Witam z nowym tematem.
Jka co niektórzy wiedzą (albo i nie) z powodu wolniejszego spalania się LPG do poleprzenia pracy (i osiągów) silnika celowe jest przyśpieszenie wyprzedzenia zapłonu. Na prosty chłopski łeb wystarczyło by przesunąć pare stopni do przodu i powinno być OK. Ale niestety nie jest tak łatwo bo kąt wyprzedzenia powinien się zwiększać wraz z obrotami czyli jeśli przyśpieszyliśmy zapłon na biegu jałowym o np. 2° to te 2° bedą dodawane w całym zakresie obrotów co nas w ogóle nie urządza dla średnich i wyższych obrotów.
Natrafiłem ostatnio gdzieś na opis urządzenia które mogłoby załatwić sprawę. Nazywa się ono Modulator (wariator jak ktoś woli) Wyprzedzenia Zapłonu.
Moje pytanie jest czy ktoś miał do czynienia z takimi urządzeniami?? W jakim stopniu wpływają one na osiągi i ekonomie jazdy? Gdzie można takie coś kupić lub zamontować?
Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich miłośników Audi 80.
[ALL LPG] Modulator Wyprzedzenia Zapłonu
No dobra chłopaki (i dziewczęta pewnie). Ale może się ktoś podzieli doświadczeniami. Jakie są wymierne skutki stosowania takiech urządzeń. Czy jest poprawa dynamiki, mocy, spalania itp. Czy się silniki nie rozlatują od zbyt wczesnego zapłonu. Jakie urządzenie zastosować.
Znalazłem w internecie kilkanaście takich urządzeń ale poza nazwą i zdjęciem to nic o nich nie wiadomo. Jaka jest zasada działania czy chociaz instrukcja instalacji to juz sie nie dowiesz...
Znalazłem w internecie kilkanaście takich urządzeń ale poza nazwą i zdjęciem to nic o nich nie wiadomo. Jaka jest zasada działania czy chociaz instrukcja instalacji to juz sie nie dowiesz...