Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] bujanie kierownicy

mlodyB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2008, 19:15

[B4 ABT] bujanie kierownicy

Post autor: mlodyB4 » 16 sie 2008, 19:41

koledzy mam taki problem podczas jazdy przy prędkości od80 do 100 buja mi kierą a gdy przyhamuję to jest już masakra tylko to jest taki ból że to jest nie zawsze i są różne stopnie nasilenia :-( byłem na wulkanizacji powiedzieli że jest ok. zrobiłem prawie całą zawieche oprócz mc phersona robiłem też jakieś łożysko przy skrzyni mechanik mówi że pół ośki i przegóby ok. co dalej pomóżcie :-(

Regulamin kolego!
Frano
Ostatnio zmieniony 16 sie 2008, 20:45 przez mlodyB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2008, 19:46

A tarcze? Może którąś masz pokrzywioną? A ze zbieżnością jak jest?

noorbi

Post autor: noorbi » 16 sie 2008, 21:27

Zacząłbym od sprawdzenia tarcz, taki objaw dają powichrowane tarcze hamulcowe.
Druga rzecz to wyważenie kół.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 16 sie 2008, 23:06

Również bym się przyjrzał tarczą, tylko jest jedno co mnie zastanawia, że kolega napisał że buja mu i bez hamowania no ale nie zawadzi sprawdzić, następna sprawa to wyważenie kół i sprawdzenie zbieżności, bo skoro miałeś robione zawieszenie to trzeba było pewnie ją ruszyć, zobacz też czy nie masz czasem jakiegoś luzu przy kole.

mlodyB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2008, 19:15

Post autor: mlodyB4 » 17 sie 2008, 09:25

no właśnie i tu jest cały problem tarcze zmieniałem na nowe a stare toczyłem opony niby są dobre tak mówił kolo na wulkanizacji i właśnie chodzi o to że to jest tylko w tym przedziale prędkościowym dokręcałem ostatnio na tyle łożyska i patrzył przód i koła są sztywne to sie robi męczące :-( :-( :-( :-( wkładam kasa w niunie i nic :-(

[ Dodano: 2008-08-17, 09:27 ]
a co do zbieżności to jak robiłem zawieche to miałem robiona geometrie to chyba powinno być ok???

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 17 sie 2008, 09:43

Bicie kiery przy określonych prędkościach to na bank sprawa źle wyważonych kół.Miałem to samo(biła od 80 do 100km/h) i dopiero w 4 warsztacie z rzędu zrobili to jak potrzeba.

mlodyB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2008, 19:15

Post autor: mlodyB4 » 17 sie 2008, 09:55

tylko kolego Adamie jak wyważał koło to byłem przy tym i widzałem

[ Dodano: 2008-08-17, 09:56 ]
a czy podczas hamowania nie nasilało Ci sie bardziej to bujanie?

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 17 sie 2008, 10:05

Ja też byłem za każdym razem :-) w jednym warzstacie założył odważniki na oba koła i niby było idealnie według tej ich wyważarki ale biło dalej może troszke mniej.Po tygodniu pojechałem do innego i z jednego koła zdjął mi wszystkie odważniki :shock: i było ok :mrgreen: :mrgreen:
Tak nasilało się przy hamowaniu.
Jak mi biło przy hamowaniu to wymieniłem też tuleje wahacza ale to nie pomgło.Dopiero stary diagnosta powiedział mi,że jeśli bije przy pewnej prędkości a poniżej i powyżej ustaje to jest to wina opon i złego wyważenia

mlodyB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2008, 19:15

Post autor: mlodyB4 » 17 sie 2008, 10:13

to chyba pozostało mi tylko kupić nowe opony tylko zastanawia mnie jeszcze fakt że dzieje mi sie to zarówno na zimowych jak i letnich i zmiana przód na tył prawie nic nie zmienia no są delikatne różnice w nasileniu no nic pojade na tygodniu na wulkanizacje zobacze co powiedza dzieki wielkie za pomoc :-)

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 17 sie 2008, 10:20

Też mi ręce opadały z tego powodu :-) W porzednim aucie też tak miałem,wymieniałem nawet tarcze i dalej kiła :evil: Powodzenia <ok>

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 17 sie 2008, 10:51

a opony może już wymagają wymiany lub są wydarte w jednym miejscu mocniej od hamowania.Efekt może być podobny do opisywanego przez Ciebie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sie 2008, 10:57

Fakt niewyważone opony to główna przyczyna takiego stanu rzeczy. Ja też jak założyłem alu bez wyważenia to waliło kierą jak nie wiem, a przy hamowaniu to auto latało po całej drodze . Ale skoro kolega pisze że i na zimówkach i na letnich jest tak samo to coś już chyba jest nie tak.

A może faktycznie to nie wina opon. Mówisz że wymieniałeś tarcze. A czy przed wymianą też działy się takie rzeczy? Być może sama tarcza jest jakaś lipna, źle wyważona i ona powoduje to bicie.

[ Dodano: 2008-08-17, 10:58 ]
kojtek pisze:a opony może już wymagają wymiany lub są wydarte w jednym miejscu mocniej od hamowania.Efekt może być podobny do opisywanego przez Ciebie
To też oczywiście może być przyczyna, ale wulkanizator powiedziałby o tym chyba. Po za tym po zmianie opon na inne jest niby to samo, jak pisze kolega.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 17 sie 2008, 13:36

mlodyB4, jedz do innego mechanika sprawdzić zawieszenie (luzy) u mnie na przeglądzie powiedziałem diagnoście że mam bicie podczas jazdy i hamowaniu-nic nie stwierdził, wzorowy układ kierowniczy- podjechałem na następny dzień gdy był inny diagnosta i znalazł niewielki luz na wachaczu.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 17 sie 2008, 14:25

Sprawdź na wszelki wypadek czy końcówki drążków kierowniczych nie maja luzów bo tak sie dzieje jak sa wybite jak opisujesz .

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 sie 2008, 10:32

adam28k i mlodyB4 polecam sprawdzić przeguby nawet jak się cicho zachowują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl