Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Gałka zmiany biegów - skrocenie drazka

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
halas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 lut 2007, 09:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: halas » 23 gru 2007, 11:44

tu nie chodzi a jakas szybszą zmianę biegów czy coś tylko o wygląda , a mam gałkę montowaną na imbusy wiec o pare centymetrów ( może nawet o cały gwint) mam zamiar ją skrócic :)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 23 gru 2007, 16:30

Witam
Ja osobiście takie cudo zrobiłem nie w audiczce tylko w maluchu ale to zawsze jakieś doświadczenie :mrgreen: i muszę Ci powiedzieć, że ... wyglądało dużo lepiej ale jeździło się dużo gorzej :-/
Może i droga krótsza ale i ramię krótsze a co za tym idzie potrzeba więcej siły (to tak fizyki troche :lol: )
Tak więc biegi ciężej wchodziły, ale zawsze można skoczyć na siłkę i trochę popakować przed wyjazdem <ok>
Tyle ode mnie pozdrawiam.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 23 gru 2007, 21:25

hmmm mi chodzi tylko i wylacznie o estetyke. bardziej mi sie podoba jak jest krotsza. i tyle. nie potrzebne mi szybsze zmienianie biegow w 2 litrowym avancie ktory generalnie jest powolniakiem. wiec skracanie drazka zeby szybciej zmieniac biegi jest po prostu niedorzeczne. a silikon uzylem tylko dlatego, ze nie chcialo mi sie na nowo gwintowac drazka. zalalem galke od srodka silikonem, autko postalo w garazu i galka nawet nie drgnie

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 23 gru 2007, 21:51

kolega mial w coupe skroconą i powiem ze lepiej sie jakos jezdzilo ... ale ja nie zamierzam tego robic .. a napewno poki co :mrgreen:

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 23 gru 2007, 22:50

Ja skruciłem gałkę o prawie 5cm :mrgreen: a pużniej przykręciłem ładną aluminiową na śrubki imbusowe które były w komplecie fajnie się jeżdzi ale mieszek osłaniający troche zabardzo się pomarszczył i to jest ten minus nie ciekawie to wygląda :-|

halas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 lut 2007, 09:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: halas » 24 gru 2007, 13:20

skróciłem u siebe o pare centymetrów , (maks do mojej gałki aluminiowej) i wygląda ekstra! Każdemu Polecam !

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 25 gru 2007, 22:16

to moze pokazecie jakies fotki jak to wyglonda po skruceniu a nie tylko piszecie ze super wyglad

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2007, 14:31

Daniello85 pisze:to moze pokazecie jakies fotki jak to wyglonda po skruceniu a nie tylko piszecie ze super wyglad
Proszę bardzo daje parę zdjęć jak to u mnie wygląda (jak robiłem zdjęcia to w samochodzie był trochę syf):
:arrow: Foto 1
:arrow: Foto 2
:arrow: Foto 3
:arrow: Foto 4
Zdjęcia z telefonu bo moja siostra wywiozła gdzieś aparat cyfrowy&#8230;
Ja u siebie skróciłem jak tylko się dało żeby nakręciła się gałka i między gałkę a mechanizm weszła taka skręcana wstawka, (którą też skróciłem maxymalnie) która przytrzymuje mieszek u góry przy gałce żeby nie chodził na boki i do góry&dołu. Po skróceniu brzeszczotem nagwintowałem, co zostało na nowo. Skróciłem tak chyba o 4-5cm.
Zrobiłem tak w dwóch samochodach w mojej B3 i ojca B4. U niego od zakupu była nieoryginalna gałka aluminiowa, w którą nie wchodził tak drążek, przez co była ona wyżej niż oryginalna gałka. Po skróceniu + nieoryginalna gałka wysokość = oryginalna gałka bez skracania (w oryginalną gałkę drążek wchodzi głębiej)
Jakby ktoś chciał wiedzieć to tak wygląda nagi mechanizm:
:arrow: Mechanizm foto 1
:arrow: Mechanizm foto 2

Demontaż.
1. Trzeba rozebrać obudowę tunelu dwie (B3) lub jedna (B4) nakrętki pod zapalniczką dla pasażerów z tyłu, jedna śrubka pod zaślepką naprzeciwko ręcznego. Zaciągamy ręczny ściągamy tylną część przez dzwignie hamulca ręcznego. Wrzucamy 4 bieg odkręcamy gałkę zmiany biegów i przednią część ostrożnie ściągamy do tyłu i do góry.
2. Żeby wymontować mechanizm najprościej (wg. mnie) trzeba odkręcić dwie nakrętki na klucz 13mm (czerwone strzałki na foto) podnieść całość i pod spodem jest jedna śrubka z nakrętką (niebieskie strzałki) na klucz 10mm po odkręceniu jej trzeba uważać, w środku jest tulejka, której lepiej nie posiać. Teraz zostaje skrócić drążek i nagwintować lub wersja dla bardziej leniwych:
kyto pisze:galke przymocowalem za pomoca silikonu i jest tak jak powinno byc
trzeba jeszcze rozkręcić i skrócić tulejkę która przytrzymuje mieszek w górze przy gałce.
3. Składać w odwrotnej kolejności.

Jak dla mnie fajniej się zmienia biegi krótszą gałką. Tylko trzeba pamiętać, że przy szybszej zmianie biegów podobno szybciej siadają synchronizatory w skrzyni.
Miałem dać tylko zdjęcia, ale się trochę rozpisałem i wyszedł z tego poradnik. Miłego skracania&#8230;

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Czy mozna obciachac gałke :)

Post autor: fajgi » 08 sie 2008, 19:38

Witam, kupilem dzis ladna drewniana gałke ( mam drewniano wykonczone wnetrze wiec bedzie pasić ) i chciałbym obciąć drązek zmiany biegow...a mam wciskany wsteczy jak to przy 2.3 .....czy moge po prostu obciąć czy nie da rady skroocic go ? pytam bo sie jeszcze za to nie zabralem i nie wiem czy szykować piłkę do metalu :) prosze o kroootka odp :) POZDRO przede !!!!

ace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 21 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ace » 08 sie 2008, 20:10

Można by uciąć ale nie robiłbym tego, biegi będzie ci się gorzej wbijało

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 sie 2008, 20:56

ace pisze:Można by uciąć ale nie robiłbym tego, biegi będzie ci się gorzej wbijało
Dokładnie. Chociaż nie powiem bo fajnie by to wyglądało.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 08 sie 2008, 21:49

ja obcinalem u siebie jakies 4 cm nie ma problemu tylko musisz gwintownik miec to jest jakis nietypowy bo musialem go pożyczać biegi zmienia sie jeszcze fajniej bo masz mniejszy skok tylko musisz tam jeszcze taka praltikowa rureczke tez uciac troche

polecam taki zabieg fajie wyglada i fajnie sie zmienia biegi

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 08 sie 2008, 22:20

Ja u siebie też mam obcięty i napewno do seri nie powróce.Jakoś lepiej mi sie biegi wbija i do podłokietnika jest akurat.
Obrazek

Awatar użytkownika
tomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 20 kwie 2007, 18:17
Lokalizacja: DTR

Post autor: tomo » 08 sie 2008, 23:40

U mnie ktoś za Helmuta obciął cały gwint, w sumie ze 2-3 cm, nie wiem dokładnie i założył jakieś pseudo-tuningowe gówno z supermarketu. Dałem 40zł za ori gałeczkę. Problem był tylko z nagwintowaniem - to jest dość gruba rurka i aby użyć narzynki (największej jaką miałem) średnicy 12mm trzeba było spiłować końcówkę w stożek. Do tego oczywiście demontaż całego środka dla ułatwienia zadania. Teraz za to z nowym mieszkiem wygląda bez zarzutu i co najważniejsze nie kręci się! Myślę, że możesz zadziałać.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 09 sie 2008, 03:06

no to ja mam mnie wiecej tak jak GSF, polecam tylko to nie jest standardowa narzynka ma inny skok na 99% , dawno to robilem i nie pamietam juz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl