Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 PP] wlać ceramizer?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sie 2008, 20:39

martini pisze:no to na drugim(na najslabszym) byla wykonana. wstrzyknelismy olej i uszczelnilo go...
Niestety pierścienie. :-(

martini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:38

Post autor: martini » 06 sie 2008, 20:44

czarekj, a gdyby wykonac jeszcze raz pomiar kompresji zgodnie z instrukcja k44761 i cisnienie wyszloby wieksze, to mozna by wymienic same uszczelniacze?

Awatar użytkownika
putolw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 13 cze 2008, 17:48
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: putolw » 07 sie 2008, 09:11

Kolego, wydaje mi się że nawet jeśli uszczelnisz górę silnika to i tak nic to nie pomoże.Miałem podobną sytuację w oplu, też na jednym miał małe ciśnienie (ok.4), dotarłem zawory, wymieniłem uszczelniacze na nich i lipa, później wlałem ten ceramizer, niby rewelacja miała być, a nic się nie zmieniło, tyle że w moim przypadku przyczyną był wybity sworzeń na tłoku, co mnie zdziwiło, ale po wymianie tego było ok.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sie 2008, 10:09

martini pisze:czarekj, a gdyby wykonac jeszcze raz pomiar kompresji zgodnie z instrukcja k44761 i cisnienie wyszloby wieksze, to mozna by wymienic same uszczelniacze?
Wykonaj pomiary kompresji i próbę olejową na otwartej na max przepustnicy. Dopiero wtedy wynik będzie miarodajny a metoda pomiaru zgodna z metodyką. Nie mniej jednak jeżeli mierzyliście na zamkniętej przepustnicy i wyszły aż tak duże różnice pomiędzy cylindrami, to nawet zmiana metody nie spowoduje że wyniki wrócą do normy. Przecież tak jak mi się wydaje przepustnica była jednakowo zamknięta w czasie pomiaru dla wszystkich cylindrów.

martini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:38

Post autor: martini » 07 sie 2008, 15:13

czarekj pisze:
Wykonaj pomiary kompresji i próbę olejową na otwartej na max przepustnicy. Dopiero wtedy wynik będzie miarodajny a metoda pomiaru zgodna z metodyką. Nie mniej jednak jeżeli mierzyliście na zamkniętej przepustnicy i wyszły aż tak duże różnice pomiędzy cylindrami, to nawet zmiana metody nie spowoduje że wyniki wrócą do normy. Przecież tak jak mi się wydaje przepustnica była jednakowo zamknięta w czasie pomiaru dla wszystkich cylindrów.
nie no tak masz calkowita racje. tylko mi chodzi o to ze gdyby cisnienie byloby wieksze na kazdym cylindrze, to czy mozna by bylo same uszczelniacze wymienic bez obawy o uszkodzenie pierscieni? bo ja nie chce wyeliminowac calkowicie poboru oleju, bo kazdy silnik bierze, tylko o wyeliminowanie potwornego dymienia przy goracym silniku tzn temp ok90 st.
i top tez nie do maksimum jesli sie tak da;D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sie 2008, 16:42

Wymień uszczelniacze obowiązkowo. Co do pierścieni to wszystko zależy od tego ile ci tego oleju będzie brał po zrobieniu uszczelniaczy. Zdecydujesz sam, ale ja bym dwa razy nie podchodził do roboty. Trzeba zrobić raz a porządnie jeżeli masz zamiar nim dłużej pojeździć.

martini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:38

Post autor: martini » 07 sie 2008, 19:45

racja racja. a ile za taki remoncik wybule? mniej wiecej? (zebym wiedzial czy chca ze mnie zedrzec kasy czy nie;) )

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 07 sie 2008, 20:35

Jeżeli chodzi o Ceramizer to na TVN Turbo w programie Do Celu był test tego specyfiku i wyszło że jest to szajs,a po drugie jedź do dobrego machanika niech ci zmierzy ciśnienie jeszcze raz i wystawi diagnozę :-D

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 sie 2008, 20:41

Wymiana samych pierścieni to koszt w granicach 600zł, a jak byś miał słabe uszczelniacze to by ci zadymił przy rozruchu.

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 25 sie 2008, 15:04

Dołączę się do tematu. 10 tysięcy kilometrów temu zalałem do mojego autka Ceramizer Auto-Repair. Szczerze mówiąc trudno mi ocenić czy autko lepiej pracuje - na początku wyawało mi się że lepiej (ciszej) pracuje, ale chyba się tylko wydawało.... w każdym razie zacząłem grzebać po stronkach żeby dowiedzieć się jaki skład ma ten ów specyfik i ZNALAZŁEM.
Teraz najciekawsze:
Skład ceramizera do silnika: Wysokorafinowana baza olejowa 15%, Mieszanina półstałych węglowodorów głównie n-parafinowych 65%, dodatki uszlachetniające 20%.
Dla objaśnienia węglowodory n-parafinowe to wazelina techniczna:)

Ktoś tu kosi całkiem niezłą kasę produkując gówno z wazeliny i oleju silnikowego - nie jestem chemikiem ale na 90 % nie powstanie z tego żadna warstwa ceramiczna. Jeśli uczycie się to pójdźcie do swojej pani od chemi, poproście o 4 ml wazeliny technicznej, zmieszajcie z olejem mineralnym i macie zaoszczędzone 50 złotych.

Kalkulując - sprzedawca miesza około 1 litra oleju silnikowego, około 4 litrów wazeliny technicznej + jakiś tam niby dodatek. Koszta jego to powiedzmy 100 złotych...mieszamy, mieszamy.... wychodzi 5 litrów "ceramizera :-P ". Rozdziela to na 1000 miarek po 5 ml (5l = 5000 ml - starczy na 1000 strzykawek ceramizera). 1000 x ceramizer po 50 złotych = 50,000. Oto jak ze 100 złotych i dobrej reklamy zrobić 50,000 !!!!!!!

Chcecie wiedzieć co jest w dodatku do paliwa? 95% wysokorafinowana baza olejowa, 5% dodatki uszlachetniające. Wlejcie 5 ml oleju silnikowego do paliwa i tym razem oszczędzicie 20 złotych.

Zastanawiałem się czy wlać coś innego do silnika - mianowicie produkt firmy Xeramic - Ceramiczna Ochrona Silnika. Kolega go używał - mówił że dobry - dużo też o nim dobrego się naczytałem, choć wcześniej o ceramizerach też( a taka jest prawda że za taką kasę jak trzepią na tych ceramizerach można taką propagandę zrobić że na wszystkich forach można pozamieszczać super opinie na temat tych produktów, na allegro można przekupić co jakiś czas jakiegoś znajomego żeby napisał super pozytyw o tym produkcie - w zasadzie wszystko da się zrobić). Tyle że skład Ceramizera A-R mówi sam za siebie. Dziś wlałem Ceramizera Xeramica - firma znana i ciesząca się dobrą opinią - fakt że przy wlewaniu widać było że jest tam dużo białego proszku... pojeździmy - zobaczymy.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 25 sie 2008, 16:16

Znaczy się kolega AKlubowicz26 nie wierzy "w takie rzeczy" ale sam leje bo kolega mówi, że dobre <ok>

Żeby nie tworzyć nowego tematu, zapytam jakie powinno być ciśnienie w silniku ABT ? - mi wyszło od 10,2 do 10,5 na wszystkich garach.

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 25 sie 2008, 18:03

Pisze że sprawdziłem Ceramizer Auto - Repair i czytałem jego skład i mam wyrobioną opinie na jego temat. Nie pisze że wszystkie firmy oszukują. Naucz się czytać paco! Stosowałem dodatki do paliwa firmy Xeramic i fakt że była odczuwalna poprawa w pracy silnika, więc mam nadzieję że tak samo będzie z tym ceramizerem. A ceramizer Auto - Repair kupiłem rok temu i w ciągu roku wyrobiłem swoją opinię. Na samochód nie żałuję kasy - więc lubię czasem wypróbować jakiś dodatek - to są moje opinie i nie piszę tu jak wielu posty "że nie używałem ale że to szajs" - piszę że używałem i że to szajs, teraz próbuję następny dodatek - tym razem renomowanej firmy.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 sie 2008, 18:17

jeśli można podłączyć się do tematu to chciałbym się dowiedzieć ile mniej więcej kosztuje zmierzenie kompresji w silniku? zrbiłem w swoim już różne badania diagnostyczne ostatnio ale tego jeszcze nie zrobiłem a chyba warto. oczywiście jak się trochę podniosę finansowo bo już troche kasy na to poszło ;-)

fajnie jakby ktoś też napisał orientacyjnie ile by kosztowała sama wymiana uszczelniaczy zaworowych (robocizna) gdyż w dłuższym okresie też się przymierzam do tego

z góry dziękuję :-)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 sie 2008, 18:26

lepiej te 50zł czy 70 zł wydajcie na piwo zadne ceramizery nie pomogą jedna wielka tandeta i naciąganie tymi produktamy
jak mozna za pomocątego specyfiku niby usprawnic silnik.Jeżeli by tak było to w starszych autach dodało by sie tego wiecej i silnik jezdzil by po kilka milionów kilometrów
nic nie naprawi zużytch cześci

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 25 sie 2008, 18:49

grze pisze:więcej kosztuje zmierzenie kompresji w silniku?

fajnie jakby ktoś też napisał orientacyjnie ile by kosztowała sama wymiana uszczelniaczy zaworowych (robocizna)

z góry dziękuję :-)
Mi za wymianę uszczelniaczy mechanik krzyknął 200pln (podobno to nie tanio), więc mu powiedziałem, że w tej cenie ma mi kompresje zmierzyć :-P Sama kompresja pewnie wiele nie kosztuje.

Przy zmianie uszczelniaczy dolicz koszt samych uszczelniaczy i uszczelki pod klawiaturą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl