Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Kąt stateczny wtrysku a zapłon

ODPOWIEDZ
Maniek_28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2007, 23:03
Lokalizacja: podlaskie

[80 b4 1.9tdi 1Z] Czuzby kat wtysku???

Post autor: Maniek_28 » 03 maja 2007, 11:06

Witam.
Mam problem ze swoim pudelkiem mianowicie, nie chce sie wkrecac dynamicznie na obroty zmienilem zaworek n75 przewodziki podcisnieniowe tez szczelne oraz przeplywomierz powietrza ,sprawdzalem turbine dmucha jak trzeba przy obrotach 2000 wszytko to nie pomoglo dodam tez ze pali bardzo dobrze zimny i cieply nie puszcza tez siwego dymu lekko czarny przy duzym obciazeniu .Nie dawno wymienialem pasek rorzadu w zwiazku z tym czy przyczyna stanu rzeczy moze byc zly kat wtrysku ? Dodam iz rownie anemicznie obrotomierz schodzi z obrotow.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2007, 18:08 przez Maniek_28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 maja 2007, 16:49

sprawdź szczelność dolotu, przewody do i od turbiny, do IC itp
poza kiedy wymieniane filtry powietrza i paliwa?

to nie jest wina kąta wtrysku, prędzej wtryskiwaczy

Maniek_28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2007, 23:03
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Maniek_28 » 03 maja 2007, 17:51

filtry wymienialem 30 tys kilometrow temu ale nawet bez filtra powietrza jest to samo przedody od IC i turbo sprawdzalem sa ok szczelne poza tym na pompie mam ustawione bardzo duze cisnienie na wtryskiwacze wiec bedzie potrzebna regulacja wtryskow ?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 maja 2007, 18:21

podepnij się Vag`iem i zobacz co mu nie pasuje

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 maja 2007, 15:16

Sprawdź na VAGU kąt wtrysku powinno być 45-50 na ciepłym silniku. sprawdx też szczelność przewodów paliwowych

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 06 maja 2007, 11:18

WOJTEK26 pisze:Sprawdź na VAGU kąt wtrysku powinno być 45-50 na ciepłym silniku
nie musi być ciepły ... ale ma chodzić w nastawach podstawowych(zablokowany)

Maniek_28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2007, 23:03
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Maniek_28 » 06 maja 2007, 21:51

Chyba znalazlem przyczyne pod vag nie moge podpiac sie nie mam gdzie ale zmniejszylem troszke cisnienie w pompie wtryskowej bo strasznie glossno pracowal silnik i podwyzszylem dawke paliwa nastawnikiem pedal podejrzewam ze byla wymieniana uszczelka pod nastawnikiem mysle ze to mogla byc przyczyna zamulenia pedal gazu zrobil sie czulszy i chyba wszystko jest . Dziekuje wszystkim za porady

maciasaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2007, 02:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciasaudi80 » 28 lip 2007, 19:34

Witam maniek 28.mam pytanie.Gdzie sie zmniejsza ciśnienie w pompie wtryskowej?bardzo mi na tym zależy,bo mam takie obiawy jak ty miałeś.wszystko już sprawdziłem. i o co chodzi z tym nastawnikiem pedału gazu.prosze o wyjaśnienie.pozdrawiam

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[B4 1Z] Kąt stateczny wtrysku a zapłon

Post autor: wasermann » 10 sie 2008, 00:54

Niech ktos z mądrych wytłumaczy mi i innym klubowiczom raz a dobrze jak ustawia się kąt a jak zaplon?Jako przykład podaje,że ustawolem kąt statyczny pod vagiem druga pozycja grupy 000 na 51.A zapłon jak się ustawia?Kiedys byłem w salonie Boscha i oni ustawiali mi zaplon na czujnik,wkręcali go zamiast śruby pomiędzy przewodami wtrykowymi od pompy paliwowej.Stwierdzili,że zaplon był za poźny i teraz wydaje mi się zawczesny.Czy tak się ustawia zapłon na czujnik?A kąt statyczy na kompa.Kąt wtrysku to pod jakim kątem wstrzykuje pompa paliwo,a zaplon to w odpowiednim czasie musi być wtrysk paliw?I teraz dużo ludzi twierdz,że zapłon i kąt to to samo?Niektórzy twierdzą że jak zmienisz kąt wtrysku to zmieniasz odrazu zaplon?Mam zawczesny zapłon i nie chce przestawiać kąta z 51 bo super mi zapala.Jak pisałem mam za wczJak można to niech to ktoś potwierdzi,albo zaprzeczy i wytłumaczy :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sie 2008, 10:54

Hmy nie jestem specem ale wydaje mi się że kąt wtrysku i zapłon to jedno i to samo. W dieslu nie ma przecież zapłonu, jest samozapłon. Czyli ważne jest jedynie to aby w odpowiednim momencie wtrysnąć to paliwo. Jeśli będzie za późno to nie dobrze, jeśli będzie za wcześnie to też nie dobrze.

Nie wiem jak w nowszych dieslach ale bynajmniej u minie nie ma żadnej możliwości regulacji położenia wtrysku. Jest on przecież wkręcany w gniazdo głowicy i nie da się go regulować no chyba że ciśnienie otwarcia - oświećcie mnie jeśli się mylę.

A tak całkiem od siebie to ten "zapłon" myślę że wziął się od silników benzynowych, bo tam faktycznie ustawia się zapłon.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sie 2008, 11:28

Również uwazam ze pojecia kata wtrysku jest mylone z zapłonem, a co do ustawiana to zapomoca czujnka zegarowegi i vaga ustawisz dokładnie to samo <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 sie 2008, 19:51

Tak jak ustawiles jest bardzo dobrze.
Statyczny lub dynamiczny kat wtrysku to kąt o jaki przemiesci sie wał korbowy od momentu wtrysniecia paliwa do momentu kiedy tlok znajdzie sie w GMP.
Daltego mowimy ze zaplon jest za ponzy lub za wczesny.
Dynamiczny jest nieregulowalny wyznaczany przez ECU.
Statyczny - dziala w momencie rozruchu i kilkanascie sekund po.
Daltego jest tak wazny zimą. ;-)

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 10 sie 2008, 22:12

ok jak to to samo.Ale na forum były post,że ktos mówił że pojedzie sprawdzić zapłon i kąt wtrysku.to w takim razie dużo osób sie myli?

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 10 sie 2008, 22:36

wasermann pisze:Ale na forum były post,że ktos mówił że pojedzie sprawdzić zapłon i kąt wtrysku.to w takim razie dużo osób sie myli?

Stara szkoła jak nie było czego podłączać, albo czym 8-)

Skoro chodzi o kąt wtrysku to czy nie chodzi o moment w którym zostanie wtryśnięte paliwo :?:

Czyli przyśpieszyć albo opóźnić to ustawić zapłon - czas w którym pompa zacznie podawać paliwko :?: <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 sie 2008, 08:44

minon1 pisze:Czyli przyśpieszyć albo opóźnić to ustawić zapłon - czas w którym pompa zacznie podawać paliwko
Dokładnie tak <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl