Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(B4 ABK 2,0) Problemy na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

(B4 ABK 2,0) Problemy na benzynie

Post autor: coffee8 » 10 sie 2008, 17:01

Witam Was!!! Mam Audiolę B4 z 1993 roku Avant 2 litry zagazowaną. Jestem nowy i kompletnie zielony, więc litości oraz prosze o w miarę fachową poradę, jeżeli to tylko możliwe. Silnik na benzynie ciężko odpala, jeżeli już odpali, to chodzi bardzo nierówno, rzuca budą, dymi z wydechu na czarno, oleju nie ubywa, nie ma też chłodziwa w układzie smarowania, nie ma też oleju w układzie chłodzenia oraz tego również nie zauważyłem ubytków. przejechałem 1800km (głównie na gazie) i nic się nie dzieje z typowych objawów. Po wyjęciu przekaźnika 208 (8A0 951 253 B) super odpala na gazie, chodzi równiuteńko, jest super, ale tylko na gazie, na benzynie nic nie reaguje. Po ponownym włożeniu przekaźnika na gazie zaczyna troszkę telepać i gubić nieznacznie obroty, a na benzynie to samo co wcześniej. Co to za przekaźnik i za co on odpowiada, czy to w ogóle jego wina, może czegoś innego, gdzie mam szukać przyczyny? Może ma coś wspólnego z tym wszystkim pusty i dziurawy katalizator? I co to za błąd podczas testu na wyświetlaczy pojawia mi się cyferka 41? Proszę o pomoc. Dla wszystkich Respect!!!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 sie 2008, 19:01

Prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa. Było już o tym wielokrotnie pisane.

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 10 sie 2008, 22:51

Dzięki za odpowiedź, ale jak się dowiedzieć czy na pewno? I co ma z tym wspólnego to 41 na wyświetlaczu kiedy włączam ten przycisk od testu na konsoli przy zegarach?
Pozdro!

tamin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:44
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tamin » 12 sie 2008, 20:24

nie wiem na jakiej zasadzie pokazuje ci te kody ale według kodów eobd to może być kod P0041 a oznacza on "Oxygen sensor signals swapped" czyli coś z czujnikiem powietrza a toby było prawdopodobne że nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza do mieszanki dlatego tak kicha i prycha, a na gazie może być wyregulowana mieszanka dlatego chodzi ładnie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 sie 2008, 11:57

tamin pisze:"Oxygen sensor signals swapped" czyli coś z czujnikiem powietrza
Tamin "oxygen sensor" to sonda lambda. Proszę nie wprowadzaj zamieszania.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 sie 2008, 12:09

Na poczatek czujnik niebieski do ECU do sprawdzenia, regulator cisnienia paliwa, przekaźnik 30 oraz sonda Lambda

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 13 sie 2008, 19:48

Podpinałem moje maleństwo pod VAG'a i wyskoczyło mi:
-czujnik spalania stukowego G-61;
-sonda Lambda G-39 O2 czujnik - niskie napięcie G-39;
-potencjometr przepustnicy G-69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem G-69 ;
-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo. Co radzilibyście mi Panowie przeanalizować jako pierwsze i jakie mogą być ewentualne koszty takich zabiegów, bo w warsztacie nic nie chcą mi za bardzo powiedzieć. Czy można się za to wszystko zabrać samemu i w jaki sposób krok po kroku tego dokonać? Nie jestem jakąś ciapą, ale wolałbym mieć jakiś przewodnik, bo nie chcę czegoś spaprać.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 sie 2008, 22:01

coffee8 pisze:-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo.
To mi wygląda na słynny przekaźnik nr 30 :-) Przelutuj lub wymień najpierw przekaźnik, a potem jeśli nie będzie poprawy i pozostałe błędy będą się powtarzać to będziemy myśleć dalej.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sie 2008, 08:36

Danek masz rację. Na temat słynnej 30-ki było wiele watków, więc kolega niech szuka.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 14 sie 2008, 11:45

za co konkretnie odpowiada ten słynny przekaźnik?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sie 2008, 12:30

Za stabilne zasilanie ECU jezeli zasilanie jest nie pewne lub słabe to rózne dziwne rzeczy moga sie dziac z silnikiem

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sie 2008, 17:33

pecet pisze:za co konkretnie odpowiada ten słynny przekaźnik?
Pierwsze objawy to nierównomierna praca na wolnych obrotach i zwiększone spalanie.

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 14 sie 2008, 22:39

Okay, jutro z samego rana, pomimo święta będę dłubać aż coś wydłubię. Jeżeli moglibyście minie poinformować, gdzie dokładnie jest przekaźnik nr 30, byłoby już super. Czy ma on jakieś oznaczenie, czy po prostu "30"?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2008, 22:42

coffee8, lenistwo to brzydka cecha 8-) . Na temat tego przekaźnika jest od metra postów. Szukaj go pod półką kierowcy.

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 14 sie 2008, 23:00

Pojechane, ale spoko masz rację. ja po prostu jestem jeszcze świeży i zaraz sobie poszukam. Dzięki!

[ Dodano: 2008-08-23, 14:24 ]
Gadałem z bardzo kumatym gościem i stwierdziliśmy uszkodzenie przepływomierza powietrza i sondy Lambda. Co dalej robić, czy szukać używanego, czy moze kupić nowy? Nowy jest cholernie drogi i nie wiem co robić, może ktoś z Was zna kogoś kto dysponuje takimi używanymi częściami?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl