[b4 2.3 NG] Modyfikacje - więcej mocy
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
[b4 2.3 NG] Modyfikacje - więcej mocy
witam. chce więcej mocy w mojej coupe'cie 2,3NG ale od czego zacząć ktoś może pomóc?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:28 przez grzechas_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
Te linki moze dadza ci do myslenia:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... pe&start=0
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Mysle ze to narazie ci styknie
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... pe&start=0
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Mysle ze to narazie ci styknie
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Mam B3 90 2.3NG Quattro,ten sam piec.Mam zmodyfikowany wydech tj.usunięty tłumik końcowy,natomiast od.katalizatora rury+tłumik środkowy nowe.Silnik lepiej reaguje na gaz nie jest uciążliwie głośny poprostu odetkany wydech,nie ma to związku z jakimiś potężnym przyrostem mocy poprostu silnik ładniej się wkręca.Jak chcesz więcej mocy to trzeba się zabrać za głowice:inne wałki(ostre)+twardsze spręzyny,kolektory(dodltowy,wylotowy) potem można myśleć o większych dawkach paliwa...itp.Można zrobić 150-170KM ale taka przeróbka będzie cie kosztowała 2 razy więcej niż całe auto :mrgreen: Myśle że to nie wchodzi w gre.Będe w mojej niuni zrzucał głowice(chyba w tym roku )głowica do szlifu,nowa uszczelka, polerka kolektora dolotowego(możliwe że po wymierzeniu kanałów dolotowych wyspawam tzw.barany o większej przepustowości czyli customowy ręcznie robiony kolektor dolotowy/wydechowy(może?zobacze jak będe stał z kasą) z kwasówki),inne wałki(ostre-czyli o dłuższym czasie otwarcia zaworów),jak dostane- lekkie koło zamachowe.W NG nie ma sensu wywalać dolotu i wstawiać stożka,lepiej "sportowy wkład filtra i dobry dolot zimnego powietrza.Myślałem o większych zaworach ale boje się rozwiercać gniazda żeby nie osłabić któregoś kanału(olej,woda).Potem całość zestroić i zobaczymy :mrgreen:
P.S.
Istnieje też możliwość pójścia w strone turbo,ale w tym przypadku najlepiej wrzucić uturbiony motor niż dokładać.W przypadku 2.2turbo można 400km wytargać ale sprzęgło skrzynia...no i sprawność jednostki napędowej będzie krucha to raczej rozwiązanie do sportu niż na ulice(Są w Polsce silniki 2.2turbo zhamowane na +550KM ale taki motor ma żywotność na 2-3 imprezy sportowe max.)
Ja osobiście wole zachować mój motorek jako atmosferyczny(bez turbo) ze względu na charakterystyke rozwijania mocy.
P.S.
Istnieje też możliwość pójścia w strone turbo,ale w tym przypadku najlepiej wrzucić uturbiony motor niż dokładać.W przypadku 2.2turbo można 400km wytargać ale sprzęgło skrzynia...no i sprawność jednostki napędowej będzie krucha to raczej rozwiązanie do sportu niż na ulice(Są w Polsce silniki 2.2turbo zhamowane na +550KM ale taki motor ma żywotność na 2-3 imprezy sportowe max.)
Ja osobiście wole zachować mój motorek jako atmosferyczny(bez turbo) ze względu na charakterystyke rozwijania mocy.
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk. Uważają że te samochody mają jeździć tak jak fabryka dała. Tuningowanie elektrycznego wtrysku jest wiele prostsze bo wsadzasz sportowe wałki planujesz koła zamachowe i wyważasz do tego modyfikujesz mapy wtrysków i juz lepiej a w przypadku mechanicznego wtrysku sprawa się komplikuje
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
przeczytałem (i nie wiem czy dokładnie zrozumiałem) na forum AKP że podobno elektroniczny wtrysk z VW T4 wraz z komputrem podchodzi po małej obróbce do NG..misiek440 pisze:większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2008, 12:06 przez szuan, łącznie zmieniany 1 raz.