Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL LPG] Modulator Wyprzedzenia Zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dejaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:23

[ALL LPG] Modulator Wyprzedzenia Zapłonu

Post autor: dejaq » 08 sie 2008, 10:39

Witam z nowym tematem.
Jka co niektórzy wiedzą (albo i nie) z powodu wolniejszego spalania się LPG do poleprzenia pracy (i osiągów) silnika celowe jest przyśpieszenie wyprzedzenia zapłonu. Na prosty chłopski łeb wystarczyło by przesunąć pare stopni do przodu i powinno być OK. Ale niestety nie jest tak łatwo bo kąt wyprzedzenia powinien się zwiększać wraz z obrotami czyli jeśli przyśpieszyliśmy zapłon na biegu jałowym o np. 2° to te 2° bedą dodawane w całym zakresie obrotów co nas w ogóle nie urządza dla średnich i wyższych obrotów.
Natrafiłem ostatnio gdzieś na opis urządzenia które mogłoby załatwić sprawę. Nazywa się ono Modulator (wariator jak ktoś woli) Wyprzedzenia Zapłonu.
Moje pytanie jest czy ktoś miał do czynienia z takimi urządzeniami?? W jakim stopniu wpływają one na osiągi i ekonomie jazdy? Gdzie można takie coś kupić lub zamontować?

Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich miłośników Audi 80.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sie 2008, 11:51

To co piszesz jest prawda ale tylko w dolnym zakresie predkosci obrotowej, od srednich obrotów zapłon powinien byc lekko opóźniany w stosunku do PB

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 sie 2008, 22:38

Wariatory możesz dostać w każdym dobrym sklepie z akcesoriami LPG, u dobrych gazowników i na Allegro.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 09 sie 2008, 20:31

Panowie , a jakie są zalecane wielkości przyspieszenia ewentualnie opóźnienia zapłonu w zależności od obrotów ?

Awatar użytkownika
dejaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:23

Post autor: dejaq » 11 sie 2008, 11:01

No dobra chłopaki (i dziewczęta pewnie). Ale może się ktoś podzieli doświadczeniami. Jakie są wymierne skutki stosowania takiech urządzeń. Czy jest poprawa dynamiki, mocy, spalania itp. Czy się silniki nie rozlatują od zbyt wczesnego zapłonu. Jakie urządzenie zastosować.
Znalazłem w internecie kilkanaście takich urządzeń ale poza nazwą i zdjęciem to nic o nich nie wiadomo. Jaka jest zasada działania czy chociaz instrukcja instalacji to juz sie nie dowiesz...

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 11 sie 2008, 11:58

I podstawowe pytanie, czy to urządzenie będzie działało w tak prymitywnym silniku jakim jest ABT?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl