Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3,18s,PM]Jak zwiększyć obroty.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

[B3,18s,PM]Jak zwiększyć obroty.

Post autor: darioj1 » 14 sie 2008, 21:33

Witam, może mi ktoś pomóc , chcę zwiększyć obroty biegu jałowego do ok.980 w silniku pm czyli mono wtrysk .Niema przy tym silniku śrub regulacyjnych jak w zwykłym gazniku i dlatego mam z tym problem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2008, 21:52

A dlaczego chcesz ręcznie podwyższyć obroty? W PM-ie obroty ustala ECU za pomocą nastawnika przepustnicy.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 14 sie 2008, 22:00

Wiem o tym ale mam problem taki że rzęzi mi wałek napędzający aparat zapłonowy i pompę oleju , natomiast jak się przy tym grzebałem to wyeliminowałem wszystkie inne przyczyny tego dzwięku natomiast zauważyłem że przy obrotach ok. 980 wałek przestaje głośno pracować.(apropo słychać go dopiero jak silnik osiągnie temp. 90*).Wystarczy więc że dotknę pedału gazu (obroty podnoszą się do niecałego 1000) i problem znika, więc chciałbym je podnieść do tego poziomu i zobaczyć co dalej.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2008, 22:12 przez darioj1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2008, 22:09

Obawiam się, że nic nie wskurasz :-( jeśli chodzi o obroty. Poza tym podwyższenie obrotów nie wyeliminuje przyczyny rzężenia, co najwyżej zamaskuje problem. A zmieniałeś wałek?

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 14 sie 2008, 22:14

Danek wałka nie zmieniałem bo do tego chyba trzeba by głowicę zwalać ?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 15 sie 2008, 04:19

Hmm obroty możesz podnieść podciągając linkę gazu przy wtrysku albo minimalnie pzresunąć zapłon, ale moim zdaniem mija się to z celem - w PM prawidłowe obroty mieszczą się w przedziale 780 - 990 a jeśli ty masz niższe to po podwyższeniu auto zacznie ci więcej palić. Ja mam 980 i chciałem obniżyć ale się nie da...

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 15 sie 2008, 10:49

Też myślałem o tej lince ale jak się ją naciąga to ecu odłącza bieg jałowy tak jakbym ruszał na biegu i nie wiem czy to na dobre wyjdzie :-/ .Chyba będę musiał pomyśleć o tym wałku bo z obrotów kiszka. :lol:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sie 2008, 11:02

Moim zdaniem te odgłosy wydaje zużyta pompa oleju. Czy mierzyłeś jakie ciśnienie oleju panuje w silniku? Być może jest bardzo niskie na skutek wypracowania zebatek pompy, która przy okazji wydaje takie dziwne odgłosy. Ewentualnie może to być zębatka od aparatu zapłonowego, ale takie przypadłości to raczej w silniku pieciocylindrowym się przytrafiały.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 15 sie 2008, 11:12

Ano pompę wymieniłem na nową a te odgłosy to ewidentnie z przodu wałka są i tylko jak silnik osiągnie temp. roboczą.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sie 2008, 11:37

darioj1 pisze:Ano pompę wymieniłem na nową a te odgłosy to ewidentnie z przodu wałka są i tylko jak silnik osiągnie temp. roboczą.
Tylko, że z przodu wałka zbytnio nie ma co wydawać takich odgłosów. Chyba, że koło zębate ociera o plastikową obudowę. Gdyby ułożyskowanie wałka pomocniczego w jego przedniej cześci uszkodziło się tak znacznie, w stopniu powodujacym wydawanie dziwnych odgłosów miałbyś duża plamę oleju pod silnikiem. Wałek pomocniczy napędza tylko pompę oleju i aparat oraz ewentualnie pompę paliwa lub vacupompę. Ja bym szukal usterki w tym osprzęcie. Takie odgłosy może wydawać również zaworek w pompie wspomagania. No, ale decyzję podejmiesz sam , bo niestety przez net to niewiele usłyszymy.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 15 sie 2008, 11:47

Dzięki za sugestie zaraz jadę na wieś to znowu się rozejrzę. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl