[B4 1.9TD AAZ ] rozrząd...
[B4 1.9TD AAZ ] rozrząd...
Witam,
mam pytanie czy mógł by mi ktoś zrobić fotki rozrządu? i szczegułowe fotki znaków na kolach i znaków na silniku gdzie one sa i jak mają do siebie pasowac bo u mnie nie ma tych znaków na silniku:/ oraz foto po ustawieniu koła zębatego wałka rozrządu tak żeby to nacięcie na kole było w pozycji pionowej i foto jak wtedy jest ustawiony znak na kole od pompy wtryskowej. jesli byla by taka mozliwosc to prosil bym takie fotki z silnika 1z oraz AAZ z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam
mam pytanie czy mógł by mi ktoś zrobić fotki rozrządu? i szczegułowe fotki znaków na kolach i znaków na silniku gdzie one sa i jak mają do siebie pasowac bo u mnie nie ma tych znaków na silniku:/ oraz foto po ustawieniu koła zębatego wałka rozrządu tak żeby to nacięcie na kole było w pozycji pionowej i foto jak wtedy jest ustawiony znak na kole od pompy wtryskowej. jesli byla by taka mozliwosc to prosil bym takie fotki z silnika 1z oraz AAZ z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 sie 2008, 21:08 przez rubin69, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W zasadzie znak masz tylo jeden... na obudowie skrznyni biegów masz wycieta dziure przez która widać koło zamachowe tam jest punkt 0 który ma pokrywac sie z brzegiem dziury, nasptenie na pompie wtryskowej masz otwór na godzinie okoł 15 dziura o średnicy klucza nasadowego 13mm tylko nieco wieksza, pasuje na wylot tak aby klinowało sie w flansze pompy wtryskowej... nastpepnie sciagasz pokrywe zaworów i z tyłu na walku masz blokade mozerzesz uzyc suf miarki wałek ma byc w pozycji takiej ze krzywki na pierwszym cylindrze sa w górze czyli obie szklanki sa podniesione, a z tyłu idealnie wchodzi Ci blokada - zwana potocznie płetwą. Pozatym w dziale download jest zmaieszczony przezemnie opis silnka 1.9 i tam wyraźnie wszystko jest opisane i rozrysowane ale oczywiscie nie chce sie poszuka
Link do tego pliku z działu download http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,94/ Nastepnym razem uzyj szukaji
Link do tego pliku z działu download http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,94/ Nastepnym razem uzyj szukaji
tamten pliczek już dawno ściągnołem
btw. mi chodzi o to jak sprawdzic na znakach czy pasek mi nie przeskoczyl na pompie bo mam takie podejrzenie na kolach sa takie naciecia to chyba tez jakies znaki albo punkty odniesienia i chodzi mi o to jak one powinny byc ustawione wzgledem siebie jesli napisalem cos glupiego to przepraszam
btw. mi chodzi o to jak sprawdzic na znakach czy pasek mi nie przeskoczyl na pompie bo mam takie podejrzenie na kolach sa takie naciecia to chyba tez jakies znaki albo punkty odniesienia i chodzi mi o to jak one powinny byc ustawione wzgledem siebie jesli napisalem cos glupiego to przepraszam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Napisałes Poprostu jesli chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok to musisz ustawić rozrzad cały na znaki (nie da sie ustawić czegoś pojedynczo) ustawisz na kazdy punk i na kazda blokade jak jest opisane w tym pliku i sprawdzasz czy znak na kole zamachowym jest ok, potem sprawdzasz pod pokrywa zaworów czy z tyłu wałka wchodzi blokada, a na koniec sprawdzasz czy pompa wtryskowa jest na miejscu (wkładasz bolec w dziure i ma wejsc idealnie) wcale sie nie zdziwe jak bedzie lekko pod katem bo zazwyczaj ludzi którzy ustawiaja rozrzad ida na łatwizne, bawia sie w malarzy stawiajac jakies smieszne kreski na kołach i obudowie zkładaja pasek pali to ok i to ich cala robota a do rozrzadu to porzeba i zbić górne koło z wałaka aby dobrze ustawić i podłaczyc vaga, skorygowac kat i dopiero wtedy jest pozadnie zrobiony rozrzad <ok>rubin69 pisze:jesli napisalem cos glupiego to przepraszam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ale ja wcale nie pisze ze Ci ktoś wymianiał rozrzad czy nie tylko pisze jak to robia "modży" ludize.rubin69 pisze:yyyy ale mi nie wymieniano rozrzadu
To chyba przydało by sie to sprawdzić nie sadzisz?rubin69 pisze:pasek chyba przeskoczyl
Tak musisz zdjac obudowe rozrzadu pokrecić wałem albo pchać auto na 4 biegu ustawić wszystko na znaki i blokady - sprawdzić zgodnosc, jesli przeskoczył pasek (co sprawiło by problemy z odpalaniem i to dość bardzo spore a w najgorszym wypadku posadziło głowice) to jesli obeszło sie bez tych spektakularnych rzeczy wtedy wystarczy wymienić tylko pasek na nowy oczywiscie jeli napinacz i rolka były dawno zmieniane to równiez nalezy je wymienić, odpowiednio wszystko ustawić i pozadnie poskrecac. I z góry Ci powiem nie obrazajac Cie, nie biez sie sam za to bo coś mi sie zdaje ze nie masz wogóle o tym pojecia, a jesli tak jest to tylko narobisz sobie kłopotów zamiast zaoszczedzić kase.rubin69 pisze: czyli musze zrobic tak jak bym wymienial rozrzad i wszystko od nowa ustawiac?
Nie masz za co przepraszac, forum jest po to aby zadawać pytania i uzyskać ewentualna pomoc, ale jedno jest wymagane od uzytkownika - aby czytał posty dokładnie <ok>rubin69 pisze:przepraszam za glupoty w postach ale mam problem z autem i juz 2 tydzien stoi
uff autko naprawione przeskoczony pasek na szczescie nic sie nie zostalo uszkodzone :mrgreen: a teraz mam jeszcze jedno pytanie bo mechanik ktory ustawial mi rozrzad powiedzial ze brakuje mi czegos na pompie wtryskowej (jakiegos urzadzonka do zwiekszania dawki paliwa kabel od tego jest podlaczony pod turbo) i stad moje pytanie czy moge kupic gdzies takie urzadzonko osobno czy tylko z pompa ??
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
rubin69, Ciekawe co ten mechanik tam wymślił bo jakoś nie moge sobie tego wyobraźić, zrób foty sowjej pomy i całego silnka moze coś sie wypatrzy bo z opisu to mi nic do głowy nie przychodzi bo w 1Zecie nie ma recznej reczncej regualcji dawki (jakieś sróby albo coś w tym sytlu) jedynie mozna zwiekszyć dawke vagiem badz przesuwajac mechanicznie cały nastawnik, ale to jest dawka na nastanwniku.
A może kolega rubin69 ma silnik aaz a nie 1z bo w profilu ma wpisane aaz więc :?: :roll:Solskier pisze:rubin69, Ciekawe co ten mechanik tam wymślił bo jakoś nie moge sobie tego wyobraźić, zrób foty sowjej pomy i całego silnka moze coś sie wypatrzy bo z opisu to mi nic do głowy nie przychodzi bo w 1Zecie nie ma recznej reczncej regualcji dawki (jakieś sróby albo coś w tym sytlu) jedynie mozna zwiekszyć dawke vagiem badz przesuwajac mechanicznie cały nastawnik, ale to jest dawka na nastanwniku.
No bo właśnie w aaz'zecie jest śruba do regulacji dawki paliwa... <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Juz wszystko wiadomo, kolega ma AAzeta (pomyłka w opisie tematu) a chodziło jemu o LDA którego w jego pompie nie ma bo to pompa eco wiec wszystko jest ok <ok>AvantMan pisze:A może kolega rubin69 ma silnik aaz a nie 1z bo w profilu ma wpisane aaz więc
No bo właśnie w aaz'zecie jest śruba do regulacji dawki paliwa...
dziekuje za wyjasnienia ale mam jeszcze jedno male pytanie
co moze byc przyczyna szarpania silnikiem? zaraz po odpaleniu np. rano gdy jest zimny strasznie szarpie silnikiem tak jak by chcial wyskoczyc z pod maski... nie wiem czy to przez swiece ze za slabo grzeja czy cos innego gdy jest cieply to tez lekko nim szarpie i czuc drgania na pedale gazu ;/ co moze byc przyczyna tego wszystkiego??
co moze byc przyczyna szarpania silnikiem? zaraz po odpaleniu np. rano gdy jest zimny strasznie szarpie silnikiem tak jak by chcial wyskoczyc z pod maski... nie wiem czy to przez swiece ze za slabo grzeja czy cos innego gdy jest cieply to tez lekko nim szarpie i czuc drgania na pedale gazu ;/ co moze byc przyczyna tego wszystkiego??
świece ,jak najbardziej jak któraś bedzie przepalona będzie zimny nierówno chodził ,w najgorszym przypadku ciśnienie sprężania kuleje...żeby sprawdzić swiece trzeba odkręcić listwę która je łączy ,dość kłopotliwe ze względu na trudny dostęp,są tzw.cegowe amperomierze przykłada się po prostu do przewodu w którym płynie prąd jeżeli masz w pobliżu warsztat elektromechaniczny podjedż zmierzą ci bez rozbierania ...jedna świeca pobiera ok 12amper prądu
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 20:52 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.