[80 b3] tuleje tylnej belki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2007, 02:44
- Lokalizacja: Zabrze
[80 b3] tuleje tylnej belki
Nigdy tego jeszcze nie robiłem a bede musiał je wymienic.Powidzcie mi do wymiany czego jesli chodzi o stopien trudnosci mozna to porównac.Dodam tylko ze przednie zawieszenie w całosci remontowałem prawie samodzielnie z niewielka pomoca przy saniach.
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
Trudno to porównać do czegokolwiek. Ja w swojej mam też silent blocki do roboty, ale dopiero sie przymierzam. Robiłem takie coś w golfie 3, i hmmm.... troche roboty jest, bo trzeba zrzucić całą tylną belke a wiadomo co sie z tym wiąże w golfie gumy nie chciały zejść to i bez palnika sie nie obeszło, potem sprawa wsadzenia nowych i już belki spowrotem. Potem jeszcze robota z odpowietrzaniem hamulcy. Bez drugiej pomocnej osoby będzie ci ciężko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
E tam, ja dałem radę sam, a jak ja dałem to inni też powinni bo tężyzną fizyczną to ja raczej nie świece :mrgreen: . Nie jest aż tak ciężko. Najwięcej roboty to miałem chyba z odkręceniem przewodów hamulcowych.
Podniosłem sobie cały tył, postawiłem go na pienikach i do roboty. Odkręcamy co się da - tu wiadomo może być różnie. U jednego śruby i przewody hamulcowe pójdą łatwo u innego trudniej.
Trochę roboty jest też z wybiciem starych tulei. U mnie jednak była już tak wyje**** że praktycznie wypadła sama, natomiast z drugą miałem trochę roboty. Nie miałem za bardzo jak jej wybić więc musiałem posłużyć się wiertarką. Rozwierciłem ją i wyjąłem cały środek. Potem naciąłem brzeszczotem metalowy pierścień który został i po robocie.
Z wbijaniem nowych wziąłem sie na sposobik. Nowe do zamrażarki przed całą robotą aby ciut sie skurczyły. Potem wszystko ładnie oczyściłem i dałem trochę oleju żeby ładnie wchodziły. Potem wcisnąłem je za pomocą śruby bo z wbijaniem to byłoby trochę ciężko.
Na koniec trzeba było wszystko poskładać. Zajęło mi to jakieś pół dnia, ale skoro ja dałem rade to każdy inny też powinien.
Podniosłem sobie cały tył, postawiłem go na pienikach i do roboty. Odkręcamy co się da - tu wiadomo może być różnie. U jednego śruby i przewody hamulcowe pójdą łatwo u innego trudniej.
Trochę roboty jest też z wybiciem starych tulei. U mnie jednak była już tak wyje**** że praktycznie wypadła sama, natomiast z drugą miałem trochę roboty. Nie miałem za bardzo jak jej wybić więc musiałem posłużyć się wiertarką. Rozwierciłem ją i wyjąłem cały środek. Potem naciąłem brzeszczotem metalowy pierścień który został i po robocie.
Z wbijaniem nowych wziąłem sie na sposobik. Nowe do zamrażarki przed całą robotą aby ciut sie skurczyły. Potem wszystko ładnie oczyściłem i dałem trochę oleju żeby ładnie wchodziły. Potem wcisnąłem je za pomocą śruby bo z wbijaniem to byłoby trochę ciężko.
Na koniec trzeba było wszystko poskładać. Zajęło mi to jakieś pół dnia, ale skoro ja dałem rade to każdy inny też powinien.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2007, 02:44
- Lokalizacja: Zabrze
[80 b3] tuleje tylnej belki
dzieki za pomoc;d
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
jak zrobiłeś przednie zawieszenie to z tyłem też sobie poradzisz jak wymieniałem u siebie tulejki zrobiłem w ten sposób dopasowujesz sobie troszkę większą rurkę niż średnica tulejki w autku zapierasz rurkę o wahacz i przy pomocy śruby z gwintem M8 wkrecając nakrętka wypychasz starą tulejkę z autka oczyszczasz otwór po tulejce i smarujesz i w ten sam sposób wciskasz nową tulejkę i wiadomo do tego jeszcze będziesz potrzebował różnego rodzaju podkładek z otworem na śrubę M8 gdy będziesz zakładał nową tulejkę możesz delikatnie ją sfazować aby dobrze ułożyła się w otworze i tak mamy lepiej niż w B4 tam tulejka jest dwa razy większą i trzeba ostro tłuc żeby wyszła powodzenia jeszcze jest taki sposób jak już tulejkę starą masz prawie rozwaloną to wypychasz tą gumę i delikatnie brzeszczotem nacinasz samą tulejkę i wybijasz powodzenia