Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16v DOHC] zerwany pasek rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wawrzyniec

[B4 2.0 16v DOHC] zerwany pasek rozrządu

Post autor: wawrzyniec » 21 lip 2008, 14:29

Kupiłem w zeszłym tygodniu takie autko. W piątek zerwał mi się pasek rozrządu. Chciałbym się dowiedzieć czy jest to silnik bezkolizyjny, czy będą dalsze uszkodzenia?


Proszę pamiętać o ujmowaniu TAG'a w nawias kwadratowy. Dziękuję moderator.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2008, 17:25 przez wawrzyniec, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2008, 14:55

Oj coś mi sie zdaje, że nowy pasek to nie koniec wydatków. Ten silnik jak znakomita wiekszość 16V jest kolizyjny.

wawrzyniec

Post autor: wawrzyniec » 27 lip 2008, 22:44

Chciałem sprawdzić czy padła mi głowica bez odkręcania jej, czyli założyć nowy pasek, obrócić ręcznie kilka razy wałem, sprawdzić czy coś nie stawia oporu, ewentualnie sprawdzić ciśnienie na tłokach, ale mam problem. Znaki na wałku rozrządu i na wałku pośrednim znalazłem bez problemu, ale nie wiem gdzie jest znak na wale. Na kole pasowym go niema. W wzierniku na skrzyni nie widzę "0". Są za to 2 znaki w kształcie metalowej poziomej kreski, oddalone od siebie o jakieś (na oko) 10 stopni. Jak mam ustawić wał? Mój silnik to prawdopodobnie 9A, a napewno DOHC 2.0 16V

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 lip 2008, 13:49

silnik ten (6A) jest na 100% kolizyjny. Zawór wysunięty na maksa oraz tłok u samej góry zachodzą na siebie na 9mm, więc po strzale paska koszty są straszne.

wawrzyniec

Post autor: wawrzyniec » 13 sie 2008, 16:49

koledzy, zdjąłem głowicę i od razu widać że 2 zawory ssące na 1 cylindrze są cały czas otwarte. Resztę będę wiedział po rozebraniu wszystkich zaworów. I mam pytanie: jakie są numery katalogowe tych zaworów, tzn. ssących i wydechowych w moim silniku tj 6A DOHC bo w sklepie gdzie będę kupował nie wiedzą jakie do tego silnika mają być. I drugie pytanie: Przy rozbieraniu wypadła kostka z aparatu zapłonowego - mam teraz luźne 3 przewody. Jak one mają być podłączone do kostki?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 sie 2008, 17:09

Silnik o oznaczeniu 6A.
Zawór ssący - 027109601C - 95,5 mm
Zawór wydechowy - 027109611D - 98,2 mm.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 17:11 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 sie 2008, 17:09

2 zawory ssące na 1 cylindrze są cały czas otwarte
- niestety pokrzywiło zawory. Musisz zdjąć głowicę i sprawdzić stan denka tłoka :(
Przy rozbieraniu wypadła kostka z aparatu zapłonowego
- tam są trzy przewody, miałem gdzieś rozpiskę bo naprawiałem raz kiedyś tą kostkę (wyrwałem nieopatrznie), niestety nie mogę jej znaleźć, może koledzy pomogą, jeśli nie to sprawdzę w niedzielę i podeślę.

wawrzyniec

Post autor: wawrzyniec » 13 sie 2008, 17:27

Dzięki, koledzy zastanawiam się czy rozbierać pozostałe zawory czy też zastawić je w spokoju - wizualnie wyglądają dobrze, przy naciskaniu nie ocierają ale wcześniej po założeniu paska i ustawieniu na znakach palił na 1 cylinder i kręcił za lekko.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 sie 2008, 17:35

wawrzyniec pisze:Dzięki, koledzy zastanawiam się czy rozbierać pozostałe zawory czy też zastawić je w spokoju - wizualnie wyglądają dobrze, przy naciskaniu nie ocierają ale wcześniej po założeniu paska i ustawieniu na znakach palił na 1 cylinder i kręcił za lekko.
Ej no nie rób kaszanki. Jedź z głowicą do warsztatu, niech sprawdzą wszystkie zawory, czy są proste, przy okazji dotrą Ci je i zmienią uszczelniacze. Po tym wszystkim oczywiście próba szczelności. Dokładnie należy też obejrzeć popychacze od tych pogiętych zaworów.
Na "oko" to chłop w szpitalu umarł. Wystarczy, że jeden zawór nie bedzie trzymał kopmresji , bo nie zobaczysz jego ugięcia, a potem cały silnik będzie pracował nierówno na wolnych obrotach.
Myślę, że nie pożałujesz jak zrobisz tą głowicę raz a porządnie.

wawrzyniec

Post autor: wawrzyniec » 21 sie 2008, 07:42

Głowica poszła do planowania, wszystkie zawory ssące do wymiany plus 2 podkładki pod sprężyny (1szt. 14 zł w serwisie Volkswagena) i oczywiście uszczelniacze zaworów. Kol. k44761 masz może tą rozpiskę kabelków od aparatu zapłonowego?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 sie 2008, 08:49

wawrzyniec pisze:Głowica poszła do planowania, wszystkie zawory ssące do wymiany plus 2 podkładki pod sprężyny (1szt. 14 zł w serwisie Volkswagena) i oczywiście uszczelniacze zaworów. Kol. k44761 masz może tą rozpiskę kabelków od aparatu zapłonowego?
No i to mi sie podoba. W końcu ktoś robi coś i to porządnie. Tak trzymać, myślę, że nie pożałujesz tego remonciku.

Awatar użytkownika
Grzes47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 11 sie 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grzes47 » 21 sie 2008, 18:40

przerabiałem to w golfie GTI16V konstrukcja tych silników jest prawie identyczna....w takim wypadku gną się wszystkie zawory ssące-bo do wydechowy nie dostaje :lol: ..dobrze że dałeś tą głowicę do obróbki, masz ją na wierzchu to warto zrobić tak jak należy. Jakbyś chciał auto trzymać dłuższy czas mając głowice na wierchu możesz dobrać się do dołu silniczka i zrobić wszystko na tip-top(pierścionki panewki)...aha i uważaj co zakładasz bo u mnie przyczyną zerwania paska było łożysko w rolce któro poprostu się zatrzymało(rolka SKF wymieniona wraz z paskiem 20tys.przed tym przykrym zdarzeniem)..aha..nie chce zapeszać ale świece masz pewnie tez do wymiany-przyjrzyj im się dobrze...

wawrzyniec

Post autor: wawrzyniec » 21 sie 2008, 22:45

Głowica odebrana. Planowanie z przetoczeniem wszystkich gniazd i zaworów wydechowych i oczywiście dotarciem - 200 zł. W sobotę mam zamiar zakładać wałki. Mam tylko jeden problem: przy rozbieraniu nie popatrzyłem na znaki - są na kołach łańcuchowych. Jak one mają być ustawione?

[ Dodano: 2008-08-25, 20:22 ]
Czy zna ktoś odpowiedzi na moje pytania ?
1) Jak ustawić wałki w głowicy względem siebie.
2) Jak złożyć kostkę od aparatu zapłonowego (3 przewody).
3) Czym różnią się silniki 6A od ACE.

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 31 sie 2008, 09:22

te znaki to dwa kółka (mam taki silnik na strychu ) a te kółka mają być jak najbliżej siebie (naprzeciw siebie) <ok> u mnie są kółka i mam instrukcje obsługi do VW Passata a w niej są kreski '] myślę ze to bez znaczenia a z tymi kabelkami od Halla nie pomogę bo nie mogę się do tego dokopać w tej instrukcji pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-31, 09:25 ]
ale z tego co wiem i jestem pewien ten silnik nie ma oznaczenia 6A tylko 9A tylko że mam ten silnik w Passacie. tylko po co ktoś oznaczałby ten sam silnik dwa razy ??

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 31 sie 2008, 12:48

ale z tego co wiem i jestem pewien ten silnik nie ma oznaczenia 6A tylko 9A tylko że mam ten silnik w Passacie. tylko po co ktoś oznaczałby ten sam silnik dwa razy ??
Kolego nie mieszaj. To jest silnik 6A i kropka.

Co do Twoich pytań wawrzyniec, na kołach napędowych wałków masz napunktowane otworki. Chodzi o to, żebyś ustawił te otwory do środka głowicy, tak aby "patrzyły na siebie", na wysokości górnej powierzchni głowicy.
6A od ACE różnią się elektroniką silnika,z rzeczy bardziej przyziemnych mocą oraz momentem. Mają poprawione kilka szczegółów (pierścienie i panewki wykonane są z innych materiałów - tak gdzieś kiedyś czytałem).
Tej cholernej rozpiski nie mogę znaleźć, najlepiej jedź na jakąś giełdę czy szrot, zobacz jak są rozmieszczone kolory kabli i rozmieść tak samo. Kolory przewodów są takie same w różnych aparatach zapłonowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl