[80 B4 1,9 Avant tdi 1z]
[80 B4 1,9 Avant tdi 1z]
Kompletna porażka niezawodnego dotychczas auta. Nie może w ogóle zapalić. Po przekręceniu wielokrotnym rozrusznika nie chce zapalić. Z wydechu idą kłęby białego dymu. Dwa dni temu rano z trudem odpalił w kłębach białego dymu. Później silnik pracował dość normalnie. Gdy postał dwie godziny miał problemy z odpaleniem. Znowu kłęby białego dymu i szarpanie motoru. Aktualnie nawet nie próbuje zaskoczyć. Po dłuższym kręceniu jest tylko biały dym.
Proszę o wskazówkę od czego zacząć.
Proszę o wskazówkę od czego zacząć.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
[B4 Avant TDi 1z] Wielkie dzięki za bardo szybkie reakcje na problem. Jutro sprobuję wykonać kilka ruchów.
Moje pytanie do ekspertów, czy zacząć od VAG na nieruchomy silnik? Czy próbować go odpalić na siłę ( ciągając). Słyszałem, że to niezdrowe i nie wskazane. Nie miałem takiej konieczności.
Bardzo przepraszam za słowo zwiódł, bo od lat tego nie zrobił. Na prawdę staram sie dbać o auto, szczególnie o jego serce.
Moje pytanie do ekspertów, czy zacząć od VAG na nieruchomy silnik? Czy próbować go odpalić na siłę ( ciągając). Słyszałem, że to niezdrowe i nie wskazane. Nie miałem takiej konieczności.
Bardzo przepraszam za słowo zwiódł, bo od lat tego nie zrobił. Na prawdę staram sie dbać o auto, szczególnie o jego serce.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jak juz sprawdzisz rozrzad i układ paliwowy i okaze sie ze wszystko jest ok, i jak nie dysponujesz vagiem to mozesz na wyczucie przestawić kat (pompe delikatnie przesuwac w strone silnka i próbowac odpalić) bo kłaby białego dymu i telepawki to zazwyczaj bardzo opóźniony zapłon, chociaz i tez widziąłem juz coś takiego jak był bardzo przypsieszony - generalnie nie ma reguły ale warto spróbować bo nie grozi to utratą zdrowia <ok> Dodatkowo jesli sie okaze ze kat sie przestawil to oczywiscie trzeba sie zastanowić dla czego, bo sam z siebie nie ma prawa sie przestawić.
Za wszelkie posty dzięki. pokazuje to różnorodność problemów z autem przy tych samych objawach. ostatnie diagnozy skłaniają się do przestawiania rozrządu na wale. Moje stare punkty znaczone na pompie wskazują na przesunięcie o jeden ząbek. mechanik pomógł mi zaciągnąć auto do warsztatu. mam cichą nadzieję, że tylko klin na kole zębaty wału, w przeciwnym razie wał pójdzie do regeneracji. to jednak okaże sie jutro.
jak klin to kat bedzie falowal tzn nie bedzie staly
a rozrzad na malowanie czy znaczenie znakow sie nie ustawia bo znaki sa i tylko trzeba je dobrze ustawic a co do pompy to kolo pompy sie blokuje specjalnym bolcem i nie ma prawa sie ruszyc i znak na kole pompy powienien pokrywac sie ze znakiem na obudowie pompy
a rozrzad na malowanie czy znaczenie znakow sie nie ustawia bo znaki sa i tylko trzeba je dobrze ustawic a co do pompy to kolo pompy sie blokuje specjalnym bolcem i nie ma prawa sie ruszyc i znak na kole pompy powienien pokrywac sie ze znakiem na obudowie pompy
święte słowa, ale czasem dobrze jest maznąć korektorkiem 8-)karol121 pisze:jak klin to kat bedzie falowal tzn nie bedzie staly
a rozrzad na malowanie czy znaczenie znakow sie nie ustawia bo znaki sa i tylko trzeba je dobrze ustawic a co do pompy to kolo pompy sie blokuje specjalnym bolcem i nie ma prawa sie ruszyc i znak na kole pompy powienien pokrywac sie ze znakiem na obudowie pompy
Stało sie jasne, klin został poluzowany, gdyż śruba nie była należycie dokręcona. Trochę pod ślizgało frez wału, ale obejdzie się bez jego regeneracji. Czy to prawda, że ta śruba powinna być dociągnięta dynamometryczni" e z siłą 210Nm? :?:
Jutro składanie ustawianie rozrządu i podłączenie do Vaga. :?: Mam nadzieję, że niespodzianek nie będzie. Proszę powiedzcie ile mechanicy biorą w warsztacie za prace przy rozrządzie oczywiście przy motorze 1z. :!:
Na razie dzięki za wszystkie posty i uwagi. <ok>
Jutro składanie ustawianie rozrządu i podłączenie do Vaga. :?: Mam nadzieję, że niespodzianek nie będzie. Proszę powiedzcie ile mechanicy biorą w warsztacie za prace przy rozrządzie oczywiście przy motorze 1z. :!:
Na razie dzięki za wszystkie posty i uwagi. <ok>
Ja miałem problem z klinem to dowaliłem (1/4 obrotu) go ile wlazło, alby nie zerwać gwintu, a tam jest drobniutki.
najlepiej zmienić całą dolną zębatkę rozrządu :!:
najlepiej zmienić całą dolną zębatkę rozrządu :!:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 21:47 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.