[B4 80 ABK 2.0] - VDO szybkie pytanie
[B4 80 ABK 2.0] - VDO szybkie pytanie
Tak jak w temacie chce sie zapytac o to czy trzeba przerabiac podzespoly silnika aby podlaczyc VDO ( tem. oleju, ciśnienie oleju, ladowanie), lub dokupowac jakies częsci ??
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Mozna to sobie podarowac biorac zasilanie z czegość co juz posiada takie regulator czyli np z licznika badz podswietlania nawiewów czy z innego wygodnego miejsca <ok> A po czujnk wal do Czarka bo ceny sa zawrotne i jeszcze ciezko trafić sprawny <ok>czarekj pisze:Do kompletu przydałaby się jeszcze oryginalna wiązka z regulatorem jasności podświetlenia zegarów.
Solskier, nic się nie stanie.
- no chyba że ktoś ma diody. Ja tam zawsze wszystko wymieniam na LEDy (w każdym samochodzie jaki miałem tak robiłem), jest spokój z wymianą, led'y mają łądniejszy kolor, światło lepiej i równomierniej się rozkłada - o ile oczywiście stosuje się diody bez soczewki - rozpraszające.Bez wzmacniacza światła (cena na Allegro 15 PLN) istnieje ryzyko że przegrzaniu ulegnie potencjometr regulacji natężenia światła - ten montowany w liczniku. Zawsze można też podłączyć podświetlenie na stałe.
Diody może i fajna sprawa, tylko ciekawe jak regulujesz ich jasność. Czy regulacja świecenia jest płynna? Diody pobieraja za mały prąd by potencjometrem w liczniku dało sie regulować ich jasnośc. Testowałem to u siebie i niestety efekt nie był zadowalający. Na liczniku światło jest "rozłożone" nierównomiernie, dlatego zastosowałem czerwone oryginalne żarówki.
Regulację świecenia zrobiłem sobie na fotorezystorze i tranzystorze oraz wzmacniaczu operacyjnym. Działa idealnie, jak robi się ciemno, to podświetlanie w całym samochodzie samo się przyciemnia, włącznie z panelem i wszystkimi pozostałymi włącznikami do szyb elektrycznych i klimatronikiem (z przyciskami szyb było trochę zabawy).
Regulacja jest cyfrowa, wywaliłem rezystor fabryczny z licznika i zrobiłem sobie przyciemnianie w 8 krokach, cyfrowo, wciskając a nie kręcąc pałąkiem w liczniku. Proste.
Poza tym trzeba sobie umieć zrobić takie diody, żeby nie świeciły punktowo, tylko zeszlifować sobie łebki i świecą DUZO lepiej niż żarówki, zegary wyglądają jakby były podświetlone matą świecącą, jest tak równomiernie.
Chciałbym zobaczyć taką równomierność na Twoich żarówkach Czarku <ok>
Regulacja jest cyfrowa, wywaliłem rezystor fabryczny z licznika i zrobiłem sobie przyciemnianie w 8 krokach, cyfrowo, wciskając a nie kręcąc pałąkiem w liczniku. Proste.
Poza tym trzeba sobie umieć zrobić takie diody, żeby nie świeciły punktowo, tylko zeszlifować sobie łebki i świecą DUZO lepiej niż żarówki, zegary wyglądają jakby były podświetlone matą świecącą, jest tak równomiernie.
Chciałbym zobaczyć taką równomierność na Twoich żarówkach Czarku <ok>
A zapraszam, zapraszam, jak chcesz to mogę Ci odstąpić moje szlifowane diody. Być może znalazłeś lepsze diody, które ładniej świecą. Niestety ja nie miałem do tego cierpliwości.
Wszystko ładnie pieknie, ja akurat rozumiem o co Ci chodzi i wierzę, że to może działać, ale wytłumacz chłopakom z forum o co chodzi z tym wzmacniaczem operacyjnym i przekonaj ich że taką regulację zrobią sobie sami. Ciężko będzie.
Ja zmajstrowałem sobie układzik na 555 z regulacją współczynnika wypełnienia, tylko nie ma czasu jak zwykle by to zamontować w aucie.
Wszystko ładnie pieknie, ja akurat rozumiem o co Ci chodzi i wierzę, że to może działać, ale wytłumacz chłopakom z forum o co chodzi z tym wzmacniaczem operacyjnym i przekonaj ich że taką regulację zrobią sobie sami. Ciężko będzie.
Ja zmajstrowałem sobie układzik na 555 z regulacją współczynnika wypełnienia, tylko nie ma czasu jak zwykle by to zamontować w aucie.
- też niezła koncepcja, tak jest na przykład w nowych oplach, ale strasznie widać takie "miganie" tych zegarów podczas szybkiego "przesuwania" wzrokiem, nie wiem czy rozumiesz mnie, o co chodzi...Ja zmajstrowałem sobie układzik na 555 z regulacją współczynnika wypełnienia, tylko nie ma czasu jak zwykle by to zamontować w aucie.
Generalnie nie trzeba żadnych układów regulacji, poprostu mogą świecić max jasnością i jest ok, miałem tak w golfie.
Generalnie muszę jeszcze przerobić swój układzik, aby był szybki przycisk "dark cockpit", tak jak jest w saabach