Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD SB] Kilka pytań do znawców TD

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3 1,6 TD SB] Kilka pytań do znawców TD

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2007, 18:52

Mam kilka pytań odnośnie silniczka który jest w opisie. Chodzi o 1,6 TD z Interculerem. Otóż nie jestem pewien czy idzie tak jak powinien. Ciężko mi tu coś powiedzieć, bo nie mam z czym go porównać. Gdybym przejechał sie takim samym modelem to wiedziałby czy jest słabszy czy nie. Ale wnikając głębiej w temet, powiem że poprzedni właściciel mówił mi że nie jest pewien czy turbina działą poprawnie, mówił że czasami mu sie nie włanczała i że trzeba wymienić jakiś zaworek. Trochę czytałem o tym i mniemam że chodziło mu o ten zaworek N75. Często piszecie że trzeba jechać podłączyć sie po kompa i wszytsko będzie wiadomo. Ale czy tym samochodem też można sie podłączyć, przecież on nie ma komputera (chyba). W takim razie jak inaczej sprawdzić czy wszystko działa oki, czy nie. Dzisiaj czyściłem chłodnice od Interculera i przy okazji przyjżałem sie też dokłądnie turbinie. Z tego co wynika z moich laickich oględzin to turbina ma sie jeszcze dobrze. W filtrze powietrza nie było wcale oleju a w węrzach dochodzących i odchodzących od turbiny były jego śladowe ilości. Turbina nie cieknie też nigdzie, wiec chyba jest oki. Jak więc sprawdzić ten zawór :?: :-?
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 mar 2007, 18:52

Ty nie masz n75... turbina może nie dmuchać już po prostu z firmową mocą... trochę padła, daje słabe ciśnienie doładowania, dlatego możesz podłączyć pod nanometr i sprzawdzić jak dmucha

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 mar 2007, 21:52

A bierze silniczek ojej? Bo Turbinka może puszczać i może spalać ten olej co za tym idzie jej uszkdzenie. Ale zmierz na samym początku cicśnienie doładaowania, jak pisze cobra.
KorNoLio

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 16 mar 2007, 22:43

Powiem tak skoro jesteś laikiem, sam nim też jestem bo na turbinach się cały guzik znam proponuję podjechać do jakiegoś warsztatu który się tym zajmuje ew. ustawić się z kolesiem który w nim pracuje coby nie bulić odrazu pracodawcy, ładnie zagadać i Ci pomiarki zrobi i bęziesz wiedział, bo sama ocena zewnętrza chyba niewiele Ci da informacji.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 mar 2007, 23:16

Nanometr da sie załątwić, mam takie urządzonko w domu. Pytanie tylko gdzie to podłączyć i jakie wartości przy dobrym doładowaniu nanometr powinien pokazywać.
Części samochodowe online - Motostacja

mac79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2007, 23:15
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » 17 mar 2007, 23:22

Po pierwsze nie nanometr tylko manometr

Po drugie podpinasz go w przewód między kolektorem a pompą, oczywiście przez specjalną zwężkę, inaczej wskazówka może strasznie latać

Po trzecie ciśnienie w RA/SB powinno być między 0,7-0,9 bara. U mnie było ustawione 0,4bar, widocznie ktoś kiedyś kręcił, przez jakiś czas jeździłem ze zdjętym przewodem ciśnieniowym z Waste Gate'a, czyli turbo ładowało na maxa, dochodziło do 1,5bar

florian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 09 lut 2007, 23:56
Lokalizacja: opole

Post autor: florian » 18 mar 2007, 11:19

chcesz to mege dac ci sie moim przejechac :-P silniczek po kapitalce :mrgreen: to poruwnasz moc :-P tylko do opola musisz wpasc :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 mar 2007, 13:21

Hehe, kawałeczek drogi by był :mrgreen: Ale trochę bym sobie pozwiedzał. A propos turbiny to w tygodniu sprawdze według rad.

[ Dodano: 2007-03-21, 15:46 ]
No i doszedłem do ładu z tą turbinką. Otóz okazało sie że zaworek który powinien puszczać spaliny bokiem, gdy turbina ma bardzo wysokie obroty, zamiast być zamknięty, cały czas był uchylony. Nic dziwnego że turbina nie miała mocy. Tulejka na której obracał sie ten zaworek wysunęła sie trochę i zapiekła. Trzeba było ja umieścić na swoim miejscu, przeczyścic zaworek nawtą i teraz jest juz cacy. Turbina pompuje super. Wreszcie ja czuć. Poprzedni ciężko szedł nawet do 130 km/h a teraz 150 km/h bez problemu. Więcej sie dzisiaj bałem bo zdeka nie ciekawa pogoda.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga