Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 Avant tdi 1z]

Bodzio M
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:27
Lokalizacja: prudnik. opolskie

[80 B4 1,9 Avant tdi 1z]

Post autor: Bodzio M » 08 sie 2008, 21:28

Kompletna porażka niezawodnego dotychczas auta. Nie może w ogóle zapalić. Po przekręceniu wielokrotnym rozrusznika nie chce zapalić. Z wydechu idą kłęby białego dymu. Dwa dni temu rano z trudem odpalił w kłębach białego dymu. Później silnik pracował dość normalnie. Gdy postał dwie godziny miał problemy z odpaleniem. Znowu kłęby białego dymu i szarpanie motoru. Aktualnie nawet nie próbuje zaskoczyć. Po dłuższym kręceniu jest tylko biały dym.
Proszę o wskazówkę od czego zacząć.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 08 sie 2008, 21:50

Bodzio M, a dopinałeś jakiegoś vaga, bo pasowało by być może komp nałapał tyle błędów że nie odpali,tak że zaczął bym od tego i jeszcze uzupełnij profil a dokładnie skąd jesteś może jest ktoś w okolicy kto ci pomoże

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 sie 2008, 22:00

wygląda że zapowietrza się , coś z układem paliwowym (pompa ,przewody,filtr)
nie ubyło ci może płynu z układu chłodzącego ?
Ostatnio zmieniony 08 sie 2008, 22:14 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 08 sie 2008, 22:13

Zacznij od przywitania się może z nami.

Później sprawdź ustawienie rozrządu, jak byś odpalił to szybko podłącz VAGa i będziesz wiedział co i jak.

I nie pisz że zawiódł, bo pewnie komuś się odwdzięczył za traktowanie :->

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 sie 2008, 22:46

Objawy wskazują na ewidentnie rozjechany zapłon. Albo rozrzad przeskoczyl albo bardzo mocno jest rozlegulowany kąt wtrysku.
Stawiam dukaty przeciwko orzechom ze w ECU zapisany jest bład 0550. :-)
Podłacz VAG a i ja bym nie zwlekał.

Pozdrawiam

Bodzio M
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:27
Lokalizacja: prudnik. opolskie

Post autor: Bodzio M » 08 sie 2008, 23:16

[B4 Avant TDi 1z] Wielkie dzięki za bardo szybkie reakcje na problem. Jutro sprobuję wykonać kilka ruchów.
Moje pytanie do ekspertów, czy zacząć od VAG na nieruchomy silnik? Czy próbować go odpalić na siłę ( ciągając). Słyszałem, że to niezdrowe i nie wskazane. Nie miałem takiej konieczności.
Bardzo przepraszam za słowo zwiódł, bo od lat tego nie zrobił. Na prawdę staram sie dbać o auto, szczególnie o jego serce.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 sie 2008, 00:24

na poczatku przed mordowaniem auta zeby odpalilo to sprawdz rozrzad tak jak pisze przemik i minon bo mogl wlasnie przeskoczyc pasek jak to sprawdzic dopiero probuj go odpalac

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 sie 2008, 07:01

Jak juz sprawdzisz rozrzad i układ paliwowy i okaze sie ze wszystko jest ok, i jak nie dysponujesz vagiem to mozesz na wyczucie przestawić kat (pompe delikatnie przesuwac w strone silnka i próbowac odpalić) bo kłaby białego dymu i telepawki to zazwyczaj bardzo opóźniony zapłon, chociaz i tez widziąłem juz coś takiego jak był bardzo przypsieszony - generalnie nie ma reguły ale warto spróbować bo nie grozi to utratą zdrowia <ok> Dodatkowo jesli sie okaze ze kat sie przestawil to oczywiscie trzeba sie zastanowić dla czego, bo sam z siebie nie ma prawa sie przestawić.

tadeuszob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:35
Lokalizacja: okolice Torunia

Post autor: tadeuszob » 11 sie 2008, 16:14

witam! a jak wyglada plyn? czy nie ubylo go?albo czy nie bablowalo na pracujacym silniku .Takie obiawy sa tez przy wydmuchanej uszczelce pod glowica

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 11 sie 2008, 20:54

tadeuszob, tez jestem tego zdania
uszczelka to najlepsza opcja jesli niejest to zapłon :-|

Bodzio M
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:27
Lokalizacja: prudnik. opolskie

Post autor: Bodzio M » 11 sie 2008, 21:25

Za wszelkie posty dzięki. pokazuje to różnorodność problemów z autem przy tych samych objawach. ostatnie diagnozy skłaniają się do przestawiania rozrządu na wale. Moje stare punkty znaczone na pompie wskazują na przesunięcie o jeden ząbek. mechanik pomógł mi zaciągnąć auto do warsztatu. mam cichą nadzieję, że tylko klin na kole zębaty wału, w przeciwnym razie wał pójdzie do regeneracji. to jednak okaże sie jutro.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 sie 2008, 23:27

jak klin to kat bedzie falowal tzn nie bedzie staly
a rozrzad na malowanie czy znaczenie znakow sie nie ustawia bo znaki sa i tylko trzeba je dobrze ustawic a co do pompy to kolo pompy sie blokuje specjalnym bolcem i nie ma prawa sie ruszyc i znak na kole pompy powienien pokrywac sie ze znakiem na obudowie pompy

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 sie 2008, 22:15

karol121 pisze:jak klin to kat bedzie falowal tzn nie bedzie staly
a rozrzad na malowanie czy znaczenie znakow sie nie ustawia bo znaki sa i tylko trzeba je dobrze ustawic a co do pompy to kolo pompy sie blokuje specjalnym bolcem i nie ma prawa sie ruszyc i znak na kole pompy powienien pokrywac sie ze znakiem na obudowie pompy
święte słowa, ale czasem dobrze jest maznąć korektorkiem 8-)

Bodzio M
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:27
Lokalizacja: prudnik. opolskie

Post autor: Bodzio M » 12 sie 2008, 22:35

Stało sie jasne, klin został poluzowany, gdyż śruba nie była należycie dokręcona. Trochę pod ślizgało frez wału, ale obejdzie się bez jego regeneracji. Czy to prawda, że ta śruba powinna być dociągnięta dynamometryczni" e z siłą 210Nm? :?:
Jutro składanie ustawianie rozrządu i podłączenie do Vaga. :?: Mam nadzieję, że niespodzianek nie będzie. :arrow: Proszę powiedzcie ile mechanicy biorą w warsztacie za prace przy rozrządzie oczywiście przy motorze 1z. :!:
Na razie dzięki za wszystkie posty i uwagi. <ok>

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 13 sie 2008, 21:22

Ja miałem problem z klinem to dowaliłem (1/4 obrotu) go ile wlazło, alby nie zerwać gwintu, a tam jest drobniutki.
najlepiej zmienić całą dolną zębatkę rozrządu :!:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 21:47 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl