[All] Gałka zmiany biegów - skrocenie drazka
Witam
Ja osobiście takie cudo zrobiłem nie w audiczce tylko w maluchu ale to zawsze jakieś doświadczenie :mrgreen: i muszę Ci powiedzieć, że ... wyglądało dużo lepiej ale jeździło się dużo gorzej
Może i droga krótsza ale i ramię krótsze a co za tym idzie potrzeba więcej siły (to tak fizyki troche :lol: )
Tak więc biegi ciężej wchodziły, ale zawsze można skoczyć na siłkę i trochę popakować przed wyjazdem <ok>
Tyle ode mnie pozdrawiam.
Ja osobiście takie cudo zrobiłem nie w audiczce tylko w maluchu ale to zawsze jakieś doświadczenie :mrgreen: i muszę Ci powiedzieć, że ... wyglądało dużo lepiej ale jeździło się dużo gorzej
Może i droga krótsza ale i ramię krótsze a co za tym idzie potrzeba więcej siły (to tak fizyki troche :lol: )
Tak więc biegi ciężej wchodziły, ale zawsze można skoczyć na siłkę i trochę popakować przed wyjazdem <ok>
Tyle ode mnie pozdrawiam.
hmmm mi chodzi tylko i wylacznie o estetyke. bardziej mi sie podoba jak jest krotsza. i tyle. nie potrzebne mi szybsze zmienianie biegow w 2 litrowym avancie ktory generalnie jest powolniakiem. wiec skracanie drazka zeby szybciej zmieniac biegi jest po prostu niedorzeczne. a silikon uzylem tylko dlatego, ze nie chcialo mi sie na nowo gwintowac drazka. zalalem galke od srodka silikonem, autko postalo w garazu i galka nawet nie drgnie
- Daniello85
- Audi 80 Klub
- Posty: 793
- Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Proszę bardzo daje parę zdjęć jak to u mnie wygląda (jak robiłem zdjęcia to w samochodzie był trochę syf):Daniello85 pisze:to moze pokazecie jakies fotki jak to wyglonda po skruceniu a nie tylko piszecie ze super wyglad
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Zdjęcia z telefonu bo moja siostra wywiozła gdzieś aparat cyfrowy…
Ja u siebie skróciłem jak tylko się dało żeby nakręciła się gałka i między gałkę a mechanizm weszła taka skręcana wstawka, (którą też skróciłem maxymalnie) która przytrzymuje mieszek u góry przy gałce żeby nie chodził na boki i do góry&dołu. Po skróceniu brzeszczotem nagwintowałem, co zostało na nowo. Skróciłem tak chyba o 4-5cm.
Zrobiłem tak w dwóch samochodach w mojej B3 i ojca B4. U niego od zakupu była nieoryginalna gałka aluminiowa, w którą nie wchodził tak drążek, przez co była ona wyżej niż oryginalna gałka. Po skróceniu + nieoryginalna gałka wysokość = oryginalna gałka bez skracania (w oryginalną gałkę drążek wchodzi głębiej)
Jakby ktoś chciał wiedzieć to tak wygląda nagi mechanizm:
Mechanizm foto 1
Mechanizm foto 2
Demontaż.
1. Trzeba rozebrać obudowę tunelu dwie (B3) lub jedna (B4) nakrętki pod zapalniczką dla pasażerów z tyłu, jedna śrubka pod zaślepką naprzeciwko ręcznego. Zaciągamy ręczny ściągamy tylną część przez dzwignie hamulca ręcznego. Wrzucamy 4 bieg odkręcamy gałkę zmiany biegów i przednią część ostrożnie ściągamy do tyłu i do góry.
2. Żeby wymontować mechanizm najprościej (wg. mnie) trzeba odkręcić dwie nakrętki na klucz 13mm (czerwone strzałki na foto) podnieść całość i pod spodem jest jedna śrubka z nakrętką (niebieskie strzałki) na klucz 10mm po odkręceniu jej trzeba uważać, w środku jest tulejka, której lepiej nie posiać. Teraz zostaje skrócić drążek i nagwintować lub wersja dla bardziej leniwych:
trzeba jeszcze rozkręcić i skrócić tulejkę która przytrzymuje mieszek w górze przy gałce.kyto pisze:galke przymocowalem za pomoca silikonu i jest tak jak powinno byc
3. Składać w odwrotnej kolejności.
Jak dla mnie fajniej się zmienia biegi krótszą gałką. Tylko trzeba pamiętać, że przy szybszej zmianie biegów podobno szybciej siadają synchronizatory w skrzyni.
Miałem dać tylko zdjęcia, ale się trochę rozpisałem i wyszedł z tego poradnik. Miłego skracania…
Czy mozna obciachac gałke :)
Witam, kupilem dzis ladna drewniana gałke ( mam drewniano wykonczone wnetrze wiec bedzie pasić ) i chciałbym obciąć drązek zmiany biegow...a mam wciskany wsteczy jak to przy 2.3 .....czy moge po prostu obciąć czy nie da rady skroocic go ? pytam bo sie jeszcze za to nie zabralem i nie wiem czy szykować piłkę do metalu prosze o kroootka odp POZDRO przede !!!!
ja obcinalem u siebie jakies 4 cm nie ma problemu tylko musisz gwintownik miec to jest jakis nietypowy bo musialem go pożyczać biegi zmienia sie jeszcze fajniej bo masz mniejszy skok tylko musisz tam jeszcze taka praltikowa rureczke tez uciac troche
polecam taki zabieg fajie wyglada i fajnie sie zmienia biegi
polecam taki zabieg fajie wyglada i fajnie sie zmienia biegi
U mnie ktoś za Helmuta obciął cały gwint, w sumie ze 2-3 cm, nie wiem dokładnie i założył jakieś pseudo-tuningowe gówno z supermarketu. Dałem 40zł za ori gałeczkę. Problem był tylko z nagwintowaniem - to jest dość gruba rurka i aby użyć narzynki (największej jaką miałem) średnicy 12mm trzeba było spiłować końcówkę w stożek. Do tego oczywiście demontaż całego środka dla ułatwienia zadania. Teraz za to z nowym mieszkiem wygląda bez zarzutu i co najważniejsze nie kręci się! Myślę, że możesz zadziałać.