jest.Np.lece trasą i co jakiś czas (mam wskażniki na środkowej konsoli) widze po poborze prądu że wentylator co jakiś czas pracuje,prędkość lajtowa 90-100km/h obroty niskie jade płynnie a motor się grzeje...w mieście nie ma 10min bez pracy wentylatora.Ja bym tego nie olewał.Grzechas_audi-Jak ci się wolno grzeje to prawdopodobnie ukł.chłodzenia chodzi nonstop na dużym,otwartym obiegu.Albo cały czas termostat jest otwarty(wymień) albo został wymontowany i nie ma go wcale(zamontuj)."Lepszy płyn" znaczy jaki?płyn albo jest ok.albo nie.Albo trzyma parametry albo nie.Jak masz płyn po wedzmy 1-1,5 roczny to "lepszego" bardziej "rasowego" nie kupisz możesz mieć co najwyżej droższy :lol: Co do grzania się jednostki to jak pisałem będe płukał układ kanały pod ciśnieniem(drożność układu chłodzenia),możliwe że wymienie pompe wody(jej wydajność też z czasem spada),jak trzeba wym.chłodnice(zużywa sie jak wszystko) i jak tak dalej będzie się grzał to opcja jest jedna:wydajniejsza chłodnica+dodatkowe,powiększone kanały powietrzne nadmuchu powietrza na chłodnice(bo seryjnie to wentylacje i dostęp do powietrza ma kiepski) i wtedy nie ma ludzkiej siły żeby się grzał <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl