(B4 ABK 2,0) Problemy na benzynie
(B4 ABK 2,0) Problemy na benzynie
Witam Was!!! Mam Audiolę B4 z 1993 roku Avant 2 litry zagazowaną. Jestem nowy i kompletnie zielony, więc litości oraz prosze o w miarę fachową poradę, jeżeli to tylko możliwe. Silnik na benzynie ciężko odpala, jeżeli już odpali, to chodzi bardzo nierówno, rzuca budą, dymi z wydechu na czarno, oleju nie ubywa, nie ma też chłodziwa w układzie smarowania, nie ma też oleju w układzie chłodzenia oraz tego również nie zauważyłem ubytków. przejechałem 1800km (głównie na gazie) i nic się nie dzieje z typowych objawów. Po wyjęciu przekaźnika 208 (8A0 951 253 B) super odpala na gazie, chodzi równiuteńko, jest super, ale tylko na gazie, na benzynie nic nie reaguje. Po ponownym włożeniu przekaźnika na gazie zaczyna troszkę telepać i gubić nieznacznie obroty, a na benzynie to samo co wcześniej. Co to za przekaźnik i za co on odpowiada, czy to w ogóle jego wina, może czegoś innego, gdzie mam szukać przyczyny? Może ma coś wspólnego z tym wszystkim pusty i dziurawy katalizator? I co to za błąd podczas testu na wyświetlaczy pojawia mi się cyferka 41? Proszę o pomoc. Dla wszystkich Respect!!!
nie wiem na jakiej zasadzie pokazuje ci te kody ale według kodów eobd to może być kod P0041 a oznacza on "Oxygen sensor signals swapped" czyli coś z czujnikiem powietrza a toby było prawdopodobne że nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza do mieszanki dlatego tak kicha i prycha, a na gazie może być wyregulowana mieszanka dlatego chodzi ładnie.
Podpinałem moje maleństwo pod VAG'a i wyskoczyło mi:
-czujnik spalania stukowego G-61;
-sonda Lambda G-39 O2 czujnik - niskie napięcie G-39;
-potencjometr przepustnicy G-69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem G-69 ;
-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo. Co radzilibyście mi Panowie przeanalizować jako pierwsze i jakie mogą być ewentualne koszty takich zabiegów, bo w warsztacie nic nie chcą mi za bardzo powiedzieć. Czy można się za to wszystko zabrać samemu i w jaki sposób krok po kroku tego dokonać? Nie jestem jakąś ciapą, ale wolałbym mieć jakiś przewodnik, bo nie chcę czegoś spaprać.
-czujnik spalania stukowego G-61;
-sonda Lambda G-39 O2 czujnik - niskie napięcie G-39;
-potencjometr przepustnicy G-69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem G-69 ;
-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo. Co radzilibyście mi Panowie przeanalizować jako pierwsze i jakie mogą być ewentualne koszty takich zabiegów, bo w warsztacie nic nie chcą mi za bardzo powiedzieć. Czy można się za to wszystko zabrać samemu i w jaki sposób krok po kroku tego dokonać? Nie jestem jakąś ciapą, ale wolałbym mieć jakiś przewodnik, bo nie chcę czegoś spaprać.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To mi wygląda na słynny przekaźnik nr 30 Przelutuj lub wymień najpierw przekaźnik, a potem jeśli nie będzie poprawy i pozostałe błędy będą się powtarzać to będziemy myśleć dalej.coffee8 pisze:-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo.
Pojechane, ale spoko masz rację. ja po prostu jestem jeszcze świeży i zaraz sobie poszukam. Dzięki!
[ Dodano: 2008-08-23, 14:24 ]
Gadałem z bardzo kumatym gościem i stwierdziliśmy uszkodzenie przepływomierza powietrza i sondy Lambda. Co dalej robić, czy szukać używanego, czy moze kupić nowy? Nowy jest cholernie drogi i nie wiem co robić, może ktoś z Was zna kogoś kto dysponuje takimi używanymi częściami?
[ Dodano: 2008-08-23, 14:24 ]
Gadałem z bardzo kumatym gościem i stwierdziliśmy uszkodzenie przepływomierza powietrza i sondy Lambda. Co dalej robić, czy szukać używanego, czy moze kupić nowy? Nowy jest cholernie drogi i nie wiem co robić, może ktoś z Was zna kogoś kto dysponuje takimi używanymi częściami?