[B4 2.0 16v DOHC] zerwany pasek rozrządu
[B4 2.0 16v DOHC] zerwany pasek rozrządu
Kupiłem w zeszłym tygodniu takie autko. W piątek zerwał mi się pasek rozrządu. Chciałbym się dowiedzieć czy jest to silnik bezkolizyjny, czy będą dalsze uszkodzenia?
Proszę pamiętać o ujmowaniu TAG'a w nawias kwadratowy. Dziękuję moderator.
Proszę pamiętać o ujmowaniu TAG'a w nawias kwadratowy. Dziękuję moderator.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2008, 17:25 przez wawrzyniec, łącznie zmieniany 2 razy.
Chciałem sprawdzić czy padła mi głowica bez odkręcania jej, czyli założyć nowy pasek, obrócić ręcznie kilka razy wałem, sprawdzić czy coś nie stawia oporu, ewentualnie sprawdzić ciśnienie na tłokach, ale mam problem. Znaki na wałku rozrządu i na wałku pośrednim znalazłem bez problemu, ale nie wiem gdzie jest znak na wale. Na kole pasowym go niema. W wzierniku na skrzyni nie widzę "0". Są za to 2 znaki w kształcie metalowej poziomej kreski, oddalone od siebie o jakieś (na oko) 10 stopni. Jak mam ustawić wał? Mój silnik to prawdopodobnie 9A, a napewno DOHC 2.0 16V
koledzy, zdjąłem głowicę i od razu widać że 2 zawory ssące na 1 cylindrze są cały czas otwarte. Resztę będę wiedział po rozebraniu wszystkich zaworów. I mam pytanie: jakie są numery katalogowe tych zaworów, tzn. ssących i wydechowych w moim silniku tj 6A DOHC bo w sklepie gdzie będę kupował nie wiedzą jakie do tego silnika mają być. I drugie pytanie: Przy rozbieraniu wypadła kostka z aparatu zapłonowego - mam teraz luźne 3 przewody. Jak one mają być podłączone do kostki?
- niestety pokrzywiło zawory. Musisz zdjąć głowicę i sprawdzić stan denka tłoka2 zawory ssące na 1 cylindrze są cały czas otwarte
- tam są trzy przewody, miałem gdzieś rozpiskę bo naprawiałem raz kiedyś tą kostkę (wyrwałem nieopatrznie), niestety nie mogę jej znaleźć, może koledzy pomogą, jeśli nie to sprawdzę w niedzielę i podeślę.Przy rozbieraniu wypadła kostka z aparatu zapłonowego
Ej no nie rób kaszanki. Jedź z głowicą do warsztatu, niech sprawdzą wszystkie zawory, czy są proste, przy okazji dotrą Ci je i zmienią uszczelniacze. Po tym wszystkim oczywiście próba szczelności. Dokładnie należy też obejrzeć popychacze od tych pogiętych zaworów.wawrzyniec pisze:Dzięki, koledzy zastanawiam się czy rozbierać pozostałe zawory czy też zastawić je w spokoju - wizualnie wyglądają dobrze, przy naciskaniu nie ocierają ale wcześniej po założeniu paska i ustawieniu na znakach palił na 1 cylinder i kręcił za lekko.
Na "oko" to chłop w szpitalu umarł. Wystarczy, że jeden zawór nie bedzie trzymał kopmresji , bo nie zobaczysz jego ugięcia, a potem cały silnik będzie pracował nierówno na wolnych obrotach.
Myślę, że nie pożałujesz jak zrobisz tą głowicę raz a porządnie.
No i to mi sie podoba. W końcu ktoś robi coś i to porządnie. Tak trzymać, myślę, że nie pożałujesz tego remonciku.wawrzyniec pisze:Głowica poszła do planowania, wszystkie zawory ssące do wymiany plus 2 podkładki pod sprężyny (1szt. 14 zł w serwisie Volkswagena) i oczywiście uszczelniacze zaworów. Kol. k44761 masz może tą rozpiskę kabelków od aparatu zapłonowego?
przerabiałem to w golfie GTI16V konstrukcja tych silników jest prawie identyczna....w takim wypadku gną się wszystkie zawory ssące-bo do wydechowy nie dostaje :lol: ..dobrze że dałeś tą głowicę do obróbki, masz ją na wierzchu to warto zrobić tak jak należy. Jakbyś chciał auto trzymać dłuższy czas mając głowice na wierchu możesz dobrać się do dołu silniczka i zrobić wszystko na tip-top(pierścionki panewki)...aha i uważaj co zakładasz bo u mnie przyczyną zerwania paska było łożysko w rolce któro poprostu się zatrzymało(rolka SKF wymieniona wraz z paskiem 20tys.przed tym przykrym zdarzeniem)..aha..nie chce zapeszać ale świece masz pewnie tez do wymiany-przyjrzyj im się dobrze...
Głowica odebrana. Planowanie z przetoczeniem wszystkich gniazd i zaworów wydechowych i oczywiście dotarciem - 200 zł. W sobotę mam zamiar zakładać wałki. Mam tylko jeden problem: przy rozbieraniu nie popatrzyłem na znaki - są na kołach łańcuchowych. Jak one mają być ustawione?
[ Dodano: 2008-08-25, 20:22 ]
Czy zna ktoś odpowiedzi na moje pytania ?
1) Jak ustawić wałki w głowicy względem siebie.
2) Jak złożyć kostkę od aparatu zapłonowego (3 przewody).
3) Czym różnią się silniki 6A od ACE.
[ Dodano: 2008-08-25, 20:22 ]
Czy zna ktoś odpowiedzi na moje pytania ?
1) Jak ustawić wałki w głowicy względem siebie.
2) Jak złożyć kostkę od aparatu zapłonowego (3 przewody).
3) Czym różnią się silniki 6A od ACE.
te znaki to dwa kółka (mam taki silnik na strychu ) a te kółka mają być jak najbliżej siebie (naprzeciw siebie) <ok> u mnie są kółka i mam instrukcje obsługi do VW Passata a w niej są kreski '] myślę ze to bez znaczenia a z tymi kabelkami od Halla nie pomogę bo nie mogę się do tego dokopać w tej instrukcji pozdrawiam
[ Dodano: 2008-08-31, 09:25 ]
ale z tego co wiem i jestem pewien ten silnik nie ma oznaczenia 6A tylko 9A tylko że mam ten silnik w Passacie. tylko po co ktoś oznaczałby ten sam silnik dwa razy ??
[ Dodano: 2008-08-31, 09:25 ]
ale z tego co wiem i jestem pewien ten silnik nie ma oznaczenia 6A tylko 9A tylko że mam ten silnik w Passacie. tylko po co ktoś oznaczałby ten sam silnik dwa razy ??
Kolego nie mieszaj. To jest silnik 6A i kropka.ale z tego co wiem i jestem pewien ten silnik nie ma oznaczenia 6A tylko 9A tylko że mam ten silnik w Passacie. tylko po co ktoś oznaczałby ten sam silnik dwa razy ??
Co do Twoich pytań wawrzyniec, na kołach napędowych wałków masz napunktowane otworki. Chodzi o to, żebyś ustawił te otwory do środka głowicy, tak aby "patrzyły na siebie", na wysokości górnej powierzchni głowicy.
6A od ACE różnią się elektroniką silnika,z rzeczy bardziej przyziemnych mocą oraz momentem. Mają poprawione kilka szczegółów (pierścienie i panewki wykonane są z innych materiałów - tak gdzieś kiedyś czytałem).
Tej cholernej rozpiski nie mogę znaleźć, najlepiej jedź na jakąś giełdę czy szrot, zobacz jak są rozmieszczone kolory kabli i rozmieść tak samo. Kolory przewodów są takie same w różnych aparatach zapłonowych.