[abt 90 koni 92r] pali duzo gazu pomozcie
Proponuję spokojniej pisać, musiałem post przeczytać ze 3 razy żeby zrozumieć...sylwian87 pisze:to czyli jak mowicie od tego filtra powietrza duzo zalezy??????ale gadalem z goscie od ustawiania gazu i mowil ze jak zienie filtr gazu to auto mi sie rozleguluje na gazie to prawda?????
JAK ma się rozregulować? Nic nie będziesz grzebał w ustawieniach, odkręcasz 3 śrubki, zdejmujesz stary filtr, zakładasz nowy i po temacie.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Po zmianie filtra powietrza jak i LPG nie ma prawa nic sie rozregulować !!! Chyba że masz instalacje I gen. to wtedy może być delikatna różnica .
Spalanie LPG w ABT to w mieście 11,5 - 13l /100km
w trasie można zejśc do 9 litrów!!
nie wierze żeby ten silnik palił w trasie 6,5 LPG !!!
Spalanie LPG w ABT to w mieście 11,5 - 13l /100km
w trasie można zejśc do 9 litrów!!
nie wierze żeby ten silnik palił w trasie 6,5 LPG !!!
Ostatnio zmieniony 12 sie 2008, 16:16 przez killer0123, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Koledzy, może trochę uporządkujmy i oddzielmy mity od faktów.
1. Dedykowane do LPG przewody wys. napięcia to chwyt reklamowy. Co do świec to są to takie same świece tylko o stopień wyższej ciepłocie. Przy odpowiednio wydajnym układzie WN (taki mamy w naszych autkach) nie ma potrzeby stosowania "specjalnych" świec.
2. Każda ingerencja w układ dolotowy (niezależnie od generacji instalacji LPG) może powodować konieczność podregulowania instalacji, zawsze warto sprawdzić po wymianie filtrów czy wszystko jest w porządku. Owszem II generacja nieco ogranicza skutki ingerencji ale czasem również wymaga regulacji.
3. Każdy producent elektrozaworów i gniazd filtrów gazowych ma dedykowane filtry gazowe fazy ciekłej. Kupując filtr musisz podać producenta i typ filtra. np. wkład do filtra zintegrowanego z reduktorem Tomasetto do 100KM, wkład z otworkiem. Najlepszym wyjściem jest wymontowanie starego i wzięcie na wzór do sklepu. Jednakże jeśli instalacja ma raptem niewiele ponad pół roku to filtr gazu jest raczej czysty i nie wymaga ingerencji
4. Spalanie ABT powinno się zawierać w granicach 8,5-9l trasa do 12-15l miasto (w zależności od pory roku, stylu jazdy, sposobu odpalania autka).
Wysokie spalanie gazu może mieć kilka przyczyn: źle wyregulowana instalacja, źle dobrany mikser, źle zamontowana instalacja, uszkodzona sonda lambda (przy LPG II generacji), źle ustawiony zapłon, przedmuchy w dolocie (ssanie lewego powietrza).
1. Dedykowane do LPG przewody wys. napięcia to chwyt reklamowy. Co do świec to są to takie same świece tylko o stopień wyższej ciepłocie. Przy odpowiednio wydajnym układzie WN (taki mamy w naszych autkach) nie ma potrzeby stosowania "specjalnych" świec.
2. Każda ingerencja w układ dolotowy (niezależnie od generacji instalacji LPG) może powodować konieczność podregulowania instalacji, zawsze warto sprawdzić po wymianie filtrów czy wszystko jest w porządku. Owszem II generacja nieco ogranicza skutki ingerencji ale czasem również wymaga regulacji.
3. Każdy producent elektrozaworów i gniazd filtrów gazowych ma dedykowane filtry gazowe fazy ciekłej. Kupując filtr musisz podać producenta i typ filtra. np. wkład do filtra zintegrowanego z reduktorem Tomasetto do 100KM, wkład z otworkiem. Najlepszym wyjściem jest wymontowanie starego i wzięcie na wzór do sklepu. Jednakże jeśli instalacja ma raptem niewiele ponad pół roku to filtr gazu jest raczej czysty i nie wymaga ingerencji
4. Spalanie ABT powinno się zawierać w granicach 8,5-9l trasa do 12-15l miasto (w zależności od pory roku, stylu jazdy, sposobu odpalania autka).
Wysokie spalanie gazu może mieć kilka przyczyn: źle wyregulowana instalacja, źle dobrany mikser, źle zamontowana instalacja, uszkodzona sonda lambda (przy LPG II generacji), źle ustawiony zapłon, przedmuchy w dolocie (ssanie lewego powietrza).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
zajedź poprostu do gazowników i powiedz, że przykechałeś na ustawienie gazu i wymiane filterka <ok> jeżeli miałeś zbyt bogatą mieszankę lub zbyt ubogą to oni Ci to odpowiednio ustawią i wymienią filterek gazu :mrgreen: u mnie w mieście biorą za tą usługę 50zł i myślę, żę jest to tanioo 8-)
pozdrawiam marcinelk13
pozdrawiam marcinelk13
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
marcinelk13, zauważ, że ta instalacja jest zapewne jeszcze na gwarancji bo ma niewiele ponad pół roku. Więc filterek gazu prawdopodobnie jest czysty - chyba, że zatankował kiedyś straszny syf (w co wątpię). Poza tym brudny filterek gazu nie zwiększy aż tak znacznie spalania no i podejrzewam, że to spalanie utrzymuje się praktycznie od początku lub od dość dawna. 50 zł za wymianę filterka to zdzierstwo . Filterek kosztuje góra 10 zeta, a wymiana trwa 15 minut.
misiek440, oczywiście, że tak, tylko ja nigdzie nie napisałem, żeby tego nie robić. Ja pisałem o filtrze gazu, a nie powietrza.
Jednakże zaolejony filtr powietrza również nie powinien wpłynąć tak znacznie na zużycie gazu. Bardziej podejrzewałbym lewe powietrze lub sondę. Niestety autor podał zbyt mało szczegółów i cała nasza pisanina to jedynie zgadywanie
misiek440, oczywiście, że tak, tylko ja nigdzie nie napisałem, żeby tego nie robić. Ja pisałem o filtrze gazu, a nie powietrza.
Jednakże zaolejony filtr powietrza również nie powinien wpłynąć tak znacznie na zużycie gazu. Bardziej podejrzewałbym lewe powietrze lub sondę. Niestety autor podał zbyt mało szczegółów i cała nasza pisanina to jedynie zgadywanie
powiem tak 2 miechy temu sprawdzalem sonde i czujniki temperatury i sa oki ale tak szczerze jak kupilem auto to filtra nie zmienialem(powietrza) a gwarancje to mam do instalacji ale niebede jechal 280 km zeby mi cos tam sprawdzili.U nas za ustawianie gazu biora 30 zl.Jak kupile auto to palila mi 18 gazu ustawilem i pali mi 13 14 (palila)teraz pali mi ok 15 16 w cyklu mieszanym moze ten filtr powietrza musze zmienic i dokonac regulacji gazu. :-|
16 to już stanowczo za dużo. Napisz jaka masz instalacje I czy II generacji
filtr powietrza(ten w audi ) i tak bym sprawdził bo jak go nie wymieniasz to wogule lipa. A dalej jechał i zapłacił 30 zł
[ Dodano: 2008-08-13, 09:05 ]
a ale właśnie najpierw bym wymienił filtr a później jechał na regulacje. Oraz przynajmniej bym oglądnął świece bo ich żywotność na gazie się skraca a słaba iskra może być dawać się we znaki
filtr powietrza(ten w audi ) i tak bym sprawdził bo jak go nie wymieniasz to wogule lipa. A dalej jechał i zapłacił 30 zł
[ Dodano: 2008-08-13, 09:05 ]
a ale właśnie najpierw bym wymienił filtr a później jechał na regulacje. Oraz przynajmniej bym oglądnął świece bo ich żywotność na gazie się skraca a słaba iskra może być dawać się we znaki
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jeśli to I generacja to sonda odpada. Zostaje regulacja, lewe powietrze, źle dobrana instalacja. Zmień filtr powietrza, przy okazji sprawdź czy gazownik nie wsadził do dolotu jakichś wynalazków typu gąbka, taśma, szmata itp. żeby zwiększyć podciśnienie. Potem jedź do porządnego zakładu na regulację. A jak jest ze spalaniem benzyny? Czy autko ma te swoje 90 koników, z których kilka już zdechło? Może benzyny też tyle żłopie i przyczyna wcale nie leży po stronie instalacji LPG.sylwian87 pisze:raczej mam ta pierwsza instalacje bez komputera
benzynki malo pali w trasie zeslem ponizej 7,5 litra na 100 km ale jest odczucie na benzynie jak dpene to idzie ma tego kopa bo to auto ma nieduzy przebieg 157tyskm a jak je kupilem to mialo 146 tys.bede sprawdzal to przyczyne wymienie filtri ustawie ten gaz tylko czekam na przyplyw gotowki i na mechanika bo jest na 3 tyg urlopie :-|