[B4 NG]Problem z przegrzewającym się silnikiem
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B4 NG]Problem z przegrzewającym się silnikiem
Witam, koledzy mam problem z temperaturą w moim silniku. Otóż gdy jeżdżę w dłuższe trasy lub nawet po mieście wolno to bardzo często, praktycznie co chwila załącza mi się wentylator bo temp. sięga 95-100C. Wiem że NG grzeją się bardzo, ale mój to chyba wyjątkowo. Dodam, że mam tylko jedną wielką chłodnice i nie mam tej małej dodatkowej która jest zaraz za atrapą. Panowie i teraz moje pytanie czy można coś zrobić by auto tak się nie grzało? Termostat mam sprawdzony i działa na 100%. Mam ta dodatkową małą chłodniczkę ale musiałbym zmieniać tą wielką która będzie miała wejście na tą małą, bo do tej co mam teraz nie da rady jej podłączyć.
Aha i czy zalanie układu lepszym płynem chłodniczym może coś dać?
Czekam na jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam
Aha i czy zalanie układu lepszym płynem chłodniczym może coś dać?
Czekam na jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Pogadam z Koraszewskim on "męczył" w sporcie latami 90,S2,zarówno w wyścigach górskich jak i w rajdach.Pewnie ma gotowe rozwiązanie.Myśle o chłodnicy o podobnych gabarytach(szerokość,wysokość) ale grubszej czy jak kto woli pojemniejszej,zobaczymy może kwestie doprowadzenia i (chwytów powietrza,kierownic powietrza) poprawie.Jak znajde skuteczne rozwiązanie dam znać
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Myszon 90-ok <ok> wskazniki a konkretnie ich wskazania mają charakter poglądowy,czyli to nie labolatorium mogą podawać nie dokładne wartości.Ale to nie wskażnik włącza wentylator w 2.3 NG motor się grzeje i tyle.A skoro wentylator b.często się włącza to dobrze nie jest.Np.lece trasą i co jakiś czas (mam wskażniki na środkowej konsoli) widze po poborze prądu że wentylator co jakiś czas pracuje,prędkość lajtowa 90-100km/h obroty niskie jade płynnie a motor się grzeje...w mieście nie ma 10min bez pracy wentylatora.Ja bym tego nie olewał.Grzechas_audi-Jak ci się wolno grzeje to prawdopodobnie ukł.chłodzenia chodzi nonstop na dużym,otwartym obiegu.Albo cały czas termostat jest otwarty(wymień) albo został wymontowany i nie ma go wcale(zamontuj)."Lepszy płyn" znaczy jaki?płyn albo jest ok.albo nie.Albo trzyma parametry albo nie.Jak masz płyn po wedzmy 1-1,5 roczny to "lepszego" bardziej "rasowego" nie kupisz możesz mieć co najwyżej droższy :lol: Co do grzania się jednostki to jak pisałem będe płukał układ kanały pod ciśnieniem(drożność układu chłodzenia),możliwe że wymienie pompe wody(jej wydajność też z czasem spada),jak trzeba wym.chłodnice(zużywa sie jak wszystko) i jak tak dalej będzie się grzał to opcja jest jedna:wydajniejsza chłodnica+dodatkowe,powiększone kanały powietrzne nadmuchu powietrza na chłodnice(bo seryjnie to wentylacje i dostęp do powietrza ma kiepski) i wtedy nie ma ludzkiej siły żeby się grzał <ok>