Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ABK 2.0] - VDO szybkie pytanie

ODPOWIEDZ
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[B4 80 ABK 2.0] - VDO szybkie pytanie

Post autor: Dobry_K » 10 sie 2008, 21:59

Tak jak w temacie chce sie zapytac o to czy trzeba przerabiac podzespoly silnika aby podlaczyc VDO ( tem. oleju, ciśnienie oleju, ladowanie), lub dokupowac jakies częsci ??

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 10 sie 2008, 22:24

Rozumiem że chodzi o 3 dodatkowe zegary ?
Musisz mieć 2 czujniki: do ciśnienia oleju i temperatury, a ładowanie podłączasz do alternatora.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 11 sie 2008, 07:36

No wlasnie w tym rzecz i moje pytanie o to czy owe czujniki juz sa w moim aucie zamontowane ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 sie 2008, 10:23

Do kompletu przydałaby się jeszcze oryginalna wiązka z regulatorem jasności podświetlenia zegarów. Czujników nie masz w aucie. W ABK jest na nie miejsce, nic nie musisz wiercić. Jakbyś potrzebował czujnika ciśnienia oleju to daj znać.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 sie 2008, 11:18

czarekj pisze:Do kompletu przydałaby się jeszcze oryginalna wiązka z regulatorem jasności podświetlenia zegarów.
Mozna to sobie podarowac biorac zasilanie z czegość co juz posiada takie regulator czyli np z licznika badz podswietlania nawiewów czy z innego wygodnego miejsca <ok> A po czujnk wal do Czarka bo ceny sa zawrotne i jeszcze ciezko trafić sprawny <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 sie 2008, 11:23

Trzeci zegar, ładowanie, podłączasz gdziekolwiek do 12V (podczas pracy silnika wszędzie w instalacji występuje takie samo napięcie - przynajmniej teoretycznie (powinno być 13,5V).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 sie 2008, 11:23

Bez wzmacniacza światła (cena na Allegro 15 PLN) istnieje ryzyko że przegrzaniu ulegnie potencjometr regulacji natężenia światła - ten montowany w liczniku. Zawsze można też podłączyć podświetlenie na stałe.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 sie 2008, 08:45

Kurde ja tam wsadziłem 2W zarówki dla lepszego efektu - i nawet to nic nie spowodowało wiec chyba ten potencjometr jest pancerny, Ładowanie podaczyłem z instalacji (jak pisze kolega k44761, ) i wszystko jest <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sie 2008, 09:23

Solskier, nic się nie stanie.
Bez wzmacniacza światła (cena na Allegro 15 PLN) istnieje ryzyko że przegrzaniu ulegnie potencjometr regulacji natężenia światła - ten montowany w liczniku. Zawsze można też podłączyć podświetlenie na stałe.
- no chyba że ktoś ma diody. Ja tam zawsze wszystko wymieniam na LEDy (w każdym samochodzie jaki miałem tak robiłem), jest spokój z wymianą, led'y mają łądniejszy kolor, światło lepiej i równomierniej się rozkłada - o ile oczywiście stosuje się diody bez soczewki - rozpraszające.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 sie 2008, 13:29

Diody może i fajna sprawa, tylko ciekawe jak regulujesz ich jasność. Czy regulacja świecenia jest płynna? Diody pobieraja za mały prąd by potencjometrem w liczniku dało sie regulować ich jasnośc. Testowałem to u siebie i niestety efekt nie był zadowalający. Na liczniku światło jest "rozłożone" nierównomiernie, dlatego zastosowałem czerwone oryginalne żarówki.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sie 2008, 13:35

Regulację świecenia zrobiłem sobie na fotorezystorze i tranzystorze oraz wzmacniaczu operacyjnym. Działa idealnie, jak robi się ciemno, to podświetlanie w całym samochodzie samo się przyciemnia, włącznie z panelem i wszystkimi pozostałymi włącznikami do szyb elektrycznych i klimatronikiem (z przyciskami szyb było trochę zabawy).
Regulacja jest cyfrowa, wywaliłem rezystor fabryczny z licznika i zrobiłem sobie przyciemnianie w 8 krokach, cyfrowo, wciskając a nie kręcąc pałąkiem w liczniku. Proste.
Poza tym trzeba sobie umieć zrobić takie diody, żeby nie świeciły punktowo, tylko zeszlifować sobie łebki i świecą DUZO lepiej niż żarówki, zegary wyglądają jakby były podświetlone matą świecącą, jest tak równomiernie.
Chciałbym zobaczyć taką równomierność na Twoich żarówkach Czarku <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 sie 2008, 15:53

A zapraszam, zapraszam, jak chcesz to mogę Ci odstąpić moje szlifowane diody. Być może znalazłeś lepsze diody, które ładniej świecą. Niestety ja nie miałem do tego cierpliwości.

Wszystko ładnie pieknie, ja akurat rozumiem o co Ci chodzi i wierzę, że to może działać, ale wytłumacz chłopakom z forum o co chodzi z tym wzmacniaczem operacyjnym i przekonaj ich że taką regulację zrobią sobie sami. Ciężko będzie.
Ja zmajstrowałem sobie układzik na 555 z regulacją współczynnika wypełnienia, tylko nie ma czasu jak zwykle by to zamontować w aucie.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sie 2008, 16:21

Ja zmajstrowałem sobie układzik na 555 z regulacją współczynnika wypełnienia, tylko nie ma czasu jak zwykle by to zamontować w aucie.
- też niezła koncepcja, tak jest na przykład w nowych oplach, ale strasznie widać takie "miganie" tych zegarów podczas szybkiego "przesuwania" wzrokiem, nie wiem czy rozumiesz mnie, o co chodzi...
Generalnie nie trzeba żadnych układów regulacji, poprostu mogą świecić max jasnością i jest ok, miałem tak w golfie.
Generalnie muszę jeszcze przerobić swój układzik, aby był szybki przycisk "dark cockpit", tak jak jest w saabach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl