Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Byd., AUDI 80B3, 1.6 PP LPG/PB]Zarzuca tyłem na dziurach

arneo

[Byd., AUDI 80B3, 1.6 PP LPG/PB]Zarzuca tyłem na dziurach

Post autor: arneo » 12 sie 2008, 09:49

Witam,

Mam taki problem.
Otóż zauważyłem że przy skręcie zarzuca tyłem na większych nierównościach bądż przy przejeżdżaniu przez torowiska(np.tramwajowe).
Sądziłem że może za dużo powietrza w tylnych oponach ale jest w normie 2,4Bara.
Więc teraz nie wiem czy może czas wymienić amortyzatory albo to mniejszy problem.

Będę wdzięczny za rady.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 sie 2008, 11:25

Jesli auto nie trzyma sie juz drogi to bedzie wina amortyzatorów - wymien obydwa na jakies pozadne zwłaszcza ze z tyłu wozisz gazownie, dodatkowo popsrawdzaj stan sprezyn oraz przy okzaji skontroluj tuleje na belce. Powietrza napompuj zgonie z wlepka na klapce od wlewu paliwa - oczywiscie na zimnych oponach.

noorbi

Post autor: noorbi » 12 sie 2008, 12:57

Tak jak mówi Solskier, amorki masz prawdopodobnie na wykończeniu.
Według mnie coś duże ciśnienie masz w kołach. Jaki masz rozmiar opon?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 12 sie 2008, 13:42

ja na oponach 15 dobijam góra do 2,2 bara
co do amorów weź rozbujaj autko i nagle przestań , zobacz czy odrazu zatrzyma się w swoim miejscu czy będzie się jeszcze bujać. Sprawdź czy nie masz wybitych tulejek za pomocą brechy lub na stacji diagnostycznej :mrgreen:

arneo

Post autor: arneo » 12 sie 2008, 14:32

2,4 z naklejki przy bagażniku ale spuszczę trochę i zobaczę....bujne i umówię się na sprawdzenie...być może jak piszesz tulejki też


pozdro.

[ Dodano: 2008-08-12, 14:36 ]
rozmiar 175/70/R14

[ Dodano: 2008-08-12, 14:43 ]
mam 175/70/R14 według instrukcji tak jest ok...ale...

[ Dodano: 2008-08-12, 21:01 ]
no i jestem po diagnostyce.....
tył 10% na kazdej ze stron!!!

Dziękuje i pozdrawiam

jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 14 sie 2008, 01:44

Kolego myślę że przy takich amortyzatorach poszły silentblocki (tuleje tylnej osi). Stąd te tańce. Sprawdzanie luzówjest proste. Na postoju (bez ręcznego) kopnij w oponę z przodu. Jeśli koło odbije na kilka centymetrów do tyłu i dopiero wróci na środek to tulejki do wymiany.

arneo

Post autor: arneo » 14 sie 2008, 08:01

aaa też myślałem o ich wymianie...
sprawdzę.
Dziękuje.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 sie 2008, 09:41

Zrób odrazu cały tylny zawias, bedziesz miał spokuj na sporooo czasu <ok>

arneo

Post autor: arneo » 14 sie 2008, 09:43

musisz mi wytłumaczyć co to jest cały zawias:)...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 sie 2008, 10:40

Solskier, też bym się bardzo chętnie dowiedział co rozumiesz pod pojęciem całego tylnego zawiasu bo tak się składa, że akurat w poniedziałek jadę do mechanika wymienić tuleje tylnej belki. i może przy okazji warto wymienić tam coś jeszcze?
o tulejach do wymiany dowiedziałem się na trzepakach. u mnie objaw jest taki, że jak jadę po dziurach to z tyłu w zawieszeniu coś stuka i dodatkowo tył się wydaje strasznie twardy. z tego co mi na trzepakach powiedzieli to amory z tyłu mam jeszce dobre

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 sie 2008, 11:24

Amory jak masz ok to wymien same tuleje i powinno byc dobrze, z tyłu nie ma tam za wiele elementów które działaja <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 sie 2008, 14:38

wymień tulejki na wachaczu i zobacz w jakim stanie są tulejki drążka poprzecznego :-D

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 14 sie 2008, 14:52

tak jak pisze Solskier, wymień wszystkie (aż 4 :-P ) tulejki i spokój. Oj przypomina mi się mój civic i jego kosmiczne zawieszenie z tyłu :evil:

arneo

Post autor: arneo » 18 sie 2008, 10:03

no i kopnąłem na postoju bez ręcznego...
z tyłu ani drgnęło ale za to z przodu tak jak pisał Jerry tak jakby były luzy, koło przesunęło się lekko do przodu i wróciło...wiec tutaj czekają na wymianę tulejki wahacza


pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-18, 10:08 ]
jeszcze jedna rzecz...zapomniałem dodać.
dziś przyszły amortyzatory , zamówiłem KAYABA podobno jedne z 3 najlepszych i jeszcze nie tak drogie.
wczoraj wracałem z trójmiasta....na dziurach jest makabra...tył przy większej prędkości potrafi zatańczyć ale ponieważ na 1 wczoraj nie więcej niż 40km/km się nie dało...wieć spoko:)
za to ten przód było słychać głuche stuki...tulejki wahaczy tez jadę kupić- macie jakies propozycje w które zainwestować(sporo jeżdże) ?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 sie 2008, 10:30

arneo pisze:tulejki wahaczy tez jadę kupić- macie jakies propozycje w które zainwestować(sporo jeżdże) ?
Moja propozycja jest taka abyś pojechał na stacje diagnostyczna (dobra) badz do dobrego mechnika i sprawdził co jest wybite a nie kopał i sprawdzał sposobami ze sredniowiecza które bardzo czasto sie nie sprawdzaja, po dokładnym badaniu kupi i wymień to co wymaga wymiany, a nie to co moze jest uszkodzone bo koło lata na boki, a latać moze z zupełnie innej przyczyny <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl