[B3 1,6 TD SB] Kilka pytań do znawców TD
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[B3 1,6 TD SB] Kilka pytań do znawców TD
Mam kilka pytań odnośnie silniczka który jest w opisie. Chodzi o 1,6 TD z Interculerem. Otóż nie jestem pewien czy idzie tak jak powinien. Ciężko mi tu coś powiedzieć, bo nie mam z czym go porównać. Gdybym przejechał sie takim samym modelem to wiedziałby czy jest słabszy czy nie. Ale wnikając głębiej w temet, powiem że poprzedni właściciel mówił mi że nie jest pewien czy turbina działą poprawnie, mówił że czasami mu sie nie włanczała i że trzeba wymienić jakiś zaworek. Trochę czytałem o tym i mniemam że chodziło mu o ten zaworek N75. Często piszecie że trzeba jechać podłączyć sie po kompa i wszytsko będzie wiadomo. Ale czy tym samochodem też można sie podłączyć, przecież on nie ma komputera (chyba). W takim razie jak inaczej sprawdzić czy wszystko działa oki, czy nie. Dzisiaj czyściłem chłodnice od Interculera i przy okazji przyjżałem sie też dokłądnie turbinie. Z tego co wynika z moich laickich oględzin to turbina ma sie jeszcze dobrze. W filtrze powietrza nie było wcale oleju a w węrzach dochodzących i odchodzących od turbiny były jego śladowe ilości. Turbina nie cieknie też nigdzie, wiec chyba jest oki. Jak więc sprawdzić ten zawór :?:
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Powiem tak skoro jesteś laikiem, sam nim też jestem bo na turbinach się cały guzik znam proponuję podjechać do jakiegoś warsztatu który się tym zajmuje ew. ustawić się z kolesiem który w nim pracuje coby nie bulić odrazu pracodawcy, ładnie zagadać i Ci pomiarki zrobi i bęziesz wiedział, bo sama ocena zewnętrza chyba niewiele Ci da informacji.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po pierwsze nie nanometr tylko manometr
Po drugie podpinasz go w przewód między kolektorem a pompą, oczywiście przez specjalną zwężkę, inaczej wskazówka może strasznie latać
Po trzecie ciśnienie w RA/SB powinno być między 0,7-0,9 bara. U mnie było ustawione 0,4bar, widocznie ktoś kiedyś kręcił, przez jakiś czas jeździłem ze zdjętym przewodem ciśnieniowym z Waste Gate'a, czyli turbo ładowało na maxa, dochodziło do 1,5bar
Po drugie podpinasz go w przewód między kolektorem a pompą, oczywiście przez specjalną zwężkę, inaczej wskazówka może strasznie latać
Po trzecie ciśnienie w RA/SB powinno być między 0,7-0,9 bara. U mnie było ustawione 0,4bar, widocznie ktoś kiedyś kręcił, przez jakiś czas jeździłem ze zdjętym przewodem ciśnieniowym z Waste Gate'a, czyli turbo ładowało na maxa, dochodziło do 1,5bar
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe, kawałeczek drogi by był :mrgreen: Ale trochę bym sobie pozwiedzał. A propos turbiny to w tygodniu sprawdze według rad.
[ Dodano: 2007-03-21, 15:46 ]
No i doszedłem do ładu z tą turbinką. Otóz okazało sie że zaworek który powinien puszczać spaliny bokiem, gdy turbina ma bardzo wysokie obroty, zamiast być zamknięty, cały czas był uchylony. Nic dziwnego że turbina nie miała mocy. Tulejka na której obracał sie ten zaworek wysunęła sie trochę i zapiekła. Trzeba było ja umieścić na swoim miejscu, przeczyścic zaworek nawtą i teraz jest juz cacy. Turbina pompuje super. Wreszcie ja czuć. Poprzedni ciężko szedł nawet do 130 km/h a teraz 150 km/h bez problemu. Więcej sie dzisiaj bałem bo zdeka nie ciekawa pogoda.
[ Dodano: 2007-03-21, 15:46 ]
No i doszedłem do ładu z tą turbinką. Otóz okazało sie że zaworek który powinien puszczać spaliny bokiem, gdy turbina ma bardzo wysokie obroty, zamiast być zamknięty, cały czas był uchylony. Nic dziwnego że turbina nie miała mocy. Tulejka na której obracał sie ten zaworek wysunęła sie trochę i zapiekła. Trzeba było ja umieścić na swoim miejscu, przeczyścic zaworek nawtą i teraz jest juz cacy. Turbina pompuje super. Wreszcie ja czuć. Poprzedni ciężko szedł nawet do 130 km/h a teraz 150 km/h bez problemu. Więcej sie dzisiaj bałem bo zdeka nie ciekawa pogoda.