[B4 1Z] Kąt stateczny wtrysku a zapłon
[80 b4 1.9tdi 1Z] Czuzby kat wtysku???
Witam.
Mam problem ze swoim pudelkiem mianowicie, nie chce sie wkrecac dynamicznie na obroty zmienilem zaworek n75 przewodziki podcisnieniowe tez szczelne oraz przeplywomierz powietrza ,sprawdzalem turbine dmucha jak trzeba przy obrotach 2000 wszytko to nie pomoglo dodam tez ze pali bardzo dobrze zimny i cieply nie puszcza tez siwego dymu lekko czarny przy duzym obciazeniu .Nie dawno wymienialem pasek rorzadu w zwiazku z tym czy przyczyna stanu rzeczy moze byc zly kat wtrysku ? Dodam iz rownie anemicznie obrotomierz schodzi z obrotow.
Mam problem ze swoim pudelkiem mianowicie, nie chce sie wkrecac dynamicznie na obroty zmienilem zaworek n75 przewodziki podcisnieniowe tez szczelne oraz przeplywomierz powietrza ,sprawdzalem turbine dmucha jak trzeba przy obrotach 2000 wszytko to nie pomoglo dodam tez ze pali bardzo dobrze zimny i cieply nie puszcza tez siwego dymu lekko czarny przy duzym obciazeniu .Nie dawno wymienialem pasek rorzadu w zwiazku z tym czy przyczyna stanu rzeczy moze byc zly kat wtrysku ? Dodam iz rownie anemicznie obrotomierz schodzi z obrotow.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2007, 18:08 przez Maniek_28, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba znalazlem przyczyne pod vag nie moge podpiac sie nie mam gdzie ale zmniejszylem troszke cisnienie w pompie wtryskowej bo strasznie glossno pracowal silnik i podwyzszylem dawke paliwa nastawnikiem pedal podejrzewam ze byla wymieniana uszczelka pod nastawnikiem mysle ze to mogla byc przyczyna zamulenia pedal gazu zrobil sie czulszy i chyba wszystko jest . Dziekuje wszystkim za porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lip 2007, 02:34
- Lokalizacja: Toruń
[B4 1Z] Kąt stateczny wtrysku a zapłon
Niech ktos z mądrych wytłumaczy mi i innym klubowiczom raz a dobrze jak ustawia się kąt a jak zaplon?Jako przykład podaje,że ustawolem kąt statyczny pod vagiem druga pozycja grupy 000 na 51.A zapłon jak się ustawia?Kiedys byłem w salonie Boscha i oni ustawiali mi zaplon na czujnik,wkręcali go zamiast śruby pomiędzy przewodami wtrykowymi od pompy paliwowej.Stwierdzili,że zaplon był za poźny i teraz wydaje mi się zawczesny.Czy tak się ustawia zapłon na czujnik?A kąt statyczy na kompa.Kąt wtrysku to pod jakim kątem wstrzykuje pompa paliwo,a zaplon to w odpowiednim czasie musi być wtrysk paliw?I teraz dużo ludzi twierdz,że zapłon i kąt to to samo?Niektórzy twierdzą że jak zmienisz kąt wtrysku to zmieniasz odrazu zaplon?Mam zawczesny zapłon i nie chce przestawiać kąta z 51 bo super mi zapala.Jak pisałem mam za wczJak można to niech to ktoś potwierdzi,albo zaprzeczy i wytłumaczy :roll:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy nie jestem specem ale wydaje mi się że kąt wtrysku i zapłon to jedno i to samo. W dieslu nie ma przecież zapłonu, jest samozapłon. Czyli ważne jest jedynie to aby w odpowiednim momencie wtrysnąć to paliwo. Jeśli będzie za późno to nie dobrze, jeśli będzie za wcześnie to też nie dobrze.
Nie wiem jak w nowszych dieslach ale bynajmniej u minie nie ma żadnej możliwości regulacji położenia wtrysku. Jest on przecież wkręcany w gniazdo głowicy i nie da się go regulować no chyba że ciśnienie otwarcia - oświećcie mnie jeśli się mylę.
A tak całkiem od siebie to ten "zapłon" myślę że wziął się od silników benzynowych, bo tam faktycznie ustawia się zapłon.
Nie wiem jak w nowszych dieslach ale bynajmniej u minie nie ma żadnej możliwości regulacji położenia wtrysku. Jest on przecież wkręcany w gniazdo głowicy i nie da się go regulować no chyba że ciśnienie otwarcia - oświećcie mnie jeśli się mylę.
A tak całkiem od siebie to ten "zapłon" myślę że wziął się od silników benzynowych, bo tam faktycznie ustawia się zapłon.
Tak jak ustawiles jest bardzo dobrze.
Statyczny lub dynamiczny kat wtrysku to kąt o jaki przemiesci sie wał korbowy od momentu wtrysniecia paliwa do momentu kiedy tlok znajdzie sie w GMP.
Daltego mowimy ze zaplon jest za ponzy lub za wczesny.
Dynamiczny jest nieregulowalny wyznaczany przez ECU.
Statyczny - dziala w momencie rozruchu i kilkanascie sekund po.
Daltego jest tak wazny zimą.
Statyczny lub dynamiczny kat wtrysku to kąt o jaki przemiesci sie wał korbowy od momentu wtrysniecia paliwa do momentu kiedy tlok znajdzie sie w GMP.
Daltego mowimy ze zaplon jest za ponzy lub za wczesny.
Dynamiczny jest nieregulowalny wyznaczany przez ECU.
Statyczny - dziala w momencie rozruchu i kilkanascie sekund po.
Daltego jest tak wazny zimą.
wasermann pisze:Ale na forum były post,że ktos mówił że pojedzie sprawdzić zapłon i kąt wtrysku.to w takim razie dużo osób sie myli?
Stara szkoła jak nie było czego podłączać, albo czym 8-)
Skoro chodzi o kąt wtrysku to czy nie chodzi o moment w którym zostanie wtryśnięte paliwo :?:
Czyli przyśpieszyć albo opóźnić to ustawić zapłon - czas w którym pompa zacznie podawać paliwko :?: <ok>