Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - więcej mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - więcej mocy

Post autor: grzechas_audi » 13 sie 2008, 14:35

witam. chce więcej mocy w mojej coupe'cie 2,3NG ale od czego zacząć ktoś może pomóc? :-D
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:28 przez grzechas_audi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 13 sie 2008, 14:43

Świece, kable, kopułka, wycinka katalizatora, jak masz gaz to out, sprawdzenie ciśnienia na rozdzielaczu paliwa, wymiana wszytskich filtrów. To tak na poczatek i w miarę tanim kosztem, by jakoś przywrócić go do serii(przynajmniej choć trochę) :mrgreen:

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sie 2008, 15:14


Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 sie 2008, 16:03

można, ale jeśli jest gaz to nie polecam. Technika jest ogólna dla wolnossących do pewnego stopnia, czyli doprowadzenie silnika do serii, hamownia, nowe wałki , głowica zrobiona, można pobawić się z zapłonem, wydech, metodą prób i błędów... i już. koszt, jakieś 4000 - 5000 zł. z wydechem.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 sie 2008, 17:44

Mam B3 90 2.3NG Quattro,ten sam piec.Mam zmodyfikowany wydech tj.usunięty tłumik końcowy,natomiast od.katalizatora rury+tłumik środkowy nowe.Silnik lepiej reaguje na gaz nie jest uciążliwie głośny poprostu odetkany wydech,nie ma to związku z jakimiś potężnym przyrostem mocy poprostu silnik ładniej się wkręca.Jak chcesz więcej mocy to trzeba się zabrać za głowice:inne wałki(ostre)+twardsze spręzyny,kolektory(dodltowy,wylotowy) potem można myśleć o większych dawkach paliwa...itp.Można zrobić 150-170KM ale taka przeróbka będzie cie kosztowała 2 razy więcej niż całe auto :mrgreen: Myśle że to nie wchodzi w gre.Będe w mojej niuni zrzucał głowice(chyba w tym roku ;-) )głowica do szlifu,nowa uszczelka, polerka kolektora dolotowego(możliwe że po wymierzeniu kanałów dolotowych wyspawam tzw.barany o większej przepustowości czyli customowy ręcznie robiony kolektor dolotowy/wydechowy(może?zobacze jak będe stał z kasą) z kwasówki),inne wałki(ostre-czyli o dłuższym czasie otwarcia zaworów),jak dostane- lekkie koło zamachowe.W NG nie ma sensu wywalać dolotu i wstawiać stożka,lepiej "sportowy wkład filtra i dobry dolot zimnego powietrza.Myślałem o większych zaworach ale boje się rozwiercać gniazda żeby nie osłabić któregoś kanału(olej,woda).Potem całość zestroić i zobaczymy :mrgreen:
P.S.
Istnieje też możliwość pójścia w strone turbo,ale w tym przypadku najlepiej wrzucić uturbiony motor niż dokładać.W przypadku 2.2turbo można 400km wytargać ale sprzęgło skrzynia...no i sprawność jednostki napędowej będzie krucha to raczej rozwiązanie do sportu niż na ulice(Są w Polsce silniki 2.2turbo zhamowane na +550KM ale taki motor ma żywotność na 2-3 imprezy sportowe max.)
Ja osobiście wole zachować mój motorek jako atmosferyczny(bez turbo) ze względu na charakterystyke rozwijania mocy.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 13 sie 2008, 20:16

czyli ogólnie kupić S2 prościej i napewno taniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sie 2008, 20:58

grzechas_audi pisze:czyli ogólnie kupić S2 prościej i napewno taniej :mrgreen:
Napewno nie taniej kupic S2. Bo jesli nawet podwoisz wartos auta to napewno za takie pienidze nie dostaniesz s2 <ok>

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 13 sie 2008, 22:04

większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk. Uważają że te samochody mają jeździć tak jak fabryka dała. Tuningowanie elektrycznego wtrysku jest wiele prostsze bo wsadzasz sportowe wałki planujesz koła zamachowe i wyważasz do tego modyfikujesz mapy wtrysków i juz lepiej a w przypadku mechanicznego wtrysku sprawa się komplikuje

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 14 sie 2008, 10:26

misiek440 pisze:większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk.
przeczytałem (i nie wiem czy dokładnie zrozumiałem) na forum AKP że podobno elektroniczny wtrysk z VW T4 wraz z komputrem podchodzi po małej obróbce do NG..
Ostatnio zmieniony 14 sie 2008, 12:06 przez szuan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 14 sie 2008, 11:09

a to to nie wiem a może z mojego da się wyrzucić nieszczęsnego KE tronika było by miło :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 sie 2008, 00:00

można zaadaptować wiązkę z 3b i ... odrazu turbinę dorzucić ;)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 sie 2008, 01:47

Tylko kto się tego podejmie :mrgreen: samemu o takiej robocie na dzień dzisiejszy mogę zapomnieć, a temat mnie nieco interesuje.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 sie 2008, 22:08

najtaniej to odrazu swapa zrobić na 2.2T AAN z S4/S6 plus przekładka całej elektryki. Ale stosunek efekt/koszty najlepszy, i taką przeróbkę będę polecał.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 18 maja 2009, 00:48

a podpasuje się rozdzielacz wtrysku z MC do NG? wtedy droga do turbo wolna. tylko pytanie czy oprócz rozdzielacza wtrysku (i turbo oczywiście) nie trzeba by czegoś jeszcze przeszczepiać? tzn. komputer czy coś... :roll:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 26 maja 2009, 14:09

Najszybciej, najtaniej i najprościej wrzucić tam 7A i gites

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl