[80 b4] Montaż ABSu, czy da sie założyć ???
[80 b4] Montaż ABSu, czy da sie założyć ???
witam mam takie pytanie, czy da się założyć do mojej niuni ABS :?:
jak na razie mam jeszcze bębny z tyłu...ale to się zmieni w swoim czasie...dlatego chciałem sie wcześniej zapytać, czy istnieje założenie absu? jak każdy z Was pewnie wie, na dobrych hamulcach jedno awaryjne hamowanie i jest po oponach...
pozdrawiam wszystkich
p.s. jeśli pomyliłem działy to prosze o przeniesienie
jak na razie mam jeszcze bębny z tyłu...ale to się zmieni w swoim czasie...dlatego chciałem sie wcześniej zapytać, czy istnieje założenie absu? jak każdy z Was pewnie wie, na dobrych hamulcach jedno awaryjne hamowanie i jest po oponach...
pozdrawiam wszystkich
p.s. jeśli pomyliłem działy to prosze o przeniesienie
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sądze że dałoby się zrezać ABS ale to jest kupa roboty i kaski. Kolega kiedyś rezał ABS i AirBag-a grzebał coś koło tygodnia i z tego co pamiętam to musiał wymienić instalacje komapa przeguby zwrotnice itp a na koniec stwierdził że już nigdy sie nie rzuci na taką przeróbke bo podliczeniu okazało się że jakby sprzedał samochód i dołożył to co wptopił w przróbkę to kupiłby ten sam samochód i to w dodatku ze trzy cztery lata młodszy. A wybór należy oczywiście do Ciebie tylko się zastanów czy naprawdę warto.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
FranoF1 na żartach się nie znasz ? Sam widzisz koledzy piszą , że kupa roboty Cię czeka w tym sporo dla elektryka a ja trochę się tym zajmuje więc wiem co piszę. Skoro kasa nie gra
roli no to do dzieła. Musisz wiele rzeczy sprawdzić a przedewszystkim porównać zawieszenie z ABS-em do swego. Zdobyć całą instalkę elektryczną wraz z modulatorem. Przewody hamulcowe zmienić, niektóre dorobić. Jeśli się tego podejmiesz i zrobisz to będę pod wrażeniem
roli no to do dzieła. Musisz wiele rzeczy sprawdzić a przedewszystkim porównać zawieszenie z ABS-em do swego. Zdobyć całą instalkę elektryczną wraz z modulatorem. Przewody hamulcowe zmienić, niektóre dorobić. Jeśli się tego podejmiesz i zrobisz to będę pod wrażeniem
Zrezać możesz kolega ma B3 z ABS-em i ma z tyłu bębny. Ale to sporo roboty. Sporo elektryki i części mechanicznych. Nie wiem czy ci się będzie opłacało. Wiem że wsadziłeś poro kaski w swój samochodzik ale warto było z tego co widziałem, bardzo mi się podoba. Ja nie inwestowałbym w ABS tylko zmienił poprostu na inne hamulce, wydajniejsze, np.: od S2. Ja w swojej coupe nie mam ABS-u i wcale nie ubolewam bo jak bym miał to koniecznie przydał by się jego wyłącznik.
Przepis na ABS.
1. Zmienić przednie przeguby zewnętrzne na takie od ABS lub do istniejacych dołożyć pieścienie jeśli się da.
2. Zakupić komplet czujników oraz sterownik ABS.
3. Zakupić pompę z zaworami - to coś pod maską.
4. Wyszukać na szrocie wiązkę instalacji elektrycznej ABS-u.
5. Zamontować z tyłu piasty kół z pierścieniami od ABS. Dodatkowe koszty to m.in. drugie tarcze i zaciski oraz czopy.
6. Zakupic 4 przewody hamulcowe metalowe.
W sumie ABS to fajny bajer, ja w swoim aucie zamontowałem wyłącznik ABS który zimą wyłącz mi ABS. Oceńcie sami czy warto.
1. Zmienić przednie przeguby zewnętrzne na takie od ABS lub do istniejacych dołożyć pieścienie jeśli się da.
2. Zakupić komplet czujników oraz sterownik ABS.
3. Zakupić pompę z zaworami - to coś pod maską.
4. Wyszukać na szrocie wiązkę instalacji elektrycznej ABS-u.
5. Zamontować z tyłu piasty kół z pierścieniami od ABS. Dodatkowe koszty to m.in. drugie tarcze i zaciski oraz czopy.
6. Zakupic 4 przewody hamulcowe metalowe.
W sumie ABS to fajny bajer, ja w swoim aucie zamontowałem wyłącznik ABS który zimą wyłącz mi ABS. Oceńcie sami czy warto.
...o taką odpowiedz mi chodziłoczarekj pisze:Przepis na ABS.
1. Zmienić przednie przeguby zewnętrzne na takie od ABS lub do istniejacych dołożyć pieścienie jeśli się da.
2. Zakupić komplet czujników oraz sterownik ABS.
3. Zakupić pompę z zaworami - to coś pod maską.
4. Wyszukać na szrocie wiązkę instalacji elektrycznej ABS-u.
5. Zamontować z tyłu piasty kół z pierścieniami od ABS. Dodatkowe koszty to m.in. drugie tarcze i zaciski oraz czopy.
6. Zakupic 4 przewody hamulcowe metalowe.
W sumie ABS to fajny bajer, ja w swoim aucie zamontowałem wyłącznik ABS który zimą wyłącz mi ABS. Oceńcie sami czy warto.
...w moim przypadku warto zakładać ABS :lol:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Recepta na zrezanie hamulców tarczowych zamiast bębnów :!:
Made by ETKA 7 :mrgreen:
21-Łożysko koła z częściami do montażu
5- Czop osi tylnej
7- Śruba kołnierzowa inbusowa
19- Uszczelniacz wału
2- Łożysko wałeczkowo-stożkowe
22-Wirnik czujnika obrotów dla abs
20-Piasta koła
3-Łożysko wałeczkowo-stożkowe
23-Tarcza hamulcowa
8-Podkładka
13-Nakrętka sześciokątna
14-Zawleczka
9-Podkładka zabezpieczająca koronowa
10-Nakładka
[ Dodano: 2007-03-18, 16:38 ]
a tak to wygląda z bębnami :lol:
Made by ETKA 7 :mrgreen:
21-Łożysko koła z częściami do montażu
5- Czop osi tylnej
7- Śruba kołnierzowa inbusowa
19- Uszczelniacz wału
2- Łożysko wałeczkowo-stożkowe
22-Wirnik czujnika obrotów dla abs
20-Piasta koła
3-Łożysko wałeczkowo-stożkowe
23-Tarcza hamulcowa
8-Podkładka
13-Nakrętka sześciokątna
14-Zawleczka
9-Podkładka zabezpieczająca koronowa
10-Nakładka
[ Dodano: 2007-03-18, 16:38 ]
a tak to wygląda z bębnami :lol: